Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorė Romena Savickienė skaičiavo, kad praėjusiais metais uostamiestyje lankėsi daugiau turistų nei 2015 m. - beveik 115 tūkst. turistų iš 70 pasaulio šalių. Apie 64,5 tūkst. turistų Klaipėdą aplankė atplaukę kruiziniais laivais. Jie apsilankė 53 kartus.
Svečiams buvo surengtos 235 ekskursijos. Turistus domino uostamiesčio istorinės vietos, alaus turas, mažoji architektūra.
"Turistai nenori gauti didelės apimties leidinių, jie nori konkrečių maršrutų. Populiarus mažosios architektūros maršrutas, maršrutas po senamiestį. Turistai dažnai klausia apie maršrutus dviračiais, pėsčiomis. Pasiūlysime maršrutus "Klaipėda per 3 dienas", "Klaipėda pėsčiomis", "Klaipėda dviračiu". Smiltynėje planuojame atidaryti naują orientavimosi trasą", - pasakojo R. Savickienė.
Pasak jos, dauguma Klaipėdoje apsilankančių turistų yra iš Vokietijos, Lietuvos, JAV, Latvijos, Anglijos, Prancūzijos, Nyderlandų. Kruiziniais laivais dažniausiai atplaukia amerikiečiai, prancūzai, italai, ispanai.
Norima labiau sudominti turistus iš Izraelio, mat paskaičiuota, kad jie vienos kelionės metu Lietuvoje išleidžia didžiausią sumą - vidutiniškai apie 653 Eur. Vokiečiai vienos kelionės metu Lietuvoje išleidžia vidutiniškai 396 Eur, britai - 438 Eur, japonai - 557 Eur, kinai - 560 Eur, švedai - 463 Eur, italai - 397 Eur, amerikiečiai - 496 Eur.
Pasak centro direktorės, šiuo metu jau siūloma, ką turistams veikti Klaipėdoje 2019-2020 metais.
"Kruizinis turistas - kitoks. Jiems negalima siūlyti daug ir įvairių ekskursijų, siūlomos 3-4. Pačios kruizinės linijos nenori plataus ekskursijų spektro, nes sunku parduoti. Jos nori turėti pelną, geriau parduoti visas vietas į keletą ekskursijų, kad būtų pilni autobusai, nei turėti 20 ekskursijų ir nesurinkti autobusų. Beje, kruiziniai laivai į uostą "užeina" tuomet, kai yra puikus pardavimas. Tai reiškia, kad mūsų pardavimas yra labai geras. Visgi sunku paaiškinti turistui, kodėl senamiestis toks tuščias. Mes turime visokių pasakų apie tai, kaip mėgstame žemės ūkį, esame soduose, daržuose, prie jūros... Reikia, kad paaiškinimai būtų įdomūs. Trūksta pramogų, ypač senamiestyje. Siūlome verslui prisijungti prie mūsų noro pritraukti kiek galima daugiau turistų. Galbūt reikia senamiestyje kokių nors pasišokimų, pasidainavimų, gyvos muzikos?" - svarstė R. Savickienė.
Rašyti komentarą