Klaipėdos AVMI susidomėjo dešrelių reklamos sandoriais
Klaipėdos apskrities valstybinė mokesčių inspekcija (Klaipėdos AVMI) išaiškino atvejį, kai didmenine mėsos produktų prekyba užsiimanti bendrovė savo lėšomis finansavo mėsininkų gaminių reklamą didžiuosiuose prekybos tinkluose. Mėsos produktų reklamai logistikos įmonė atseikėjo per 440 tūkst. eurų (per 1,5 mln. litų), ta didino veiklos sąnaudas ir galimai siekė išvengti mokesčių. Patikrinimo metu priversta patikslinti deklaracijas, bendrovė reikšminga suma padidino apmokestinamąsias pajamas ir papildomai deklaravo apie 95 tūkst. eurų (apie 330 tūkst. litų) PVM, teko sumokėti ir delspinigius.
„Vertinant bendrovės PVM atskaitos pagrįstumą suabejota, kodėl logistikos paslaugas teikusi bendrovė pasinaudojo PVM atskaita už įsigytas reklamos paslaugas ir iš biudžeto susigrąžino PVM, nors visoje reklamoje nebuvo nė užuominos apie pačią bendrovę ar jos veiklą. Didmenininkas mokėjo už žinomų mėsos gamintojų, kurių dalį akcijų valdė ir jis pats, prekių demonstravimą specialiose reklaminėse lentynose, reklamą lankstinukuose ir plakatuose, degustacijas ir kt. Nustatyta, kad jau 2014 m. pradžioje turėdamas apie 120 tūkst. eurų sukauptų reklamos paslaugų, per metus šią sumą išaugino kone keturis kartus", - sako Klaipėdos AVMI Kontrolės departamento direktorė Gražina Rimkienė.
Pasak G. Rimkienės, reklaminių paslaugų PVM įtraukus į atskaitą, tas paslaugas buvo būtina parduoti prekių tiekėjams ir laiku deklaruoti pardavimo PVM. PVM sąskaitų faktūrų už suteiktas reklamos paslaugas mėsos gamintojams bendrovė neišrašydavo, nors toks susitarimas ir buvo: ji buvo įsipareigojusi prekybos vietose organizuoti įvairias produkcijos pristatymo akcijas bei kitais būdais reklamuoti prekės ženklus, o gamintojai - sumokėti už paslaugas. PVM sąskaitas faktūras gamintojams ji išrašė ir mokesčius sumokėjo tik mokesčių administratoriui pradėjus patikrinimą.
Be to, patikrinimo metu išanalizavęs bendrovės klientams taikomas prekybines (apyvartos) nuolaidas, mokesčių administratorius atkreipė dėmesį į galimai apgaulingą „žaidimą" antkainiais, kuris gali būti parankus didiesiems prekybos tinklams ir kurį taikant galimai sudaromas įspūdis, jog prekybininkai prekėms taiko tik mažą antkainį. Apie galimai vieno iš prekybos tinklų daromus pažeidimus informacija perduota Konkurencijos tarybai.
Rašyti komentarą