Auksinis scenos kryžius įteiktas uostamiestyje susibūrusiai lėlių ir objektų trupei "459" už kūrinį "Meile, don't stop", kuris paskelbtas geriausiu 2015-ųjų lėlių ir objektų spektakliu. Trupę "459" sudaro Klaipėdos universiteto Menų akademijos dėstytojai, neseniai studijas baigę lėlininkai ir lėlių teatro specialybės diplomantai. Triženklis trupės pavadinimas - tai lėlių teatro specialybės auditorijos numeris. Trupės lyderė - lėlių teatro dėstytoja, režisierė bei aktorė Karolina Jurkštaitė.
Prieš metus trupės "459" sukurtas spektaklis - teatrinė instaliacija "Meile don't stop" skirtas jaunimui bei suaugusiesiems. Kūrinys unikalus tuo, jog spektaklis rodomas individualiai kiekvienam žiūrovui. Spektaklio idėja buvo apgyvendinti meilę dėžėje ir pažvelgti į ją iš šalies. Pasak K. Jurkštaitės, kuri yra spektaklio idėjos autorė ir režisierė, "Meile don't stop" yra kolektyvinis darbas, kurį kūrė 20 žmonių.
AKIMIRKA. Auksinis scenos kryžius įteiktas uostamiestyje susibūrusiai lėlių ir objektų trupei "459" už kūrinį "Meile, don't stop", kuris paskelbtas geriausiu 2015-ųjų lėlių ir objektų spektakliu. Centre - trupės lyderė, lėlių teatro dėstytoja, režisierė bei aktorė Karolina Jurkštaitė. BNS nuotr.
"Įdomu tai, jog spektaklio idėja ištraukta iš stalčiaus. Ji tikriausiai būtų ten ir likusi, jei lėlių teatro kūrėja, mano kolegė Jūratė Januškevičiūtė nebūtų paskatinusi, jeigu trupės "459" lėlininkai nebūtų patikėję šia idėja. Kuriant spektaklį nebuvo vieno režisieriaus, vieno dailininko ar vieno aktoriaus - procese dalyvavo visa kūrybinė trupė. Išties, mums šis spektaklis labai ypatingas ir labai džiaugiamės, kad jis įvertintas apdovanojimu", - sakė K. Jurkštaitė.
Dar vieną Auksinį scenos kryžių į Klaipėdą parvežė uostamiestyje gyvenantis ir kuriantis aktorius Valentinas Masalskis. Jis pripažintas geriausiu metų aktoriumi ir apdovanotas Auksiniu scenos kryžiumi už Roberto Šusterio vaidmenį Lietuvos nacionalinio dramos teatro spektaklyje "Didvyrių aikštė" bei už vaidmenis spektaklyje "Didis blogis".
"Šusterio vaidmuo - labai įdomus, nes prie jo teko labai daug dirbti. Labai įdomus spektaklio "Didvyrių žemė" režisierius Kristianas Lupa, džiaugiuosi, jog teko laimė su juo dirbti ir mokytis. Galimybė sužinoti ir išmokti ką nors naujo, o ne eksploatuoti tai, ką jau žinai, - tai yra dovana aktoriui. Džiaugiuosi tuo, nes galėsiu naują patirtį perduoti ir savo studentams bei Klaipėdos jaunimo teatro aktoriams. Taip pat labai džiaugiuosi, jog teko bendradarbiauti su kitu labai įdomiu režisieriumi Arpadu Šilingu kuriant vaidmenis Lietuvos nacionalinio dramos teatro spektakliui "Didis blogis". Su šiuo režisieriumi deramės ir dėl tolesnio kūrybinio bendradarbiavimo Klaipėdoje", - sakė V. Masalskis.
Specialus prizas - Boriso Dauguviečio auskaras - teko klaipėdietei choreografei Agnijai Šeiko-Sarulienei už šiuolaikinio šokio ir garso spektaklio-ekskursijos "Keliaujančios bažnyčios. Klaipėda / Mėmelis" (šokio teatras "Padi dapi fish") režisūrą ir choreografiją bei pastarojo dešimtmečio tarpdisciplininę kūrybą, atveriančią plačias šiuolaikinio šokio sąveikos su kitais menais ir kultūros paveldu perspektyvas.
"Man šis įvertinimas labai netikėtas, nes pirmą kartą Dauguviečio auskaras įteiktas ne dramos, o šokio atstovui. Labai džiugu, kad iš karto tokiu aukštu prizu, nacionaliniu lygiu, įvertintas darbas, kuris buvo dedikuotas Klaipėdai, tačiau Klaipėdoje nebuvo nė vienos normalios recenzijos apie šį pastatymą. Man tai įrodymas, kad ir Klaipėdoje formuojamas šalies teatro veidas", - kalbėjo choreografė A. Šeiko.
Rašyti komentarą