Arvydas Budrius: "Pagrindinis kapitono smuikas - atsakomybė"

Arvydas Budrius: "Pagrindinis kapitono smuikas - atsakomybė"

Kelto "Nida" kapitonas mano, kad jam tiesiog pasisekė. Kai vykdavo koncertai, jeigu leisdavo laivų eismo sąlygos, jis atsidarydavo vairinės duris ir su malonumu klausydavosi muzikos.

"Metams bėgant, keičiasi požiūris į viską. Anksčiau man patikdavo kitokia, dabar mielai klausausi ir klasikinės muzikos. Lankausi įvairiuose renginiuose ir krante. Nepaisant didesnės įtampos, muzikiniai reisai suteikė ir labai daug malonumo. Žinoma, smagiau būtų buvę klausytis apačioje kaip keleiviui, o ne vairinėje kaip kapitonui. Negalėjau sau leisti užsimiršti", - prisipažino A. Budrius.

Labiausiai jis džiaugiasi, kad per visus muzikinius reisus nenutiko jokių nuotykių, kad nereikėjo jaudintis, sutrikti, kad viskas buvo kontroliuojama.

Įsimylėjęs savo keltą

Nuo pat vaikystės Arvydą traukė technika. A. Budrius baigė Klaipėdos jūreivystės mokyklą net du kartus. Pirmą kartą įgijo mechaniko, o antrąkart - laivavedžio specialybę. Šis žmogus jau ketvirtį amžiaus atidavė laivams.

15 metų dirbo AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos vilkikuose, vėliau Būtingės naftos terminalo vilkike. Paskui ėjo į jūrą, plaukė į tokias egzotiškas šalis kaip Jemenas, Iranas, Kataras. Sugrįžęs iš tolimų jūrų, 2002-aisiais pradėjo dirbti Lietuvos saugios laivybos administracijos hidrografiniame laive "Vorūna". Progai pasitaikius įsidarbino "Smiltynės perkėloje". "Čiupinėjo" visus bendrovės keltus - ir naujus, ir senus, ir tuos, kurių jau nebėra Klaipėdoje. O iš visų laivų, kuriuose teko dirbti, jam mieliausia "Nida".

"Tai ir patogus, ir manevringas, visus saugumo reikalavimus atitinkantis šiuolaikiškas laivas. Jo galimybės leidžia gana saugiai jaustis ir per audrą esant stipriam vėjui. Tik kartą, kai Danės upėje buvo labai didelis bangavimas ir vyko krantinių rekonstrukcija, susidarė labai pavojinga situacija ir žmonėms, ir pačiam laivui. Tada teko atsisakyti kelių reisų, nes bangos aukštis upėje buvo apie 2 metrus", - pasakojo "Nidos" kapitonas.

A. Budriaus šeimoje jūrininkų nebuvo. Jo paties sūnus - geografas, o dukra, trečios klasės gimnazistė, kaip tėvas linkusi į techniką, kitaip sakant, jai patinka fizika ir matematika.

Geriausias poilsis ir kapitono Arvydo hobis - sukinėtis apie savo namą: ką nors nupjauti, ką nors suremontuoti, ką nors pasėti. Jį, dirbantį laivuose, traukia ir žemė.

"Nesu vertas"

Žinia, kad tapo nominantu, kapitoną A. Budrių ir nustebino, ir sujaudino. Jis kuklinasi, nemano esąs vertas tokio titulo.

Kad iš trijų muzikuojančio kelto "Nida" kapitonų už kelto "šokdinimą" nominuotas būtent jis, paties manymu, lėmė, ko gero, tai, jog jis yra pagrindinis šio laivo kapitonas, kiti du - pamaininiai.

Pasak A. Budriaus, "šokdinti" tokį keltą nėra sunku, nes jo techninės galimybės leidžia tai daryti - sugebėtų netgi upeivis, nes valdyti tokį gerą keltą, pasak kapitono, labai paprasta.

"Rinkite kitą žmogų "Meniškiausia siela", - sakė "šokančio" kelto kapitonas, nemanantis, kad saugiai plukdyti žmones yra menas.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder