Uostamiestis su nemaloniais kvapais kovoja jau ne vienerius metus. Po ilgų aiškinimųsi, gyventojų protestų, aplink miestą esančių gamyklų veiklos analizės, teismų, Savivaldybės pasitarimų nuspręsta pasirašyti paslaugų sutartį su UAB "Estonian, Latvian and Lithuanian Environment" dėl oro kokybės tyrimų atlikimo Klaipėdos mieste ir oro taršos modeliavimo.
Dalis tyrimų yra atliekami reaguojant į gyventojų skundus dėl kvapų taršos. Bendradarbiaujant su bendruomenėmis buvo atrinkti 5 visuomenės atstovai iš penkių skirtingų miesto dalių, kurie, esant nemaloniam kvapui, gali iškviesti paslaugos vykdytoją, kad paimtų oro mėginį nurodytu adresu ir oro taršos sklidimo kelyje.
Žadėta, kad paslaugos bus prieinamos visą parą, tačiau ketvirtadienį, gyventojams pranešus apie nemalonų kvapą Sportininkų gatvėje, su įmone, teikiančia taršos tyrimų paslaugas, susisiekti nepavyko ilgiau nei valandą.
"Skambinau 4 kartus, netgi rašiau žinutę, tačiau nepavyko susisiekti. Girdimas trumpas signalas, o tada ryšys nutrūksta, - pasakojo R. Schneiderat. - Susidarius tokiai situacijai, aš negaliu vykdyti savo pareigų, o klaipėdiečiai kelia klausimą apie Savivaldybės nupirktų paslaugų kokybę."
Redakcija iškart susisiekė su Klaipėdos miesto savivaldybės Aplinkos kokybės skyriaus vedėja Rasa Jievaitiene. Ji teigė, kad įmonės UAB "Estonian, Latvian and Lithuanian Environment" atstovas atsirado ir nedelsdamas perskambino R. Schneiderat. "Paaiškėjo, kad kažkas blogai buvo ne su ryšiu, o su pačiu telefonu", - aiškino R. Jievaitienė.
"Labai gaila, kai atsiranda įvairių trikdžių. Savivaldybė nori, kad būtų paimama kuo daugiau kvapų mėginių. Siekiame iki galo išsiaiškinti kvapų problemą", - tikino Aplinkos kokybės skyriaus vedėja.
UAB "Estonian, Latvian and Lithuanian Environment" atstovė Rūta Kurienė komentavo, kad apie šį atvejį jiems buvo pranešta ir su R. Schneiderat susisiekta. Paklausta, ar pavyko spėti paiimti dvoko mėginį, R. Kurienė teigė, kad ne.
"Pranešėjams yra pateiktos rekomendacijos, kada jie turėtų teikti pranešimus dėl blogo kvapo. Prašoma atsižvelgti ir į oro sąlygas, nes esant gūsingam vėjui kvapas greitai išsisklaido. Taip pat rekomenduojama pranešimus teikti, kai kvapas yra jaučiamas ilgesnį laiką, o ne tą pačią sekundę, kai kažką nemalonaus užuodžiama", - komentavo pašnekovė.
Įmonės atstovė teigė, kad jie yra įsipareigoję atvykti atlikti kvapų taršos matavimus per valandą nuo iškvietimo laiko. "Laikotarpis, nuo kurio pranešėjas negalėjo prisiskambinti mūsų darbuotojui iki tada, kai su juo susisiekta, tikrai nebuvo ilgas", - tikino R. Kurienė.
Paklausta, ar ryšio trikdžiai ir mobiliųjų telefonų gedimai prieš organizuojant tokią paslaugą buvo apgalvoti, moteris sakė, kad ne. Pasiteiravus, ar bus galvojama apie alternatyvias pranešimų perdavimo priemones, R. Kurienė teigė, kad kol kas apie kitus informacijos perdavimo būdus svarstyta nebuvo ir mano, kad bet kuriuo atveju technologijų gedimai yra neišvengiami.
Rašyti komentarą