Į Rusiją iš Lietuvos pristatytas pagrindinis eksponatas - informacinis terminalas, visiškai toks, kokie pasitinka lankytojus įstaigose, bankuose, viešbučiuose bei oro uostuose ir siūlo paspaudimu pasirinkti reikalingą paslaugą. "Meno terminalas" suprogramuotas kaip informacinis žaidimas-klausimynas - jis kviečia pasiskaityti apie stereotipus bei šiems atstovaujančius menininkus, peržiūrėti jų kūrinius, atsakyti į susijusius klausimus ir keliauti prie kitos personalijos bei įvaizdžio. Anot kuratorių, vaizdžiai tariant, jis yra robotas-kiborgas, "estetinis terminatorius", skatinantis interaktyviai pažinti meno istoriją. Parodą papildo fikciniai menininkų fetišai bei svarbesnių kūrinių gintaru inkrustuota konversija į "liaudies kalbą".
Naudodami kičo estetikos elementus kuratoriai konstruoja "parodas parodoje", hiperbolizuoja menotyros ir kuratorystės funkcijas: vertinti, bendradarbiauti, organizuoti, tirti ir pan. Jų sumanytas "Meno terminalas" suteikia galimybę aprėpti plačias kūrėjų bei publikos gretas ir, anot I. Kazakevičiaus, yra tarsi netradiciniu būdu surašyta recenzija - kondensuotas kūrybos apibendrinimas, skirtas bet kokio kultūrinio bei meninio pasirengimo lankytojui.
Atskaitos tašku pasirinkę oksimoroną "linksmoji melancholija", tradicinį meno kūrinių eksponavimą kuratoriai pasiūlė keisti formule, kuri vizualiai išreiškia lietuviškąją melancholijos fenomeno versiją.
Ironiškus Lietuvos meno stereotipus - nuo rūpintojėlio iki traukinio, nuo linijos iki suknelės - "Meno terminale" savo kūryba bei asmenybėmis įkūnija Žygimantas Augustinas, Jurga Barilaitė, Violeta Bubelytė, Henrikas Čerapas, Laura Garbštienė, Arūnas Gudaitis, Kristina Inčiūraitė, Giedrius Jonaitis, Patricija Jurkšaitytė, Linas Jusionis, Bronė Sofija Gideikaitė, Eglė Rakauskaitė, Eglė Ridikaitė, Julijonas Urbonas, Mikalojus Povilas Vilutis bei Marius Zavadskis.
Šis menininkų sąrašas nėra baigtinis. Kuratoriai ketina tęsti projektą, rengti naujas "Meno terminalo" programas, įvairiais aspektais analizuojant Lietuvos menininkų kūrybą, ir ją pristatyti kitose meno erdvėse.
Rašyti komentarą