Tokiose šiurpą keliančiose pratybose dalyvavo 16 skirtingų institucijų, daugiau nei tūkstantis profesionalų Vilniuje, Klaipėdoje ir Šeštokuose. Valstybei grėsmę kėlę veiksmai truko keturias valandas.
Pagal pratybų scenarijų Lietuvoje inscenizuotas mobilaus ryšio dingimas, netoli uostamiesčio esančioje automagistralės Vilnius-Klaipėda atkarpoje užfiksuota kelio ženklų nepaisanti karinė kolona. Jau už keliasdešimties minučių "Oro navigacija" iš orlaivio, kuriuo skraidinami šauktiniai, vado sulaukia prašymo avariniu būdu leistis Vilniaus oro uoste dėl lėktuvo gedimo. Šeštokų geležinkelio stotyje nuo bėgių nurieda karinį krovinį gabenantis vagonas, kyla ekologinės katastrofos grėsmė.
Po kelių minučių tarnybas pasiekė žinia apie užminuotą viaduką ties Centriniu Klaipėdos terminalu ir juo nedelsiant stabdomą geležinkelio eismą.
INSCENIZACIJA. Netoli įvykio vietos Uosto direkcija buvo informuota apie nuo bėgių nuvažiavusį vagoną - nuo platformos nukrito karinis krovinys. Pasirodę du keltuvai ir didžiulis kranas pakėlė platformą ir ją pastatė ant geležinkelio bėgių. Egidijaus Jankausko nuotr.
Centrinėje uosto dalyje buvo imituojamas teroro aktas. Išminavimo darbus atliko antiteroristinių operacijų rinktinė "Aras", į pagalbą pasitelkusi robotą. Pastarajam pervažiavus per viaduką pasigirdo sprogimas, tačiau pavojus buvo neutralizuotas.
Netoli įvykio vietos Uosto direkcija buvo informuota apie nuo bėgių nuvažiavusį vagoną - nuo platformos nukrito karinis krovinys. Pirmiausia įvertinti situacijos atvyko policijos pareigūnai. Tik po to pasirodė du keltuvai ir didžiulis kranas, kurie pakėlė platformą ir pastatė ant geležinkelio bėgių. Tuo metu kitos pratybose dalyvavusios institucijos kovojo su kibernetiniais išpuoliais.
Per kiek daugiau nei valandą įvykusią virtinę incidentų turėjo eliminuoti pačios susisiekimo įmonės ir institucijos, išvien veikdamos ir su specialiosiomis tarnybomis.
"Nesant mobiliojo ryšio, situacija Klaipėdos uoste ir mieste sėkmingai buvo valdoma alternatyviomis ryšio priemonėmis iš bendro uosto koordinacinio centro, dalyvaujant visų atsakingų tarnybų atstovams", - išplatintame pranešime cituojamas Uosto direkcijos Ekstremalių situacijų operacijų centro koordinatorius Egidijus Kuzmarskis.
Pratybose aktyviai dalyvavo ir uostamiesčio pareigūnai. Jų veiksmus koordinavo ir pratybų štabe policijai atstovavo Viešosios tvarkos tarnybos viršininkas Andrius Leliuga, taip pat - ilgametis buvęs Jūrų uosto policijos skyriaus, dabar - Neringos policijos komisariato viršininkas Viktoras Freigofas.
PAREIGŪNAI. Pratybose dalyvavo 4 uostamiesčio policijos ekipažai, kurie kontroliavo įvažiavimą į Naująją Smiltynės perkėlą. Policijos nuotr.
Be šių pareigūnų, pratybose dalyvavo 4 policijos ekipažai, kurie kontroliavo įvažiavimą į Naująją Smiltynės perkėlą, stebėjo pratybų scenarijaus realizavimą ir stengėsi tinkamai reaguoti į susiklosčiusią situaciją.
Pranešama, kad pratybų metu siekiant efektyviai priimti sprendimus pirmą kartą buvo pasitelkta "Daiktų interneto" (ang. Internet of Things) technologija, kurios vienas iš komponentų - dirbtinis intelektas. Šios analogų Europoje kol kas neturinčios naujovės bus pasitelkiamos ir ateityje, siekiant užlopyti galimas saugumo spragas.
Rašyti komentarą