Andreasas Gursky yra brangiausiai apmokamas fotografas pasaulyje. Jo darbai demonstruojami pačiuose įžymiausiuose muziejuose. „Gurskiomania” jau kelinti metai yra tikras fenomenas, mat jo nuotraukos žinomos ne tik siauram žinovų ratui, tačiau į jo parodas atvykstama su šeimomis – tai šiuolaikinei fotografijai nėra labai įprasta.
A. Gursky gimė 1955 m. Leipcige, jo tėvas užsiėmė komercine fotografija. 1978 – 1981 metais jis baigė Eseno vizualinės komunikacijos studijas. Po studijų jis tapo Berndo Becherio studentu Menų akademijoje Duseldorfe. Tuo metu B. Becheris kartu su savo žmona Hilla kūrė naują stilistikos kryptį fotografijos mene.1990 metais daugelis B. Becherio mokinių pradėjo tarptautinę karjerą. A. Gursky irgi buvo tarp jų.
Žvilgsnis iš toli
Neilgai trukus, baigus studijas, fotografo A. Gursky karjera pradėjo kilti. Iš pradžių jis pradėjo fotografuoti durininkus, po to ėmėsi architektūros, miestovaizdžio, fabrikų, kurortų ir kraštovaizdžio fotografavimo Reino regione.
Greitai A. Gursky nusprendė daryti didelio formato fotografijas. Asketiška ir tolima perspektyva, tikslūs vaizdai, bei skaitmeninis fotografijų redagavimas. Jis viską daro priešingai nei jo mokytojas B. Becheris, rašo „Deutche Welle“.
Iš pradžių jo fotografijos buvo lyg tarpinis variantas tarp dokumentinės ir inscenizuotos fotografijos. Kurdamas A. Gursky atsispiria nuo realybės, jis fotografuoja juostiniu fotoaparatu, naudoja plataus kampo objektyvą, vėliau gautus vaizdus pertvarko savo kompiuteriu.
„Pradėjau daryti mažyčius pakeitimus, dėl kompozicinių priežasčių. Tačiau vėliau tokiu būdu pradėjau kurti visiškai naujus vaizdus. Daug mažyčių detalių kuria bendrą visumą “, – sako fotografas.
Anonimiškumas
A. Gursky dažnai fotografuoja viešose vietose: bokso varžybose, demonstracijose, vertybinių popierių biržose, futbolo stadionuose, techno ar pop muzikos koncertuose. Fotografas savo darbuose sukūrė ypatingą, net fetišistinį susidomėjimą plataus vartojimo produktais. Savo kamera, mano kritikai, jis fiksuoja vartotojiškumo anonimiškumą.
Fotografas nesiekia viską itin pabrėžti. Jo kūryba yra dvimatė, kiekviena fotografijos dalis yra vienodai reikšminga. Žmonės dažnai išnyksta savo darbuose. Tai, pavyzdžiui, iliustruoja vienas fotografo darbas, kuriame iš paukščio skrydžio nufotografuotas Šiaurės Korėjos diktatoriaus Kimas Jongas II.
Niukso sudavimas
A. Gusky vadinamas „monumentalizmo meistru“. Jis fotografuoja milžiniškus, ryškių spalvų apartamentų kompleksus, miestų dangoraižius nakties šviesose, krepšių fabriką Vietname, amerikietiškas nuolaidų parduotuves. Visos jo nuotraukos yra daug didesnės ir įtaigesnės negu visos anksčiau matytos.
„A. Gursky jums suduoda niuksą“, – apibendrindamas menininko darbus sako Miuncheno Haus der Kunst kuratorius Thomas Weskis.
„Vis dėlto, šis menininkas daro kažką daugiau nei kiti. Jis kuria visiškai naują daiktų matymo kelią“, – pridūrė Th. Weskis.
„Mano fotografijos visada yra sukomponuotos iš dviejų dalių. Žiūrint iš toli jos primena vieną milžinišką simbolį“, – sako A. Gursky.
Itin ryškios fotografo nuotraukos yra nufotografuotos iš tokio atstumo, iš kurio žmonės negali normaliai matyti.
Diuseldorfo muziejuje „Kunstpalast“ 60 fotografo darbų paroda veiks iki sausio 13-osios.
Rašyti komentarą