Miesto Tarybos Miesto ūkio ir aplinkosaugos komitete supeiktas siūlymas gerokai sumažinti reikalaujamų įrengti automobilių vietų skaičių vystant nekilnojamojo turto objektus centrinėje miesto dalyje ir senamiestyje vakar sulaukė Tarybos daugumos užtarimo. Tokį pasiūlymą dar prieš kelerius metus buvo pateikę architektai, o visai neseniai jį ėmė "stumti" miesto Tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto pirmininkas Simonas Gentvilas.
Politikai pritarė, kad senamiestyje (raudonojoje zonoje) reikalaujamų vietų skaičiaus koeficientas sumažėtų iki 0,5 proc., o centre (geltonojoje zonoje) - iki 0,75 proc.
Manoma, kad tai centre ir senamiestyje esančius nekilnojamojo turto objektus padarys patrauklesnius verslui. Iki šiol galioję reikalavimai įrengti nemenką skaičių stovėjimo vietų neva buvo sunkiai įgyvendinami ar net visiškai neįmanomi.
Anksčiau, norint išvengti naujų parkavimo vietų įrengimo, reikėdavo mokėti kompensacijas. Per metus Savivaldybė taip surinkdavo apie 30 tūkst. eurų.
"Turime aiškiai pasakyti, kad senamiestyje bus mažiau vietų pastatyti automobilį. Kiek Savivaldybė surinko lėšų? Nieko, nes niekas nenori investuoti senamiestyje. Statybos kainuoja pusantro karto brangiau nei priemiestyje, reikia atlikti archeologinius tyrinėjimus, todėl čia niekas nenori statyti", - priežastis vardijo S. Gentvilas.
Vis dėlto kiti politikai nebuvo linkę tam pritarti.
"Kaip senamiesčio gyventojas susilaikau. Nenoriu būti priešiškas verslininkams, bet taip nukentės senamiesčio gyventojų interesai, nes automobiliai tada bus statomi gyventojų sąskaita", - baiminosi opozicijai priklausantis Tomas Meškinis.
Jo manymu, problema būtų išspręsta, jei automobilius būtų galima statyti prie senamiesčio.
Panašius argumentus išsakė ir kita opozicijos narė Nina Puteikienė. Ji tvirtino, kad miesto valdžia pirmiausia turėtų aiškiai pasakyti, kur ir kada aplink senamiestį bus įrengtos stovėjimo aikštelės, o tik tada priimti tokius sprendimus.
Rašyti komentarą