Mokslininkai atrado į Žemę panašiausią planetą

Mokslininkai teigia atradę naują planetą, kuri iš visų iki šiol atrastųjų panašiausia į Žemę ir kurioje greičiausiai egzistuoja gyvybei tinkamos sąlygos.

Planetas „medžiojančių“ mokslininkų komanda paskelbė aptikusi Žemės dydžio planetą „Gliese 581g“, skriejančią aplink netolimą žvaigždę. Ją nuo žvaigždės skiriantis atstumas yra toks, kad planetos paviršiuje galėtų egzistuoti skystas vanduo, rašo telegraph.co.uk.

Jei tai bus patvirtinta, tai bus į Žemę panašiausia iki šiol atrasta planeta ir pirmoji, kurioje galėtų potencialiai egzistuoti gyvybei tinkamos sąlygos.

Tai, kad planeta atrasta greitai ir lengvai, leidžia manyti, kad egzistuoja milijonai kitų dar neatrastų planetų.

„Mūsų atradimas – labai įtikinamas potencialiai gyventi tinkamos planetos atvejis. Faktas, kad šią planetą aptikome taip lengvai ir taip netoli, rodo, kad tokių planetų turėtų būti ne viena“, – teigė Kalifornijos universiteto profesorius Stevenas Vogtas.

Mokslininkai atrado dvi naujas planetas, skriejančias aplink netolimą raudonąją nykštukę „Gliese 581“. Didesnio susidomėjimo sulaukė „Gliese 581g“, kurios masė 3–4 kartus didesnė nei Žemės ir kuri aplink žvaigždę apsisuka per 37 dienas.

Planetos masė leidžia manyti, kad tai greičiausiai uolinė planeta, turinti tvirtą paviršių, o jos gravitacija pakankamai tvirta, kad išlaikytų atmosferą, teigė S. Vogtas. Svarstyklių žvaigždyne „Gliese 581g“ nuo Žemės nutolusi per 20 šviesmečių. Nustatyta, kad viena planetos pusė nuolat atsukta į žvaigždę, todėl ten visada būna šviesu, o kita pusė nuolat skendi tamsoje.

Tyrėjų manymu, vidutinė temperatūra planetos paviršiuje svyruoja nuo 31 iki 12 laipsnių šalčio. Trauka planetos paviršiuje turėtų būti panaši ar šiek tiek didesnė nei Žemėje, tad ten žmogus galėtų normaliai vaikščioti, sakė S. Vogtas.

Šiuo metu skaitomiausi