Ketvirtadienį Šiuolaikinio meno centre koncertuos viena originaliausių perkusininkų grupių pasaulyje laikoma "Amadinda" iš Vengrijos. Ji atliks garsiausio šių dienų amerikietiškojo minimalizmo atstovo Stivo Reicho (Steve Reich) kūrinių mušamiesiems programą.
Legendinis JAV kompozitorius, prieš šešetą metų lankęsis "Gaidos" festivalyje, ypač vertina šį perkusininkų kolektyvą iš Vengrijos ir pats yra ne kartą su jais muzikavęs. "Amadinda" į Vilnių atsivežė įspūdingą savo arsenalą: 6 marimbas, 4 poras bongų, 2 vibrafonus ir daugybę kitų perkusinių instrumentų, kuriais žada sudrebinti Šiuolaikinio meno centro erdves.
1984 m. įkurtas ansamblis "Amadinda" tiesiogiai bendradarbiavo ne tik su S. Reichu, bet ir su tokiomis reikšmingomis XX a. muzikos asmenybėmis kaip Džonas Keidžas (John Cage) - "Amadinda" šešiose kompaktinėse plokštelėse įrašė visus jo kūrinius mušamiesiems. Per 28 savo veiklos metus "Amadinda" koncertavo 33 kraštuose keturiuose žemynuose, tokiose akademinės muzikos salėse kaip Berlyno filharmonijos, Vienos "Konzerthaus", Karališkoji Alberto salė Londone, Nacionalinė koncertų salėje Taibėjuje (Kinijoje), "Meyerson Symphony Center" Dalase, Niujorko "Carnegie Hall" ir kt.
S. Reichas beveik 50 metų išlieka neabejotinas Amerikos muzikos kultūros lyderis, kurio pirmasis kūrinys "Come Out", aukštyn kojomis apvertęs naujosios muzikos pasaulį, sukurtas dar 1966 metais.
Anuomet diplomuotas filosofas buvo pasinėręs į eksperimentus San Francisko "Tape Music" centre ir čia sugalvojo "pasislinkusios fazės" techniką, kuri jam pelnė ne tik populiarumą, bet ir komercinę sėkmę. "Pasislinkusios fazės" techniką S. Reichas pritaikė vėliau jo vizitine kortele tapusiam kūriniui "Drumming", kurį sukurti autorių įkvėpė 1970-ųjų kelionė į Ganą ir Afrikos būgnų technikos studijavimas. 1994 m. jis parašė kūrinį "Nagoya Marimbas", kur vienas ar du marimbų dūžiai grojami "pasislinkusia faze".
Šiuos ypatingo ritminio tikslumo reikalaujančius kūrinius kompozitorius anksčiau paprastai atlikdavo tik su savo 1966 m. įkurtu ansambliu "Steve Reich and Musicians", tačiau pastarąjį dešimtmetį jis taip pamėgo charizmatiškuosius vengrus - "Amadindos" ansamblį, kad su juo susiejo ne tik ilgą kūrybinę draugystę, bet šiam kolektyvui 2009 m. sukūrė ir vieną ryškiausių savo kūrinių - "Mallet Quartet" (Medinių plaktukų kvartetas.
Šį kūrinį "Amadinda" atliks ir Vilniuje - greta kitų populiarių S. Reicho kompozicijų mušamiesiems, tokių kaip "Drumming", "Nagoya Marimbas", "Clapping Music" ir magiškai skambančių "Six Marimbas" bei "Music for Pieces of Wood".
Rašyti komentarą