Pirmoji avarija, kelioms valandoms sutrikdžiusi eismą magistralėje „Via Baltica“, įvyko antradienį apie 13 val. netoli Marijampolės. Kelio Kaunas-Marijampolė 49-ajame kilometre, ties Sasnavos gyvenviete, apgadinti trys automobiliai.
Nelaimė įvyko 48 metų Latvijos piliečio vairuojamam automobiliui „Chrysler Voyager“, lėkusiam Kauno kryptimi, išvažiavus į priešingą eismo juostą.
Kraisleris susidūrė su atvažiuojančiu „Iveco 35S12V“. Vengdamas trenktis į avarijas patyrusius automobilius, iš paskos važiavęs Lenkijos piliečio vairuojamas „Renault“ nulėkė nuo kelio. Jo vairuotojas ir keleivė sužalojimų išvengė. O štai avariją sukėlęs latvis vairuotojas žuvo iškart. „Iveco“ vairuotojas, kurio būklė sunki, išvežtas į ligoninę.
22.20 val. žinia apie dar vieną tragišką nelaimę kelyje „Via Baltica“ atskriejo iš Panevėžio rajono. Aukštaitijos sostinės aplinkkelio 17-ajame kilometre žuvo „Toyota Corolla Verso“ vairavęs 58 metų panevėžietis. Jo automobilis išvažiavo į priešpriešinio eismo juostą, užtverdamas kelią latvio vairuojamam krovininiam automobiliui „Renault Magnum“ su puspriekabe „Schmitz“. Susidūrus transporto priemonėms dar nukentėjo tojotos keleivis ir krovininio automobilio vairuotojas, tačiau jų sužalojimai nesunkūs.
Pasak Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Administracinės veiklos ir eismo įvykių tyrimo skyriaus viršininko Einiaus Kudžmos, kol kas komentuoti nėra ką. „Avarija įvyko tiesiame kelyje. Aišku viena: priežastis - staigus išvažiavimas į priešingo eismo juostą. Bus ištirtas žuvusio vairuotojo kraujas, ar žmogus buvo blaivus, o gal sutriko jo sveikata“, - E.Kudžma teigė, kad Panevėžio aplinkkelis, jame pertvarkius kelias žiedines sankryžas ir saleles, nebėra toks pavojingas, koks buvo prieš keletą metų. Nepaisant to, šiemet šiame aplinkkelyje žuvo trys žmonės.
Marijampolės apskrityje „Via Baltica“ kelyje įvyko 12 eismo įvykių, pasibaigusių 4 žmonių mirtimi.
Policijos departamento Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas tvirtina, kad išvažiavimo į priešpriešinio eismo juostą priežastis gali būti dėl karščio vairuotoją apimantis nuovargis, o antra - jo nusikalstamas abejingumas.
„Nors kondicionierius veikia, dėl ilgo vairavimo mintys būna pavargusios ir vairuotojai neįsitikina, kad spės užbaigti manevrą. Gali būti kaltas nereikalingas pasitikėjimas savo jėgomis. Arba gal tyrimo metu išaiškės, kad paprasčiausiai pradedant lenkti prisiartinus prie automobilio galo regėjimo laukas sumažėjo, nematant atvažiuojančio automobilio kertama linija ir tada sulaukiama smūgio“, - galimas neatsargaus vairavimo priežastis nurodė D.Šalomskas.
„Vakaro žinioms“ jis sakė, kad tokių avarijų įmanoma išvengti tik atskiriant priešingus srautus.
Dabar kai kuriuose „Via Baltica“ ruožuose Marijampolės rajone skiriamosios juostos jau yra įrengtos.
„Tarp srautų padaryta šiek tiek iškilesnė raudonos spalvos linija, kuri vairuotoją įspėja, kad kirsti ją yra nesaugu. Galima kirsti fiziškai, bet ta spalva duoda emociją, kad reikia ant jos važiuoti atsargiai. Ją kertant keičiasi padangų skleidžiamas garsas. Bet tai skiriamosios juostos, o ne atitvarai“, - sako eismo priežiūros specialistas.
Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“
Rašyti komentarą