Į nevyriausybinės organizacijos "Klaipėdos piliečiai" prašymą sureagavusi Savivaldybės kontrolierė Daiva Čeporiūtė informavo, kad už sanitarinės būklės reikalavimų neatitikimą atsako vežėjai. Kontroliuoti, kaip vežėjai laikosi sutartyse nurodytų įsipareigojimų, šiuo atveju techninės ir sanitarinės būklės priežiūrą, privalo VšĮ "Keleivinis transportas". Pastaroji įstaiga gali reikalauti pašalinti trūkumus.
D. Čeporiūtė galėjo pakomentuoti tik Savivaldybės kontroliuojamos įmonės UAB Klaipėdos autobusų parko autobusų valymo kontrolę. Anot jos, autobusų išorę bendrovei priklausančioje automatizuotoje plovykloje kasdien, pasibaigus pamainai, valo patys vairuotojai.
Vidaus valymas taip pat vykdomas pabaigus pamainą, o generalinė tvarka - kartą per mėnesį. Apie kitų įmonių, t. y. AB "Pajūrio autobusai" ir KTKB "Gintarinis vairas", atliekamą kontrolę kontrolierė informacijos pateikti negalėjo, kadangi Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba neatlieka privačių juridinių finansinių ar veiklos patikrinimų.
Posėdyje dalyvavęs VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" Teisės ir administravimo departamento vadovas Julius Paulikas komentavo, jog dėl nešvaros autobusuose keleivių skundai - labai reti.
"Daugiau jų esame gavę atliekant planinius patikrinimus. Tais atvejais, kai trūkumai buvo nustatyti, vežėjai buvo informuoti, ir visais atvejais trūkumai buvo pašalinti", - teigė J. Paulikas.
Pasiteiravus, kaip organizuojami planiniai patikrinimai, įstaigos atstovas pasakojo, kad jų metu dažniausiai vertinama ne tik išorinė ir vidinė transporto priemonės tvarka, bet ir vairuotojų apranga, autobusų apipavidalinimas ir kt. Tokie patikrinimai esą vykdomi beveik kasdien.
Pasak J. Pauliko, dažniausiai nusiskundimai, kurių daugiausiai užfiksuota privačių vežėjų autobusuose, susiję su vidaus tvarka. Šiais metais tokių pažeidimų būta 20, tačiau sankcijų taikyta nebuvo. "Vis dėlto reiktų pridurti, kad nešvara būna dėl sąlyginių, objektyvių kriterijų. Autobusai juk tikrinami galinėse stotelėse, jiems nuvažiavus visą reisą, tad natūralu, kad jie būna išsitepę. Ką jau kalbėti apie žiemos sezoną", - dėstė jis.
Nors 20 skundų, anot įstaigos atstovo, nėra didelis skaičius, tačiau komiteto nariams pasirodė kitaip. Ieškota galimybių išvengti netvarkos autobusuose: komiteto pirmininkas Arūnas Barbšys siūlė griežčiau vertinti tvarką, o, esant reikalui, labai purvinus autobusus netgi trumpam "išbraukti" iš maršruto. Kiti siūlė naudoti kondicionierius, na, o komiteto narė Nina Puteikienė ragino naudoti eterinius aliejus ar automobiliuose įprastai kabančiuose kvapnius pakabukus.
Posėdžio pabaigoje nuspręsta, jog "Klaipėdos keleivinis transportas" turėtų darsyk peržiūrėti sutarčių su vežėjais tvarką ir stiprinti autobusų valymo kontrolę.
Rašyti komentarą