Pramogos Dangėje įžiebė konfliktą

Pramogos Dangėje įžiebė konfliktą

Pra­mo­gau­to­jai skro­džia upę kaip pa­no­rė­ję, to­dėl truk­do bai­da­rių, aka­de­mi­nių val­čių irk­luo­to­jams spor­tuo­ti ir reng­tis rim­toms var­žy­boms.

„Ko­ne kas­dien bū­na su­si­dū­ri­mų su pra­mo­gau­to­jais. Jie upe ju­da chao­tiš­kai. Dan­gė pir­miau­sia yra van­dens ke­lias, ku­ria­me ga­lio­ja tai­syk­lės. Da­bar spor­ti­nin­kai ruo­šia­si Lie­tu­vos irk­la­vi­mo pir­me­ny­bėms, ta­čiau ne­ga­li to da­ry­ti ko­ky­biš­kai“, - LŽ sa­kė Klai­pė­dos irk­la­vi­mo cen­tro di­rek­to­rius Liud­vi­kas Al­ber­tas Mi­leš­ka.

Uos­ta­mies­čio me­ri­ja ban­do spręs­ti prob­le­mą skir­da­ma upei ad­mi­nis­tra­to­rę - biu­dže­ti­nę įstai­gą „Klai­pė­dos pa­plū­di­miai“. Jos va­do­vy­bė ar­ti­miau­siu me­tu pla­nuo­ja sės­ti prie de­ry­bų sta­lo ir kal­bė­tis su spor­ti­nin­kais bei vers­li­nin­kais, nuo­mo­jan­čiais van­dens dvi­ra­čius ir val­tis Dan­gė­je.

Truk­do treniruotis

Van­dens pra­mo­gų pa­slau­gas Dan­gė­je pra­dė­ta teik­ti per­nai, kai vers­li­nin­kai prie Bir­žos til­to ėmė nuo­mo­ti van­dens dvi­ra­čius. Ši pra­mo­ga taip iš­po­pu­lia­rė­jo, kad šie­met van­dens dvi­ra­čių pa­dau­gė­jo dvi­gu­bai, bu­vo įreng­ti du nuo­mos punk­tai, o ne­se­niai į upę nu­leis­tos ir aš­tuo­nios me­di­nės val­tys.

Iš­si­nuo­mo­ti van­dens dvi­ra­tį va­lan­dai kai­nuo­ja 7 eu­rus, o no­rin­čių­jų pa­sip­lau­kio­ti Dan­ge nie­ka­da ne­trūks­ta. Sa­vait­ga­liais nei van­dens dvi­ra­čių, nei val­čių be­veik ne­įma­no­ma gau­ti, ten­ka lauk­ti sa­vo ei­lės po ke­lias va­lan­das.

Pra­mo­ga iš­kart su­kė­lė ne­ma­žai prob­le­mų, nes žmo­nės plau­kio­jo kur no­ri. Tik su­lau­kus uos­ti­nin­kų skun­dų bu­vo užd­raus­ta plauk­ti že­myn upe už Pi­lies til­to.

 

Irkluotojai negali tinkamai treniruotis Dangėje dėl vis gausėjančių pramogautojų.


Ta­čiau aukš­tyn upe pra­mo­gau­to­jai plau­kio­ja kaip tik jiems pa­tin­ka, to­dėl kas­dien ne­iš­ven­gia su­si­dū­ri­mų su ta­me pa­čia­me ruo­že be­si­tre­ni­ruo­jan­čiais spor­ti­nin­kais. „Ra­do­me rė­mė­jų ir 30 pro­fe­sio­na­lių irk­luo­to­jų šiuo me­tu ban­do reng­tis ar­tė­jan­čioms na­cio­na­li­nėms var­žy­boms, ta­čiau ne­ga­li tre­ni­ruo­tis taip, kaip rei­kia. Nie­kaip ne­pa­vyks­ta pa­aiš­kin­ti van­dens dvi­ra­čius nuo­mo­jan­tiems vers­li­nin­kams, kad pra­mo­gau­to­jams ju­dė­ti upe chao­tiš­kai ne­va­lia. Mū­siš­kiai pri­vers­ti nuo­lat aky­lai ste­bė­ti upę, ar ne­at­si­trenks į ko­kius nors van­dens dvi­ra­čiu plau­kian­čius žmo­nes, stab­dy­ti“, - pa­sa­ko­jo L. A. Mi­leš­ka.

Jo tei­gi­mu, aš­tuon­vie­tė val­tis plau­kia 25-30 ki­lo­me­trų per va­lan­dą grei­čiu. „U­pė la­bai siau­ra, plo­tis - tik apie 20 me­trų. Irk­luo­to­jai ne­ga­li nor­ma­liai įsi­bė­gė­ti, jiems rei­kia nu­ma­ty­ti ei­gą 200 me­trų į prie­kį. Ką mums da­ry­ti, kaip tre­ni­ruo­tis? Bu­riuo­to­jai jau pa­bė­go iš Klai­pė­dos į Dre­ver­ną, ne­jau­gi ir mums teks pa­lik­ti gim­tą­ją ba­zę ir tre­ni­ruo­tis Plun­gė­je? Dar bai­siau, kad al­ko­ho­lio pa­dau­gi­nę pra­mo­gau­to­jai su­ge­ba net mau­dy­tis Dan­gė­je, į upę šo­ki­nė­ja nuo van­dens dvi­ra­čių. Kas bū­tų, jei koks nors ka­te­ris pro ša­lį plauk­tų ir ką nors su­ža­lo­tų?“ - nuo­gąs­ta­vo Klai­pė­dos irk­la­vi­mo cen­tro di­rek­to­rius. Esą van­dens dvi­ra­čius iš­si­nuo­mo­ju­siems pra­mo­gau­to­jams rei­kė­tų, pa­vyz­džiui, užd­raus­ti plauk­ti aukš­tyn upe to­liau už Jo­no kal­ne­lio.

„Irk­la­vi­mo cen­tre re­gis­truo­ta 160 irk­luo­jan­čių žmo­nių, nuo­lat spor­tuo­ja apie 30, ki­ti - kar­tą ar du per sa­vai­tę. Spor­ti­nin­kų in­ven­to­rius, val­tys la­bai bran­gios. Aš­tuon­vie­tė ga­li kai­nuo­ti ir apie 32 tūkst. eu­rų. Irk­las at­siei­na nuo 290 iki 435 eu­rų“, - var­di­jo L. A. Mi­leš­ka.

Ieš­kos kompromiso

Biu­dže­ti­nės įstai­gos „Klai­pė­dos pa­plū­di­miai“ va­do­vas Vir­gi­ni­jus Ur­bo­nas LŽ tei­gė, jog prob­le­mas bus ban­do­ma spręs­ti prie de­ry­bų sta­lo, ta­čiau jis ne­su­ti­ko, kad pri­ori­te­tu bū­tų lai­ko­mi spor­ti­nin­kų in­te­re­sai.

„Dan­gė nė­ra koks nors spe­cia­liai spor­tui skir­tas ka­na­las. Tai - mies­te te­kan­ti upė, ku­rio­je tu­ri už­tek­ti vie­tos vi­siems. La­bai svei­ki­nu vers­li­nin­kų ini­cia­ty­vą nuo­mo­ti van­dens dvi­ra­čius, val­tis. Žmo­nės tu­ri pro­gą iš tie­sų pa­jus­ti, kad gy­ve­na mies­te prie upės, pa­ma­ty­ti se­na­mies­tį nuo van­dens“, - kal­bė­jo jis.

Anot įstai­gos va­do­vo, vis dėl­to konf­lik­tą teks spręs­ti, to­dėl ar­ti­miau­siu me­tu pir­miau­sia bus ban­do­ma iš­siaiš­kin­ti ju­ri­di­nę ba­zę. „Rei­kia nu­sta­ty­ti tai­syk­les, pa­ka­bin­ti drau­džia­muo­sius ženk­lus, o tik ta­da rei­ka­lau­ti lai­ky­tis rei­ka­la­vi­mų ir baus­ti ne­pak­lus­niuo­sius. Tai­gi tar­si­mės su Vi­daus van­de­nų lai­vy­bos ins­pek­ci­ja. Bus pa­skir­tas koor­di­na­to­rius, ku­ris im­sis van­dens trans­por­to prie­mo­nių ju­dė­ji­mo ste­bė­se­nos Dan­gė­je. Ta­čiau, kaip ir sa­kiau, tu­ri bū­ti ras­tas komp­ro­mi­sas, kad ir spor­ti­nin­kai lik­tų pa­ten­kin­ti, ir pra­mo­gau­to­jai“, - tvir­ti­no V. Ur­bo­nas.

Lie­tu­vos sau­gios lai­vy­bos ad­mi­nis­tra­ci­jos Pra­mo­gi­nės lai­vy­bos sky­riaus spe­cia­lis­tai LŽ yra sa­kę, kad van­dens dvi­ra­čiais Klai­pė­do­je rei­kė­tų plau­kio­ti sau­ges­nė­je vie­to­je, esą pa­čia­me se­na­mies­ty­je dėl itin jud­rios lai­vy­bos tai iš­ties ga­na ne­sau­gu. Kaip komp­ro­mi­sas siū­lo­ma to­kia tvar­ka: nu­sta­ty­ti tam ti­kras va­lan­das, kai Dan­gė pa­lie­ka­ma lais­va spor­ti­nin­kams. Mat jie tre­ni­ruo­ja­si du kar­tus per die­ną: nuo 10 iki 12 ir nuo 15 iki 17 va­lan­dos. Šiuo lai­ku pra­mo­gau­to­jams van­dens dvi­ra­čiais ar val­ti­mis siū­lo­ma plau­kio­ti Dan­gės ruo­že nuo Pi­lies til­to iki Jo­no kal­ne­lio ir ap­link jį. Irk­luo­to­jai tre­ni­ruo­tų­si už Jo­no kal­ne­lio.

Sa­vait­ga­liais ap­ri­bo­ji­mai pra­mo­gau­to­jams ne­be­ga­lio­tų.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder