Kasdien tobulėjančios šiuolaikinės technologijos fundamentaliai pakeitė informacijos kiekį ir vartotojų įpročius. Dideliame žinių vandenyne esame nepaliaujamai skalaujami knygų, žurnalų, televizijos, radijo, socialinių tinklalapių, tinklaraščių, įvairiausių interneto platformų informacijos srautų. Tačiau ar tikrai tampame daugiau informuoti? Plačiuose vandenyse praradus budrumą lengva paskęsti. Ar mes atskiriame pramanytus dalykus nuo tiesos, fikcijas – nuo faktų? Ar pakankamai dedame pastangų apsvarstyti mums pateiktą naujieną? Ar dažnai ja abejojame? Ar ugdome gebėjimus, kurių dėka galėtume pasiekti aukštesnį informacijos apdorojimo lygį?
Pasak „Dizaino manufaktūros“ lektorės Giedrės Karsokienės, kūrybinių dirbtuvių „Informacijos patikimumas XXI amžiuje“ atspirtimi taps garbingas žvilgsnis į informacijos patikimumo problemą ir su ja susijęs vizualus tyrimas, paremtas plakato dizainu. Šio plakato tikslas bus paskatinti žmones abejoti jiems srautu teikiama informacija. Žinoma, dirbtuvių dalyviams rūpės skirtingos su informacijos patikimumu susijusios problemos. Pavyzdžiui, žmonių nuomonių įvairovės ir atvirumo stoka socialiniuose tinkluose. Arba teršiantys žiniasklaidos svetaines interneto chuliganų priekabiavimai, įkyrus neskaitomų informacijos nuorodų brukimas ar nuoseklaus skaitymo nykimo ir menkaverčio turinio ryšys. Kūrybinių dirbtuvių dalyviai kviečiami savo mintimis ir kūrybingu požiūriu pasidalinti vizualios komunikacijos metodu.
„Kurdami plakatus, dalyviai turės galimybę ne tik sugalvoti abejones, klausimus ir sąmoningumą skatinančias plakatų idėjas, bet ir galės pasirinkti jiems priimtiną vizualios komunikacijos būdą. Galbūt lengvesnį – perteikiant vartotojui su problematika susijusią informaciją, arba sudėtingesnį – pasirinktų vizualių objektų savybių ar charakterio reprezentavimą ir simbolizavimą. Kūrybingiausiai mąstantys galės išbandyti ir sudėtingiausią variantą – provokuojančią ar įsimintiną vizualizaciją, paremtą metafora, vizualiu pasakojimu ar rebusu“, – dirbtuves pristatė G. Karsokienė.
Apie projektą „Dizaino manufaktūra“
„Dizaino manufaktūra“ – nuo 2010 m. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro vykdomas tarpsektorinis bendradarbiavimo projektas, skirtas plėsti kultūros ir meno prieinamumą bei sukurti naujus kūrybos produktus ir paslaugas, paremtus inovacijomis ir informacinėmis technologijomis. „Dizaino manufaktūra“ taiko manufaktūros veikimo principus, kuomet atskirus produkcijos idėjų kūrimo ir gamybos etapus atlieka dirbtuvių dalyviai, besispecializuojantys skirtinguose darbo baruose. Projekto strategija yra sudaryti sąlygas besidominčiajam menu generuoti savo kūrybinę viziją nuo pirminio „proto šturmo“ iki gamybos, nuo kūrybinės žaliavos iki gaminio, kurį pagamins bendrovės – projekto partneriai. Projekto metu yra kuriamas klasteris, vienijantis kultūros ir verslo atstovus. „Dizaino manufaktūros" veiklų tikslas – nuosekliai formuoti ir pristatyti Šiaurės ir Vakarų Europos šalyse populiarią „craft and design“ (amatų ir dizaino) tendenciją, kuomet atskirtis tarp profesionalaus amato, dizaino ir technologijų bei vizualinio ar medijų meno nėra tokia didelė, kaip Lietuvoje.
KKKC Meno kieme (Bažnyčių g. 4, Klaipėda) spalio 21 d. (penktadienį) 16.30–18.30 val., 22, 23 d. (šeštadienį, sekmadienį) 10–13 val. „Dizaino manufaktūros“ kūrybinės dirbtuvės: socialinis plakatas „Informacijos patikimumas XXI amžiuje“, lektorė Giedrė Karsokienė (užsiėmimai nemokami, dalyviams reikia atsinešti kompiuterį su „Adobe Photoshop“ programa, fotografuojantį įrenginį (pageidautina), registruotis tel. 8 618 14506 arba el. paštu: [email protected]).
Rašyti komentarą