Uosto įmonių ir gyvenamųjų namų kaimynystė Klaipėdoje dažnai sukelia rūpesčių: vieniems - dėl veiklos apribojimų, kitiems - dėl triukšmo ar oro taršos. Toks mieste užprogramuotas santykių konfliktas kelia poreikį ieškoti ne epizodinių išeičių, o nuolatinio bendravimo ir pragmatinio gyventojų požiūrio, kaip pagerinti aplinką ir kompensuoti nepatogumus.
Gyvenimas šalia uosto turėtų tapti ne jo kokybę menkinančiu veiksniu, o suteiktų pranašumų. Tačiau kad vyktų pokalbiai, o ne gausūs ginčai, pavieniai skambučiai neliktų neišgirsti, būtinas žmonių pasitikėjimą keliantis atstovas, kuris išklausytų ir apibendrintų žmonių klausimus bei pranešimus.
KLASCO generalinis direktorius Audrius Pauža, nuolat susitinkantis su Prekybos uosto seniūnaičiu Ruslanu Schneiderat, pareigas ėjusiu dvi kadencijas iki šių metų gegužės, įsitikino, kad kalbantis galima rasti sutarimą dėl daugelio dalykų. Operatyviai pateikta teisinga informacija, o ne emocijos, kaip dažnai nutinka santykius aiškinantis per žiniasklaidą, kelia abipusį pasitikėjimą.
"Taip jau susiklostė, kad šalia uosto prieš 50 metų buvo statomi gyvenamieji namai, kuriuose butus skirdavo dažniausiai prekybos uosto darbuotojams. Bet kartos keitėsi, čia apsigyveno daug jaunų žmonių, kurie nepatenkinti uosto artumu.
Dėl oro sąlygų, stipraus vėjo, šią vasarą buvo keletas dienų, kai sklido dulkės. Bet įsigijome iš pradžių vieną, po to antrą vandens patranką, kuri purškia garus ir dulksna slopina dulkes. Suprantame, kad gamyboje oro taršos negali būti ir dėl mūsų darbuotojų sveikatos.
Susėdome kartu su seniūnaičiu ir Vitės bendruomenės aktyvu, paaiškinome, kodėl taip nutiko ir kokių priemonių ėmėmės. Krovinių rūšys nuolat keičiasi. Ateityje planuojame birius palaidus krovinius iškelti į pietinę uosto dalį, bet kol kas mums svarbu, kad bendruomenė suprastų, jog uostas negali nutraukti veiklos ir yra miesto ekonominės gerovės šaltinis. Todėl siekiame nepatogumus kompensuoti ir remti bendruomenę be tarpininkų ", - kalbėjo A. Pauža.
Pasak jo, su seniūnaičiu, kuris taip pat yra Vitės bendruomenės steigėjas ir valdybos pirmininkas, buvo aptariamas ir miesto bendrajame plane numatytas 4 eismo juostų magistralės Švyturio gatvės tęsinyje P. Lideikio gatvės link poveikis gyventojams.
Sutarta bendrai ieškoti sprendinio, kaip sutvarkyti gatvės atkarpą tarp KLASCO ir mokyklos, numatant galbūt dviejų juostų gatvę ir vietas automobiliams statyti, tačiau nepadidinant transporto srauto ir triukšmo, prieš kurį nublanktų uosto įrenginių garsai.
Kad užmegzti santykiai su KLASCO teikia naudos bendruomenei, patvirtina ir buvęs Prekybos uosto seniūnaitis.
"KLASCO skyrė nemenką finansinę paramą, kad kurtume patogią aplinką. Už gautas lėšas parengėme vieno kvartalo tvarkymo projektą, įrengėme šviestuvus Švyturio gatvėje. Džiaugiuosi, kad mano veikla teikia naudos gyventojams", - teigia R. Schneiderat, laukiantis, kas bus siūlomas išrinkti nauju Prekybos uosto seniūnaičiu.
R. Schneiderat kasmet surengdavo po keturis susitikimus su gyventojais, nuolat skambindavo ir užsukdavo į KLASCO. Tačiau toks seniūnaičio aktyvumas mieste - išskirtinis atvejis. Tai pažymi ir uostamiesčio seniūnaičių veiklos tyrimą atlikusi Klaipėdos universiteto absolventė Neringa Galminaitė, už diplominį darbą pelniusi Savivaldybės premiją.
Beje, įstatymas nenumato, kaip seniūnaičiai turi atstovauti gyventojams, todėl N. Galminaitė pateikė rekomendacijų Savivaldybei. Ji siūlo sudaryti detalų seniūnaičio instituto veiklos įvertinimo modelį ir patvirtinti nuostatas, kad seniūnaičiai galėtų tinkamai aprašyti savo įvykdytų veiklų vertę ir naudą.
Rašyti komentarą