Išplaukęs ir sužinojęs, kad bangos iki dviejų metrų, manai, ištversi, kad tik būtų gerų kadrų. Uosto direkcijos kateris "Žaibas" plokščiadugnis, tad jį, plaukiantį prieš bangą, esant tokiam bangavimui mėto kaip šapelį. Jau turi prisiminti, ką yra sakę seni jūrininkai apie horizonto neišleidimą iš akių, dirbti su savimi, kad neapsivemtum. Nieko gero, kai banga persirita per katerį ir vanduo šliūkšteli per ventiliacijos angas lubose. Visas tas 7 jūrmylių plaukimas iki inkaravietės toks, tarsi važiuotum labai duobėtu keliu arba leistumeisi kalnais pakalnėmis. Jūrininkai juokauja sakydami, kad susisiekimo ministras Rokas Masiulis neskiria dėmesio jūros keliams ir jų neasfaltuoja. Kateriukui puškuojant 5-8 mazgų greičiu, ilgai savęs klausi - vemsiu, nevemsiu?
"Penktojo triumo" nuotr.
Jau, atrodo, baigiam priplauti didžiulį laivą, stovintį jūroje tvirtai kaip pastatas gatvėje. Jam tokios bangos - niekis. Bet ant denio neišleidžia fotografuoti - pavojinga. Bandome fotografuoti pro kateriuko iliuminatorius. Pikta. Ar vertėjo taip kankintis dėl tokio kadro?
Pagaliau, kai "Žaibas" apsisuko pabangiui, buvo galima iškišti galvą ir greitai fotografuoti. Tada manai, kad verta buvo plaukti. Ir vis tiek paskui redaktorius klausė: "Ar neturi kokių nors tiesesnių kadrų?" Užtat nuo inkaravietės grįžome tarsi autostrada iki 24 mazgų greičiu. Ir tai jau buvo vienas malonumas.
Stogai "važiuoja" ir laivams
"Penktojo triumo" nuotr.
Į Danijos Esbjergo miestą atplaukia specialus laivas, kuris jūra gabena aukštus vėjo jėgainių bokštus į Angliją ir Vokietiją. Jie įvežami į laivą kaip ro-ro krovinys. Pasirodo, šio laivo stogas yra paslankus, kad jame būtų galima stumdyti kraną. Taigi stogai važiuoja ne tik žmonėms, bet ir laivams.
Romantika
Klaipėdos uosto laivininkai juokauja, kad jeigu visada būtų geros oro sąlygos, uosto laivuose, ko gero, dirbtų vien tik žydai. Tai romantika, už kurią dar ir pinigai mokami.
Rašyti komentarą