Kodėl „Išvaryme“ aktoriai keikiasi? Kaip jaučiasi antrakursis režisūros studentas, kątik gavęs prestižiškiausio to meto Europos festivalio pagrindinį prizą? Kodėl „Dugne“ beliko tik ketvirtas Maksimo Gorkio pjesės veiksmas? Ką pasakė aktoriai, pirmą kartą perskaitę skandalingąją „Shopping and Fucking“ pjesę? Kokios audros siautėja galvoje, kuomet prieš pat Avinjono festivalį atidarysiančią „Romeo ir Džuljetą“ viskas atšaukiama dėl kilusio streiko? Atsakymus į panašius kylančius klausimus publika galės išgirsti jau šį antradienį.
„25 metus pradirbęs teatre galiu apie viską kalbėti atvirai, be jokios uždangos. Jau nebeturiu ką slėpti. Nuo pat 1990-ųjų nuolatos statydamas spektaklius Lietuvos nacionaliniame dramos teatre iš itin arti mačiau jo raidą“, - kalbėdamas apie artėjantį kūrybos vakarą teigia O. Koršunovas.
Minėdamas veiklos 75-metį, Lietuvos nacionalinis dramos teatras (LNDT) tęsia kūrybinių vakarų ciklą, skirtą režisieriams, dirbusiems bei tebedirbantiems šiame teatre, ir vasario 17 d. 18 val. kviečia į antrąjį susitikimą, skirtą šiemet kūrybos 25-metį mininčio režisieriaus O. Koršunovo kūrybai. Susitikimas vyks LNDT Mažojoje salėje, renginys nemokamas.
Režisierių kalbins teatrologė Rasa Vasinauskaitė. Susitikime taip pat dalyvaus kompozitorius Gintaras Sodeika, aktoriai Eglė Mikulionytė, Rasa Samuolytė, Darius Gumauskas, Dainius Gavenonis. Paties režisieriaus ugdomi jaunieji aktoriai pokalbį pavers teatralizuotu vakaru.
„Oskaro Koršunovo spektakliai virto neatsiejama LNDT repertuaro dalimi, sugrąžino į jį jaunus žiūrovus, užaugino naują jų kartą, subrandino ne vieną scenos profesionalą. Būtent Mažojoje anuometinio Nacionalinio dramos teatro salėje buvo suvaidintas ir radikalusis Marko Ravenhillo „Shopping and fucking“, tapęs iššūkiu žiūrovams ir svarbiu posūkiu režisieriaus kūryboje“, - apie režisierių O. Koršunovą bei LNDT siejantį santykį kalba teatrologė R. Vasinauskaitė.
Dar būdamas studentas O. Koršunovas tuometinio Akademinio dramos teatro (dabar – LNDT) scenoje pristatė trilogiją „Ten būti čia“, „Senė“, „Labas Sonia Nauji Metai“ pagal rusų avangardistų Daniilo Charmso ir Aleksandro Vvedenskio kūrybą. Jau tuo metu jaunas režisierius išsiskyrė neįprasta teatrine kalba. Nors pirmieji spektakliai, įskaitant ir Sigito Parulskio „P.S. Byla O.K.“ bei Bernardo-Marie Colteso „Roberto Zucco“, gimė po Akademinio dramos teatro stogu, jau tuomet apie juos pradėta kalbėti kaip apie atskirą kūrybinį organizmą.
Vėliau režisierius pastatė spektaklius, tapusius tiek repertuaro, tiek užsienio gastrolių atramomis: Marko Ravenhillo „Shopping and Fucking“, Williamo Shakespeare`o „Vasarvidžio nakties sapnas“, „Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija“ bei „Miranda“, Mariuso von Mayenburgo „Ugnies veidas“, Michailo Bulgakovo „Meistras ir Margarita“, Sofoklio „Oidipas karalius“, brolių Presniakovų „Vaidinant auką“. Nors tai jau buvo nepriklausomo OKT teatro produkcija, daugumą jų ilgą laiką buvo rodomi LNDT scenoje. 2008-ais pastatytas W. Shakespeare`o „Hamletas“ bei pats kūrybinis procesas jį bestatant pažymėjo naujo etapo Oskaro Koršunovo biografijoje pradžią. Režisierius pasuko laboratorinių ieškojimų kryptimi, kuomet tiek jam, tiek aktoriams svarbiausia ne spektaklis, o pats procesas. Maksimo Gorkio „Dugne“ – absoliutus teatrinės laboratorijos pavyzdys, o Antono Čechovo „Žuvėdroje“ aktoriai atsisėdo tiesiog pavojingai arti žiūrovų. Taip pat režisierius pastatė šiuo metu lankomiausius LNDT spektaklius Mariaus Ivaškevičiaus „Išvarymas“ bei Justino Marcinkevičiaus „Katedra“.
1990-aisiais režisieriui įteiktas pagrindinis Edinburgo festivalio prizas tapo simboliška pradžią, atvedusia prie svarbiausių tarptautinių apdovanojimų. Garbingiausias jų – 2006-aisiais įteiktas teatro visuomenėje prestižiniu laikomas Europos naujosios teatro realybės prizas. 2009-aisiais O. Koršunovas tapo Prancūzijos meno ir literatūros kavalieriaus ordino nešiotoju, o dar po metų jam įteiktas Vsevoldo Mejerholdo vardo apdovanojimas. Nuo 2002-ųjų režisierius – Lietuvos nacionalinės meno ir kultūros premijos laureatas. Jo kūrybinėje biografijoje – virš 50 spektaklių, pastatytų Lietuvos bei užsienio teatrų scenose.
Režisierius kartu su OKT teatru ne tik pasirodė bene visų Europos teatro festivalių scenose, tačiau aplankė ir tokiose tolimose šalyse, kaip Australija, Argentina, Pietų Korėja, Venesuela, JAV, Japonija, Singapūras, Kinija, Brazilija, rengiamus festivalius. Kiekvienais metais režisierius ir jo teatras pasirodo daugiau nei dešimtyje skirtingų scenų užsienyje. Tarp aplankytų pagrindinių Europos festivalių – net 8 spektakliai, pristatyti prestižinėje Avinjono festivalio scenoje, taip pat pasirodymai Venecijos bienalėje (Italija), Hebbel teatro scenoje (Vokietija), Miuncheno bienalėje (Vokietija), BITEF festivalyje (Serbija), Belfasto festivalyje (Šiaurės Airija), Premio Europa festivalyje (Graikija), Bergmano festivalyje (Švedija), festivalyje „Temporada Alta“ (Ispanija), LIFT festivalyje (Didžioji Britanija), „Theater der Welt“ festivalyje (Vokietija) bei kituose pagrindiniuose Europos festivaliuose.
„Buvimas ten formavo mūsų teatro veidą. Žvelgiant per OKT prizmę galima įžvelgti laiko pokyčius kiek globalesniu mastu, neapsiribojant vien buvimu čia, Lietuvoje“, - teigia O. Koršunovas.
Kūrybinių vakarų ciklo „Lietuvos nacionaliniam dramos teatrui – 75“ susitikimas, skirtas režisieriaus Oskaro Koršunovo kūrybai – jau vasario 17 d., 18 val., Lietuvos nacionalinio dramos teatro Mažojoje salėje. Renginys nemokamas.
Rašyti komentarą