Daugelis ant ledo buvusių žvejų (jų dar nėra daug) žinojo taisykles, turėjo apsaugos priemones - virves, smaigus - ir žvejojo prie kranto iki plūdurų, t. y. ne laivybos kanale. Jie sakė, kad jokio pavojaus nėra, tikino ant plono ledo nelipantys, o šioje vietoje ledo storis esąs jau 30 cm.
Tiesa, nepaisant to, kad vilkikas čia laužė ledus ir artėjo didelis laivas konteinervežis, vienas kitas žvejys jau buvo įsitaisęs visai ties laivybos kanalu.
"Mus vis gainioja, laužo tuos ledus. Juk buvo ir antialkoholinė politika, bandė drausti, nieko neišėjo. Čia juk ledas netrukdo plaukti laivams. Bet ne, sulaužė, kelis metrus paliko iki kranto, o toliau vietos laivams - kiek nori", - kalbėjo žvejas Konstantinas.
Atvykę tikrintojai norėjo įsitikinti, ar laikomasi saugaus buvimo ant ledo taisyklių.
"Kiekvienas asmuo lipdamas ant ledo turi nesukelti pavojaus sau ir kitiems. Žvejai turi būti įsitikinę, kad ledo storis yra ne mažesnis kaip 7 cm. Vienoje vietoje negalima burtis daug žmonių, jeigu ledo storis neviršija 30 cm. Negalima lipti ant ledo, jeigu jis padengtas sniegu. Rekomenduojame turėti smaigus", - aiškino savivaldybės Kontrolės ir prevencijos poskyrio vedėjas Vilius Valys.
Už taisyklių nesilaikymą taikoma administracinė atsakomybė. Iš pradžių įspėjama arba skiriama nuo 50 iki 200 litų bauda. Beje, bauda gali siekti ir 500 Lt.
Amžina priešprieša
"Pagrindinis mūsų tikslas - imtis prevencinių priemonių, kad žmonės nepapultų į uosto veiklos zoną. Tada iš karto atsiranda konfliktas tarp žvejų mėgėjų ir didžiųjų užsienio laivų kapitonų. Pastarieji baiminasi, jog gali sukelti pavojų žmonėms ant ledo. Ar galėtume paaiškinti užsienio laivo kapitonui, kad negalime patraukti iš laivybos kanalo žvejo su meškeryte?", - klausė Uosto priežiūros tarnybos viršininkas Aleksandras Kaupas.
Anot jo, prevencija padeda - žvejai esą jau žino, kad už plūdurų eiti negalima, kad žvejoti uosto akvatorijoje galima, bet ne laivybos kanale.
"Mes kas rytą stengiamės laužyti ledus prieš plūdurus, kad nebūtų galimybės eiti už plūdurų, bet per dvi tris valandas tie ledai sukimba ir žmonės turi drąsos lipti ant jų dėl kelių ešeriukų ar pūgžliukų.
Ledą laužyti stengiamės tuomet, kai jų nėra. Prieš tai atvažiuojame, kartais ir su Uosto policija, ir paprašome jų pasitraukti, nes vilkikų kapitonų jie neklauso. Visko prisiklausome. Tai amžina priešprieša - jų hobis ir mūsų darbas" - teigė A. Kaupas.
Laivų nebijo
Pasak A. Kaupo, tie, kurie eina už plūdurų, pažeidžia laivybos taisykles, draudžiančias žvejoti uosto laivybos kanale. Už tai Uosto priežiūros tarnybos darbuotojai gali skirti baudą nuo 200 iki 500 Lt.
"Kai tik ledas užsideda, turime rūpestėlį", - juokavo vyriausiasis uosto priežiūros inspektorius Juozas Saudargas.
Anot jo, anksčiau buvo apskritai draudžiama žvejoti uosto akvatorijoje, tačiau tai buvo kova su vėjo malūnais. Nuo 2008 metų gruodžio laivybos taisyklės yra pakeistos ir draudžiama žvejoti tik laivybos kanale.
Vis dėlto ir tai kai kuriems žvejams nė motais.
"Krapštėme nuo ledo žveją, kuris už plūdurų buvo užėjęs gal 15-20 metrų. Buvo ten, kur laivas gali plaukti. Abejoju, kad jis sugebėtų labai greitai pabėgti reikalui esant. O laivo nesustabdysi, jo stojimo atstumas - keli kilometrai", - sakė A. Kaupas.
Jis mano, jog būtent į Malkų įlanką poledinės žūklės mėgėjai susirenka todėl, kad gali gana arti privažiuoti automobiliu ir jiems nereikia toli eiti ledu.
"Nesuprantu, jeigu tai - pomėgis, tai koks skirtumas, kur sėdėti - ar akvatorijos kanale, ar prie pat kranto. Čia gamybos zona. Niekas negali pasakyti, kada laivui gali užgesti variklis ar nutikti kokia nelaimė. Ką tokiu atveju reikėtų daryti, nežinau. Tam, kad atplauktų gelbėti koks nors laivas iki čia, reikėtų mažiausiai 15 minučių", - tikino Uosto priežiūros tarnybos viršininkas.
Rašyti komentarą