Uždarytas tiltas tampa parako statine

Uždarytas tiltas tampa parako statine

Klai­pė­die­čiai prog­no­zuo­ja, kad dėl Pi­lies til­to už­da­ry­mo at­ėjus va­sa­ros se­zo­nui bus ne­iš­veng­ta di­džiu­lių prob­le­mų. Uos­ta­mies­ty­je už­si­me­na­ma apie pla­nuo­ja­mus pro­tes­tus prie vie­tos val­džios būs­ti­nės.

Net de­vy­niems mė­ne­siams už­da­rius pa­grin­di­nę Klai­pė­dos cen­tro leng­vų­jų au­to­mo­bi­lių ar­te­ri­ją, li­ku­siu ne­už­da­ry­tu Bir­žos til­tu lei­džia­ma va­žiuo­ti tik vie­ša­jam ir spe­cia­lia­jam trans­por­tui. Se­na­mies­čio vers­li­nin­kai ki­tą sa­vai­tę pra­šys uos­ta­mies­čio val­džios pa­di­din­ti ma­ši­nų pra­lai­du­mą Bir­žos til­tu. Jei į pra­šy­mą ne­bus at­siž­velg­ta, gra­si­na­ma pi­ke­tais.

Pa­žei­dė­jams - savaitė

Klai­pė­die­čių ir mies­to sve­čių lau­kia eks­tre­ma­lių iš­ban­dy­mų me­tas. Ar­tė­jant va­sa­rą vyk­sian­čiai ju­bi­lie­ji­nei Jū­ros šven­tei, folk­lo­ro ir gy­vų­jų ama­tų fes­ti­va­liui „Par­bėg lai­ve­lis“, prog­no­zuo­ja­ma ne­pa­vy­dė­ti­na pa­dė­tis. Juo­lab kad tu­riz­mo sek­to­riaus at­sto­vai skel­bia, kad šie­met į Klai­pė­dą at­plauks re­kor­diš­kai daug krui­zi­nių lai­vų, jach­tų.

11,5 mln. li­tų at­siei­sian­tis Pi­lies til­to re­mon­tas truks iki ki­tų me­tų sau­sio. Nuo ge­gu­žės šiuo til­tu ne­be­ga­lės nau­do­tis ir pės­tie­ji bei dvi­ra­ti­nin­kai. Tie­sa, pla­nuo­ja­ma pa­sta­ty­ti lai­ki­ną til­tą per Da­nę prie už­da­ry­to Pi­lies til­to. Ka­da tai bus pa­da­ry­ta, vi­siš­kai ne­aiš­ku. Mies­to val­di­nin­kai ti­ki­no, kad lai­ki­no til­to sta­ty­bos truks apie ke­tu­ris mė­ne­sius, ta­čiau jau ko­vo vi­du­rys, o dar­bų pra­džios - nė ženk­lo.

Už­da­rius Pi­lies til­tą Bir­žos til­tu da­bar lei­džia­ma va­žiuo­ti tik vie­ša­jam, spe­cia­lia­jam trans­por­tui, ne­įga­lie­siems ir tak­sis­tams. Vi­siems ki­tiems ten­ka su­kti ap­link­ke­liu ir dar­bo­vie­tes, se­na­mies­tį pa­siek­ti per Mo­kyk­los til­tą.

Šią sa­vai­tę įver­ti­nus pir­mų­jų dvie­jų dar­bo die­nų si­tua­ci­ją pa­aiš­kė­jo, kad ties Mo­kyk­los ir Ban­gų gat­vė­mis su­si­da­ry­da­vo au­to­mo­bi­lių spūs­tys, ta­čiau pa­dė­tis kol kas nė­ra eks­tre­ma­li.

Anot Klai­pė­dos aps­kri­ties vy­riau­sio­jo po­li­ci­jos ko­mi­sa­ria­to Ke­lių po­li­ci­jos biu­ro vir­ši­nin­ko Ra­mū­no Ši­dei­kio, pa­ste­bė­ta, kad kai ku­rie vai­ruo­to­jai ne­pai­so drau­džia­mų­jų ženk­lų ir va­žiuo­ja per Bir­žos til­tą. „Nuo pra­ėju­sio šeš­ta­die­nio to­kiems vai­ruo­to­jams duo­da­me sa­vai­tę, kai dar svars­ty­si­me, ar baus­ti. Til­tų gat­vė­je yra vaiz­do ka­me­ros, vi­si pa­žei­dė­jai fik­suo­ja­mi ir ti­krai bus griež­tai bau­džia­mi. Bau­da - nuo 100 iki 300 li­tų, pir­mą kar­tą ir ne­tu­rint jo­kių nuo­bau­dų - 50 li­tų“, - LŽ sa­kė par­ei­gū­nas.

Ky­la pasipiktinimas

Tuo me­tu ne­ma­žai klai­pė­die­čių jau reiš­kia di­džiu­lį ne­pa­si­ten­ki­ni­mą ir dėl ne­va sku­bo­to Pi­lies til­to už­da­ry­mo, ir dėl eis­mo ri­bo­ji­mo Bir­žos til­tu. Kai ku­rie mies­tie­čiai net vie­šai svars­to, esą užd­raus­da­ma Til­tų gat­ve va­žiuo­ti leng­vie­siems au­to­mo­bi­liams me­ri­ja są­mo­nin­gai pro­te­guo­ja sa­vi­val­dy­bės val­do­mą „Klai­pė­dos ke­lei­vi­nį trans­por­tą“, nes žmo­nės pri­vers­ti nau­do­tis vie­šuo­ju trans­por­tu.

„So­viet­me­čiu Bir­žos til­tu va­žia­vo vi­si ir nie­ko ne­nu­ti­ko. Da­bar užd­rau­dė esą dėl au­to­mo­bi­lių ke­lia­mo triukš­mo se­na­mies­čio gy­ven­to­jams. Bet juk iki 10 to­nų sve­rian­tys au­to­bu­sai, dar­dė­da­mi se­nu til­tu, ke­lia daug di­des­nį triukš­mą. Prieš pri­im­da­ma to­kius spren­di­mus mies­to val­džia vi­siš­kai ne­si­ta­rė su vi­suo­me­ne. Juk eis­mas Bir­žos til­tu ga­lė­tų bū­ti ri­bo­ja­mas tam ti­kru lai­ku, o ne vi­są par­ą“, - LŽ sa­kė se­na­mies­čio vers­li­nin­kas ir bu­vęs mies­to ta­ry­bos na­rys Ka­zys Pa­uli­kas.

Jis tei­gė per aso­cia­ci­ją „Ma­no mies­tas Klai­pė­da“ ki­tą sa­vai­tę or­ga­ni­zuo­sian­tis vie­šą dis­ku­si­ją su mies­to val­džia, nes kai ku­rie žmo­nės jau ra­gi­na reng­ti pi­ke­tus prie me­ri­jos. „Pi­lies til­to už­da­ry­mo pa­sek­mėms aki­vaiz­džiai ne­pa­si­ruoš­ta. Net ne­kal­bė­ta apie tai, kas bus va­sa­rą, kai Klai­pė­dą užp­lūs tu­ris­tai, vyks ma­si­nės šven­tės. Žmo­nės grū­sis ant lai­ki­no til­te­lio ir jiems kils pa­vo­jus. Kaip bus re­gu­liuo­ja­mas trans­por­tas už­da­rius Bir­žos til­tą ma­si­nių ren­gi­nių me­tu?“ - pik­ti­no­si vers­li­nin­kas.

Jam pri­ta­rė ir ne­rin­giš­kis po­li­ti­kas Arū­nas Burk­šas, daž­nai be­si­lan­kan­tis Klai­pė­do­je dar­bo rei­ka­lais. „La­bai keis­ta, kad sa­vi­val­dy­bė at­li­ko tiek daug vi­suo­me­nės apk­lau­sų, bet to­kiu rim­tu klau­si­mu, kaip Pi­lies til­to už­da­ry­mas, - ne. Ma­tyt, aiš­kiai ži­no­jo: mies­tie­čiai tam ne­pri­tars. Jau tu­rė­jo bū­ti pa­sta­ty­tas ir lai­ki­na­sis trans­por­to til­tas, ir pės­čių­jų til­tas“, - kri­ti­kos ne­gai­lė­jo jis.

Val­džia prob­le­mų nemato

Klai­pė­dos me­ri­jos Mies­to ūkio de­par­ta­men­to di­rek­to­rius Liud­vi­kas Dū­da LŽ pa­aiš­ki­no, kad Bir­žos til­to ati­da­ry­mo vi­soms trans­por­to prie­mo­nėms klau­si­mas esą ga­lė­tų bū­ti svars­to­mas at­ei­ty­je.

„Šis se­nas til­tas už­da­ry­tas leng­vie­siems au­to­mo­bi­liams dėl to, kad ga­lė­tų ne­truk­do­mas va­žiuo­ti vie­ša­sis trans­por­tas. Jei leis­tu­me til­tu va­žiuo­ti ir ma­ši­noms, au­to­bu­sai "iš­si­muš­tų" iš gra­fi­kų, su­si­da­ry­tų di­džiu­lės spūs­tys pi­ko va­lan­do­mis, se­na­mies­ty­je su­trik­tų vi­sas eis­mas. Ki­tas da­ly­kas - Til­tų gat­vės grin­di­nys ne­pri­tai­ky­tas to­kiems di­de­liems au­to­mo­bi­lių srau­tams“, - LŽ sa­kė jis. Be­je, Til­tų gat­vė 2007 me­tais bu­vo ka­pi­ta­liš­kai re­kons­truo­ta ir tai kai­na­vo 7 mln. li­tų.

L.Dū­da tei­gė, esą kol kas nė­ra jo­kių prob­le­mų dėl trans­por­to ju­dė­ji­mo už­da­rius Pi­lies til­tą. Pa­klaus­tas, ko­dėl nu­spręs­ta to­kį svar­bų se­na­mies­čio ob­jek­tą re­mon­tuo­ti prieš pat tu­ris­ti­nį se­zo­ną, val­di­nin­kas at­kir­to, jog ki­taip esą ir ne­bu­vo įma­no­ma. „Til­to re­mon­tas truks 12 mė­ne­sių. Žie­mą ne­ga­li­ma nei as­fal­to klo­ti, nei su­vi­ri­ni­mo dar­bų at­lik­ti. Vis­kas bu­vo su­pla­nuo­ta, su­tar­tis dėl til­to re­mon­to pa­si­ra­šy­ta dar per­nai lap­kri­tį“, - ti­ki­no jis.

Uos­ta­mies­čio vi­ce­me­ras Ar­tū­ras Šul­cas sa­vo ruo­žtu pa­ti­ki­no, jog dėl trans­por­to pra­lai­du­mo pa­di­di­ni­mo Bir­žos til­tu ti­krai ga­li bū­ti dis­ku­tuo­ja­ma.

„Kol kas ste­bi­me si­tua­ci­ją, ją ana­li­zuo­ja­me. Yra siū­ly­mų leis­ti va­žiuo­ti Til­tų gat­ve leng­vie­siems au­to­mo­bi­liams iš Her­kaus Man­to gat­vės tik iki Tur­gaus gat­vės san­kry­žos. O iš­va­žiuo­ti - jau per Ban­gų gat­vę, bet ne at­gal. Bet tai tik kai ku­rių se­na­mies­čio vers­li­nin­kų siū­ly­mas. Per par­ą vie­šuo­ju trans­por­tu Bir­žos til­tu va­žiuo­ja apie 80-90 tūkst. mies­tie­čių, už­da­rius Pi­lies til­tą jų bus dar dau­giau. Dar di­din­ti ap­kro­vas ri­zi­kin­ga“, - LŽ sa­kė jis.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder