Į darbą atėjusį merą iš ryto vėl pasitiko protestuojantys maršrutinių taksi vairuotojai. Nuo pusės 8 ryto prie rotušės išsirikiavo apie 20 mikroautobusų, aplipdytų užrašais "Mes ieškome darbo" ir "Sotus alkano neužjaučia". Merijoje vykstant pasitarimui dėl maršrutinių taksi situacijos, vairuotojai sakė lauksiantys atsakymo, ar jie galės toliau dirbti, ar ne.
Savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas po pasitarimo sakė, kad dar kartą buvo aptarta susidariusi situacija.
"Kiekvieną dieną analizuojame, kaip keičiasi situacija Klaipėdos mieste, kai nebėra mikroautobusų. Įvertinus viską, kas yra, dar kartą pasitarus su teisininkais, galiu konstatuoti, kad laikinųjų sutarčių pasirašyti mes negalime, nes sutartys, kurios buvo, yra pasibaigusios ir Konkurencijos tarybos yra aiškiai numatyta, kad jos turi būti nutrauktos", - teigė S. Budinas.
Vis dėlto, pasak pašnekovo, yra bent teorinė galimybė sugrąžinti maršrutinius taksi į gatves.
"Viena galimybė, kuri dar galėtų būti analizuojama, yra daryti apklausą, mini konkursą, kur turėtume apklausti visus vežėjus, kurie gali teikti tokią paslaugą. Tokios apklausos rezultatas galėtų būti sutartys iki tol, kol pradės kursuoti nauji mikroautobusai, laimėję skelbtus konkursus. Šitokią apklausą būtų galima suorganizuoti panašiai per savaitę. Tačiau noriu pabrėžti, kad turėsime apklausti visus potencialius vežėjus, kurie turi teisę ir gali teikti tokią paslaugą. Jie dirbtų tokiomis pačiomis sąlygomis, kaip maršrutiniai taksi, turėtų turėti kasos aparatus, už nustatytą įkainį teiktų paslaugą", - apie galimą išeitį kalbėjo Savivaldybės administracijos direktorius.
Su vairuotojais bendravęs meras Vytautas Grubliauskas pakartojo, kad kol kas administracijos direktorius sunkiai mato galimybę pasirašyti tokias sutartis, kaip buvo planuota seniau. Virginijos SAMULIONYTĖS nuotr.
Savivaldybės vadovai žadėjo susisiekti su vežėjais ir pasikviesti pasitarti, ar tokia išeitis yra priimtina.
S. Budinas dar sykį apgailestavo dėl susidariusios situacijos.
"Man tenka tik atsiprašyti klaipėdiečių, kad mes ne laiku informavome žmones, kad tokia paslauga Klaipėdos mieste nebus teikiama", - sakė Savivaldybės vadovas.
VšĮ Klaipėdos keleivinis transportas (KKT) vadovas Gintaras Neniškis neslėpė, kad nebevažiuojant "mikriukams" sutankintas ekspresinių autobusų važiavimas įstaigai nėra pelningas.
"Tai pirmos dienos, žmonės truputį sutrikę, blaškosi. Bet ilgalaikėje perspektyvoje kitaip organizuoti viešąjį transportą būtų geriau tiek miestui, tiek maršrutinių taksi keleiviams, nes miesto autobusų paslauga, deja, didžiajai daliai nėra priimtina", - komentavo G. Neniškis.
9-ojo maršrutinio taksi atstovas Audrius Petrošius sakė, kad esamą padėtį vertina itin neigiamai.
"Matyt, buvo ieškoma kažkokio sprendimo, bet jis nebuvo rastas. Labai gaila, nes šioje situacijoje susiduriame su be galo daug interpretacijų. Konkurencijos tarybos tikslas buvo, kad Klaipėdoje turėtume konkurencingas procedūras, kurios šiuo metu yra vykdomos", - kalbėjo A. Petrošius.
Pasak jo, viską, ką Savivaldybė bei KKT galėjo padaryti, yra padaryta - procedūros vyksta. Tačiau problema yra force majeure (aplinkybės, kurių nebuvo galima numatyti, pakeisti), tad esą tiek teismai, tiek Konkurencijos taryba neturėtų prieštarauti, kad būtų sudarytos laikinosios sutartys, nes yra būtinybė užtikrinti paslaugą.
"Dabar yra ekspresai - organizuojamas pakaitalas ir, mano asmenine nuomone, sukeliami neigiami finansiniai padariniai, nes paslauga, kuri buvo teikiama, buvo teikiama nemokamai miestui už turbūt tris kartus žemesnę kainą. O po savaitės šitas transportas išriedėti į Klaipėdos gatves nebeturės visiškai jokių galimybių, kadangi žmonių įpročiai keičiasi labai greitai, o naujienos miestą apskrieja lėtai ir nuostolingai. Mes būtume padarę dovaną miestui, organizavę civilizuotą, gražų perėjimą, kuris miestui būtų nieko nekainavęs", - apmaudą liejo vežėjas.
Jo nuomone, jeigu "mikriukams" bus leista grįžti, tikėtina, kad pirmomis dienomis keleivių būtų gerokai mažiau nei anksčiau, o po savaitės šį klausimą svarstyti bus jau per vėlu. Tad esą atsakingi pareigūnai, Savivaldybės vadovai turėtų prisiimti atsakomybę. A. Petrošiaus manymu, atsakomybės prisiėmimas reikštų atsistatydinimą iš einamų pareigų.
Rašyti komentarą