"Vadinamojo "Bike and ride" terminalo sėkmė mums patiems yra kiek netikėta. Dabar turime sudarę dviračių laikymo sutartis visoms saugojimo vietoms ir laisvų vietų kol kas nebėra", - sakė VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) direktorius Gintaras Neniškis.
Anot vadovo, aiškėja, kad maždaug du trečdaliai klientų paslauga naudojasi reguliariai. Ateityje svarstoma peržiūrėti sudaromų sutarčių sąlygas, kad jos būtų palankesnės besinaudojantiems paslauga reguliariai.
Važiuoja į darbą
Pirmoji sutartis su dviratininku buvo sudaryta pernai spalį, naujausia - praėjusią savaitę. Ją su transportininkais dėl dviračio laikymo pasirašiusi Reda Žilinskienė neslėpė, jog paslauga dabar naudojasi kasdien.
"Į Klaipėdą atsikėliau internatūros medicininei praktikai ligoninėje. Išties, visą vasarą į darbą iš namų Tauralaukyje važinėjau dviračiu ir tų konteinerių nepastebėdavau, tačiau pavaikštinėjusi juos užtikau ir iškart susidomėjau", - pasakojo R. Žilinskienė.
Pasak pašnekovės, sukurta sistema išties patogi ir paprasta - užtenka paskambinti iš anksto nurodytu numeriu ir dviračių saugojimo konteinerio durys atsiveria. Įvariusi dviratį ir uždariusi duris ji ramiai žygiuoja praktikuotis.
Panašu, kad tarp ligoninės darbuotojų ši paslauga itin populiari. Ja naudojasi ir Klaipėdos universitetinės ligoninės Bendrojo sektoriaus vedėjas Sigitas Griškonis, kuriam dviratis ne tik pramoga geru oru, tačiau ir priemonė atvykti į darbą iš namų Mažajame Kaimelyje.
"Susisiekęs su "Keleivinio transporto" žmonėmis sužinojau, kad yra laisvų konteinerių, tad sudariau sutartį. Patogu, kad vienam konteineriui atrakinti galima naudoti kelis telefono numerius - vasarą ligoninėje įsidarbino ir mano dukra, tad kartu dviračiais vykstame į darbą ir juos laikome viename konteineryje", - sakė gydytojas ir tvirtino besidžiaugiantis, kad transporto priemonę gali saugiai palikti, nes ligoninėje laikyti dviratį ne itin patogu.
Pravertė ir pasivažinėjimams
Unikalią priežastį naudotis transportininkų siūlomais dviračių saugojimo konteineriais sugalvojo klaipėdietė Liuda Laurinavičienė.
"Esu šiek tiek vyresnio amžiaus, tad sužinojusi apie paslaugą sumaniau ją išbandyti. Mėgstu dviračiu pasivažinėti takais aplink Vasaros estradą, važiuoti Palangos link, į Karklę, kartais persikelti į Smiltynę, tačiau norint patekti į šiaurinę miesto dalį iš Reikjaviko gatvės, kur gyvenu, reikėtų minti per visą miestą ir uostyti išmetamąsias dujas", - pasakojo L. Laurinavičienė.
Ją džiugino, jog dviračio laikymo paslauga galima naudotis nemokamai - esą patogu atvažiuoti autobusu, pasiimti dviratį, pasivažinėti po gamtą ir dviratį vėl saugiai palikti.
Vasaros metu sode Purmaliuose gyvenanti Nijolė Motiekienė pasakojo, jog ši vieta dviračiui palikti itin patogi.
"Labai patogu, juolab kad ligoninėje dabar slaugome artimąjį. Praeinantys pro šalį dažnai susidomėdavo tuo, ką aš čia veikiu ir kaip ši sistema veikia. Tačiau daugelis nustemba sužinoję, kad dviračiui laikyti būtina sudaryti sutartį ir nėra laikino saugojimo paslaugos", - atskleidė moteris.
Ji sakė sutikusi ir tokių, kurie atvyksta dviračiu iš šiaurinių miesto rajonų ar priemiesčių, užrakina juos ir autobusu važiuoja į darbą.
Norėtų plėsti
KKT vadovas G. Neniškis tvirtino, jog jau dabar priimamos paraiškos rezervuoti vietą dviračiui nuo Naujųjų metų, kai baigsis dalies sutarčių galiojimo terminas.
"Pirmenybė bus teikiama esamiems klientams, jeigu jie naudojosi paslauga intensyviai - ne rečiau kaip 15 kartų per mėnesį", - sakė jis.
Paklaustas, ar nesvarstoma teikti paslaugos tik kelioms valandoms dviračius norintiems palikti dviratininkams, vadovas tvirtino, jog tai nelabai įmanoma, kadangi neišvengiamai kiltų bėdų dėl dviračius konteineriuose palikusių ir "užmiršusių" klientų.
Transportininkus nustebino, kad tokios paslaugos išpopuliarėjimui neprireikė jokios aktyvios reklamos - informacija apie dviračių saugojimą specialiuose konteineriuose buvo skelbiama tik įstaigos tinklalapyje ir apie tai kelis kartus užsiminė miesto spauda. Svarstoma kreiptis į miesto valdžią ir siūlyti išplėsti esamą dviračių saugojimo konteinerių "parką".
Klaipėdos savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjo Rimanto Mockaus nuomone, analogiški konteineriai galėtų atsirasti ir ties kitais įvažiavimais į miestą - pavyzdžiui, Tilžės gatvėje, Vingio ar Mogiliovo gatvėse ir panašiai.
"Akivaizdu, kad dviračio saugumas yra esminė sąlyga dviratininkui. Paprasti stovai neapsaugo nuo vandalizmo ir vagysčių. Tad verta pagalvoti, kur su esamomis kukliomis lėšomis dėti akcentą: ar statyti daug atvirų stovų, ar vietoje dalies jų įrengti uždaromus ir užrakinamus konteinerius", - svarstė skyriaus vedėjas.

Rašyti komentarą