Astronomai atrado deimantų planetą

Mokslininkai ketvirtadienį pranešė, kad atrado dvigubai už Žemę didesnę deimantų planetą, pranešė AFP. Neseniai atrastos planetos masė yra aštuonis kartus didesnė nei Žemės, ir ji skrieja aplink netoli esančią žvaigždę.

Tai nėra pirmoji mokslininkų atrasta iš deimantų sudaryta planeta, tačiau pirmoji, kuri skrieja aplink į Saulę panašią žvaigždę ir kurios cheminė sudėtis buvo tiksliai nustatyta. Šis atradimas reiškia, kad nuo šiol nebegalima manyti, jog tolimų kietą paviršių turinčių planetų cheminė sudėtis, vidaus sandara, atmosfera ir biologija yra panaši į Žemės.

Planeta buvo pastebėta pernai, bet mokslininkai iš pradžių manė, kad jos sudėtis panaši į Žemės. Tik vėliau Prancūzijos ir JAV mokslininkų komanda nustatė, kad planeta, kurią jie pavadino "55 Cancri e", sudaryta daugiausia iš anglies (grafito ir deimantų pavidalu), geležies, silicio karbido ir galbūt šiek tiek silikatų.

Tyrimo duomenys bus skelbiami žurnale "Astrophysical Journal Letters". Manoma, kad apie trečdalį planetos masės sudaro deimantai. Planeta "55 Cancri e" yra vos už 40 šviesmečių nuo Žemės, todėl mokslininkams atsirado naujų galimybių tyrinėti ne Saulės sistemoje esančių maždaug Žemės dydžio planetų geocheminius ir geofizinius procesus.