Uostamiesčio publikai šeštadienį D. Bakėjus prisistatė spektakliu visai šeimai "Ten, kur gyvena pabaisos". Tai - choreografo režisūrinis debiutas.
Įvairiapusiška patirtis
D. Bakėjus yra universalus menininkas. Jis šoka, vaidina, režisuoja. Gyvenimo aprašyme rikiuojasi šokėjo karjera Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, darbas A. Cholinos trupėje, vaidmuo televizijos seriale "Saldi nuodėmė", filmavimasis televizijos šokio projekte bei reklamose, edukacinė veikla su vaikais, populiarinant baletą, choreografo darbas ir t. t.
Į Klaipėdos muzikinį teatrą choreografą pakvietė teatro vadovas Jonas Sakalauskas. Vis susikertant profesiniams keliams, jis užsimindavo apie galimybę dirbti pajūryje. "Buvo toks etapas, kad šaukte šaukė į uostamiestį - Klaipėdos dramos teatre Antanas Gluskinas statė vaikišką spektaklį "Vėjas gluosniuose", pakvietė mane dirbti kartu. Tuo pat metu kvietė ir Muzikinis teatras. Pastarajame pirmiausia kalbėjome apie vaikiško spektaklio kūrimą, bet visa tai nuvedė iki darbo baleto trupės vadovu. Nesigilinu, kokia tų sutapimų reikšmė, kas taip patraukė čia - atsakymai į tokius klausimus paaiškėja po kurio laiko", - sakė D. Bakėjus.
VERTYBĖ. Šokio spektaklis "Ten, kur gyvena pabaisos" leidžia tėvams pažvelgti į vaiko vidinį pasaulį bei prisiminti, kad svarbiausia šeimoje - meilė. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro nuotr.
Ėmęsis trupės vadovo pareigų ir įsisukęs į darbus Klaipėdoje choreografas nenutraukė ryšių su sostine. A. Cholinos teatro repertuare tebėra "Ana Karenina" ir "Otelas" - D. Bakėjus šoka ir viename, ir kitame. "Su A. Cholina dirbame jau daugelį metų - negaliu sakyti, kad viską metu. Be to, man pačiam patinka šokti. Vilniuje lieka ir kitų darbų. Manau, kad viską galima suderinti. Kol yra jėgų, energijos, reikia veikti", - tvirtino naujasis baleto trupės vadovas.
Grąžinti Klaipėdai šokio sostinės vardą
"Atėję į naują vietą žmonės labai dažnai nori pokyčių čia ir dabar. Manau, kad nereikia būti karštligiškam. Dirbant svarbu galvoti apie ateitį, - apie savo planus trupėje pasakojo D. Bakėjus. - Aurelijus Liškauskas nuveikė didžiulį darbą, formuodamas ir tvirtindamas trupę - jos branduolys yra labai stiprus. Kita vertus, šokio pasaulis keičiasi labai sparčiai, suprantu, kad kai kurie žmonės po kelerių metų jau nebešoks. Tai - natūralu. Taigi šiuo metu labai svarbu pritraukti naujų, jaunų žmonių, dirbti su jais, sudaryti tokias sąlygas, kad šie norėtų pasilikti ir geriausių rezultatų siektų Klaipėdoje, o ne sostinėje ar užsienyje. Juk kažkada būtent Klaipėda dominavo šokio pasaulyje, buvo traukos centras. Norisi miestui sugrąžinti šį vardą. Į Klaipėdą suvažiuoja Dalia Ibelhauptaitė, Merūnas Vitulskis, Vaidotas Baumila, Jeronimas Milius - tai jau įrodymas, kad miestas traukia. Jei netrauktų, nevažiuotų."
Kalbėdamas apie naujų veidų poreikį šokėjų gretose, D. Bakėjus pridūrė, kad svarbu kviestis ir žymiausius choreografus: "Reikia judėti į priekį - teatras bus renovuojamas, atsinaujins jo išorė, bet jis turi atsinaujinti ir iš vidaus. Nuolatinis vidinis atsinaujinimas yra esminis pokytis. Kitu atveju žmonės tiesiog ateis apžiūrėti naujų sienų."
Naujasis trupės vadovas jaučia didelę atsakomybę prieš žiūrovus ir pagarbą jiems. "Publika nėra kvaila, galima atvežti spektaklį kad ir iš JAV, bet jei jis bus prastos kokybės, žmonės atsistos ir išeis. Teatrui reikia kurti stiprius, kokybiškus pastatymus, jei žmonių nestebins, neužkabins, jie negaiš laiko", - atvirai kalbėjo choreografas.
Daugiau progų šokti
D. Bakėjus džiaugėsi, kad Muzikinio teatro baleto trupė yra labai imli, darbšti, motyvuota: "Esu dirbęs su pačiais įvairiausiais kolektyvais. Ne kartą susidūriau su tuo, kad šokėjus reikia traukti, tempti, raginti ir juos išjudina tik žymūs svečiai iš užsienio. Čia to nėra - visi nori darbo, veiklos."
Trupės vadovas kaip vieną svarbiausių užduočių ateinantiems metams yra išsikėlęs didesnę šokėjų integraciją į teatro spektaklius. Jam svarbu, kad jie kuo daugiau būtų išnaudojami kaip šokėjai, kad atsirastų daugiau progų šokti. Juk šokėjų karjera nėra ilga.
D. Bakėjus prisipažino, jog įsilieti į naujas pareigas jam padeda teatro choreografas, trupės šokėjas A. Liškauskas. "Judame išvien, tačiau jaučiu labai stiprią atsakomybę už man patikėtos trupės gyvavimą", - sakė D. Bakėjus ir pridūrė, kad jau kitais metais tikisi pakviesti į suaugusiems skirto šokio spektaklio premjerą.
Startas su pabaisomis
Naujasis teatro baleto trupės meno vadovas Klaipėdoje debiutavo su šokio spektakliu visai šeimai "Ten, kur gyvena pabaisos". Pagal kultinę 1963 m. Moriso Sendako (Maurice Sendak) parašytą knygą sukurtame spektaklyje pasirodė beveik visi Muzikinio teatro baleto trupės šokėjai.
"Vaikai mane išmokė laisvės. Jie greitai atleidžia, greitai susidomi naujais dalykais ir visai kitaip žiūri į tai, ką mes laikome problemomis", - pasakojo didelę darbo su vaikais patirtį turintis D. Bakėjus.
"Ten, kur gyvena pabaisos" yra choreografo režisūrinis debiutas. Jis pripažino, kad statydamas spektaklį galvojo būtent apie vaikų auditoriją, tai, kaip vaikai priima informaciją, kas jiems įdomu. M. Sendako knyga vadinama viena geriausių literatūrinių vaiko pykčio studijų, kartu tai - jaudinantis pasakojimas, kuriame telpa beribė vaiko vaizduotė ir svarbiausios šeimos vertybės.
Šokio spektaklis "Ten, kur gyvena pabaisos" turėtų būti įdomus ne tik vaikams: tėvams tai proga pažvelgti į vaiko vidinį pasaulį bei prisiminti, kad svarbiausia šeimoje - meilė.
Rašyti komentarą