Muzikiniam teatrui priklausančios teritorijos tarp Herkaus Manto, Liepų, J. Karoso ir Danės gatvių detaliojo plano korekcijas parengė ir Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos (LASKAO) architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybai pristatė UAB "Geometra".
Pagal šiuos sprendinius dabartinis teatro pastatas išsiplėstų 19 metrų Danės gatvės link - t. y. dabartinės automobilių stovėjimo aikštelės vietoje iškiltų 4 aukštų priestatas, kuris užstotų saulę šalia esančiam namui. Vidinis teatro kiemas sumažėtų 6 metrais taip pat automobilių stovėjimo aikštelės sąskaita.
Dabartiniame sklype būtų suformuoti 2 nauji sklypai: iš Liepų gatvės pusės būtų skirtas su teatru sujungtam daugiabučiam namui ir kitas atskiras sklypas - įvažiavimui į teatro kiemą iš Danės gatvės pusės. Teatro darbuotojams, žiūrovams ir su teatru sujungto daugiabučio namo gyventojams automobilius statyti siūloma gretimuose sklypuose Danės ir Liepų gatvėse. Pagrindinis įėjimas į teatrą išliktų esamoje vietoje ir netoliese jo būtų ūkinis įvažiavimas į teatrą, pro kurį tiesiai į pastatą būtų įvežamos dekoracijos.
Rengdami šio plano sprendinius bendrovės architektai rėmėsi uostamiesčio politikų skubos tvarka dar šių metų kovą patvirtinta teatro rekonstrukcijos koncepcija. Skubos tvarka jai buvo pritarta dėl to, kad būtų suspėta pateikti paraišką teatro rekonstrukcijos finansavimui Europos Sąjungos lėšomis. Koncepciją Klaipėdos muzikinio teatro užsakymu rengė lenkų įmonė.
Pasak teatro vadovo Ramūno Kaubrio, lenkų parengta pastato rekonstrukcijos techninė programa buvo tik gairės, nurodančios, kaip turi būti rekonstruojamas teatras, ir jos atitiko teatro lūkesčius.
"Ši techninė programa buvo užsakyta dėl to, kad Savivaldybė lengviau atrastų bendrą kalbą su architektais", - sakė teatro vadovas.
Tačiau Klaipėdos architektūros ekspertams lenkų parengta teatro rekonstrukcijos koncepcija pristatyta nebuvo, nors tokia sąlyga buvo įrašyta detaliojo plano keitimo sąlygose. Šiuo metu jau vyksta teatro techninio projekto konkursas. Jo rezultatų laukiama liepą.
Tokį teatro rekonstrukcijos procesą architektai-ekspertai prilygino K ir D pastatų statybai.
"Tuomet mums projektas buvo pristatytas, kai jau kilo šeštas statinio aukštas. Dabar taip pat pirmiausia parengta techninė koncepcija, po to detalusis planas, ir galiausiai konkursas, kai procesas turėtų vykti atvirkštine tvarka", - piktinosi architektai.
"Jeigu Savivaldybė pasiėmė šį projektą stumti - tegu ir prisiima atsakomybę. Aš atsisakau komentuoti", - pareiškė LASKAO primininkas Vaidotas Dapkevičius ir išėjo iš posėdžio.
Architektai akcentavo, jog detaliojo plano keitimo sąlygose buvo nurodyta išsaugoti esamo teatro tūrį, erdvinę kompoziciją, stilistiką ir medžiagiškumą, tačiau detaliojo plano sprendiniai leidžia iš esmės keisti tiek statinio tūrį, tiek kompoziciją.
"Bus sunaikintas vienintelis Klaipėdoje 1959 metais projektuotas puikus architekto Algimanto Mikėno darbas. Itin aštri Klaipėdos centrinėje dalyje automobilių statymo problema nesprendžiama, o dar labiau gilinama tankinant šios teritorijos užstatymą. Technologo sukurpta teatro koncepcija prieštarauja elementariems urbanistikos dėsniams. Teatro gretimybės joje iš viso nenagrinėtos. Kur pastatysite limuziną ir nutiesite raudoną kilimą, jeigu į teatrą atvažiuos koks nors garbus maestro?" - ironizavo pristatytą planą architektai.
Rašyti komentarą