Po rūsio valymo - į prokuratūrą

Po rūsio valymo - į prokuratūrą

Ar normalu iš 4 laiptinių devynaukščio rūsių išvežti net 343 kubinius metrus šiukšlių ir už tai dar pareikalauti susimokėti daugiau nei 8,6 tūkst. eurų? Statybininkų prospekto 16-ojo namo gyventojai įsitikinę, kad ne. Pasipiktinę tokiu UAB "Debreceno valda" valymo darbų organizavimu ir nepagrįstai didele darbų kaina žmonės kreipėsi į prokuratūrą.

Jie įtaria, jog tokio kiekio atliekų iš rūsių nebuvo išvežta. Dar daugiau įtarimų gyventojams sukėlė tai, kad šiukšlių tvarkytoju UAB "Debreceno valda" pasirinko bendrovę UAB "Pastatų ūkio priežiūra". Ši įmonė yra glaudžiai susijusi su "Debreceno valda", o ieškant jos akcininkų paaiškėjo, jog abi bendrovės priklauso Kipre registruotai įmonei.

Šokiravo kaina

Statybininkų pr. 16 namo gyventoja Valentina Bartkaitienė žurnalistams pasakojo, jog gegužės mėnesį jų name juos administruojanti "Debreceno valda" nusprendė išvalyti šiukšles iš rūsių. Po darbininkų zujimo namo gyventojai nustėro pamatę sąskaitas: esą buvo išvežta net 343 kub. m atliekų, o už šiuos darbus visiems teks "susimesti" net 8 651 eurą.

"Ar tai normalu? Tokia suma! Namo gyventojai mano, jog ši suma yra per didelė ir neatitinka realiai atliktų darbų apimties", - pasakojo moteris.

V. Bartkaitienė tikino, jog šie darbai buvo atliekami kiek tik įmanoma slapčiau: esą niekas gyventojų nekvietė į jokius susirinkimus, nebuvo pakabinti atitinkami skelbimai, o apie rūsių valymą užsiminta tik mokėjimo lapeliuose - jų apačioje ir itin mažomis raidėmis.

Gyventojų atstovė ne kartą kreipėsi ir į patį administratorių prašydama pateikti dokumentus, įrodančius, kad buvo išvežtas būtent toks kiekis atliekų ir paprašytas užmokestis už darbus yra pagrįstas.

"Galvoju, kad jei viskas būtų buvę sąžiningai atlikta, mus tiesiog būtų užvertę popieriais", - svarstė moteris ir pridūrė, kad dalį jų įmonės darbuotojai peržiūrėti leido - tačiau tik bendrovės biure be leidimo pasidaryti kopijas. V. Bartkaitienė ją sudominusius dokumentus turėjo nusirašyti ranka.

Išvežė per 30 konteinerių?

Gyventojai nesulaukdami argumentuotų atsakymų iš administratoriaus kreipėsi į Savivaldybę. Ši suorganizavo gyventojų ir bendrovės direktoriaus Vaido Barakausko akistatą.

"Mūsų name pensininkai ir neįgalieji gavę sąskaitas nemiega naktimis ir geria vaistus. Buvo bumas remontų - stogo, durų, laiptinių. Vėliau sudėjo radiatorius laiptinėje, kurių ten niekada nebuvo. Niekas nebuvome perspėti nė dėl vieno darbo, - pasakojo V. Bartkaitienė. - Taip pat ir su šiukšlių valymu - buvo tik skelbimas ant sąskaitų - taip smulkiai surašytas, kad praktiškai niekas dėmesio neatkreipė."

Kartu ji atsinešė ir 144 parašus - Statybininkų pr. 16 namo gyventojai pasirašė tvirtindami, kad laiptinėje skelbimo apie šiukšlių išvežimą nematė.

"Kai leido susipažinti su dokumentais įmonėje, radome atliktų darbų aktą. Nors darbus atliko UAB "Pastatų ūkio priežiūra" - Kaune registruota ir "Sodrai" skolinga įmonė, šiukšles vežė UAB "Daivis". Žodžiu, kai pradėjome gilintis, lenda tokios nesąmonės, kad nežinome, ką galvoti", - piktinosi moteris.

Gyventojai kartu pasikvietė ir Tarybos narę, didžiausios uostamiesčio daugiabučių namų savininkų bendrijos "Bandužiai" pirmininkę Ligitą Girskienę, kurią nustebino atliktų darbų apimtys.

"Mane apstulbino beveik 9 tūkst. eurų sąskaita už 343 kubinių metrų šiukšlių išvalymą. Tai reiškia, kad tos mašinos turėjo važinėti kaip Dumpių sąvartyne - tiek atliekų turbūt koks 30 mašinų turėjo vežti", - neįtikėtinai dideliais kiekiais atliekų stebėjosi L. Girskienė.

Beje, palyginimui - didžiuliame statybiniame konteineryje, kuriuos užsisako remonto darbus atliekantys asmenys ar įmonės, telpa 10 kub. metrų atliekų. Tai reiškia, jog iš 4 rūsių turėjo būti išvežti net 34 atitinkami konteineriai.

Informacija buvo iškabinta?

Nuo kaltinimų turėjęs gintis V. Barakauskas tvirtino, jog esą nepagrįstais vadinamus stogo, vamzdynų, radiatorių ir panašius remontus įmonė, kaip namo administratorius, turi atlikti.

"Jau vien šiais metais už avarijas pagal draudimo kompanijų ieškinius išmokėjome apie 17 tūkstančių eurų. Administratorius turi užtikrinti, kad viskas funkcionuotų, ir atsako už avarijas. Galite sakyti, kad prisigalvojame darbų, kad galbūt stogas nebėga pirmame aukšte gyvenantiems gyventojams, bet mes už tai privalome atsakyti", - sakė V. Barakauskas.

Esą ta pačia logika pagrįstas ir laiptinių rūsių valymas - iš ugniagesių buvo gauti net 6 aktai dėl netvarkos ir priešgaisrinių taisyklių pažeidimų užgriozdintuose rūsiuose administruojamuose namuose. UAB "Debreceno valda" yra bausta dėl gyventojų pridarytos netvarkos, tad teko priimti sprendimą dėl rūsių valymo ir ieškoti, kas tuo darbu gali užsiimti.

Kadangi gyventojai apžiūrėdami rangovo konkurso protokolą pastebėjo, jog nenurodytas nei namas, kuriame bus atliekami darbai, nei į konkurso komisiją pakviesti gyventojai, kaip to reikalauja atitinkamos namų administravimo taisyklės, V. Barakauskas paaiškino, kad buvo renkamasi įmonė vieno kubinio metro atliekų išvežimui, o ne atskirai kiekvienam namui. Neva buvo neaišku, nei kiek atliekų bus, nei kiek darbininkai užtruks jas išmėždami, tad sukviesti gyventojus ar jų atstovus į konkurso komisiją taip pat nebuvo įmanoma.

"Debreceno valda" nusprendė konkursą vykdyti tiekėjus apklausdama - tokiu būdu galima vykdyti pirkimą, kurio vertė ne didesnė nei 3 tūkst. eurų. Iš 3 bendrovių pasirinkta UAB "Pastatų ūkio priežiūra", kuri pasiūlė atliekas vežti už maždaug 20 eurų už kubinį metrą.

Išsirinkus įmonę atitinkama informacija neva buvo iškabinta laiptinėse (tą V. Barakauskas bandė įrodyti pateikdamas padarytas nuotraukas, nors gyventojai suabejojo nuotraukų tikrumu). Vadovas tvirtino, kad atsiskaitymo lapeliuose informacijos pateikimo būdo niekas nenurodo - nei šrifto dydžio, nei spalvos, juolab kad lapeliai kartais išsiplečia ir informacija apskritai gali netilpti.

Beje, konkurse dalyvavo ir jau minėta UAB "Daivis". Nors konkurso ji nelaimėjo, vis tiek atliko darbus. Pasak V. Barakausko, šios bendrovės vaidmuo valant atliekas buvo toks, kad jie jas išveždavo į Dumpių sąvartyną, kadangi UAB "Pastatų ūkio priežiūra" leidimo vežti atliekas į sąvartyną neturi.

Vadovas tvirtino, jog viską gali įrodyti nuotraukomis - esą darbuotojai užfiksavo ir šiukšles rūsiuose, ir kaip jos buvo kraunamos į automobilius.

Veda į ofšorines įmones

Dar labiau susirinkusiuosius nustebino iš Registrų centro duomenų bazės L. Girskienės "ištraukti" dokumentai. Pasirodo, 100 proc. bendrovės "Pastatų ūkio priežiūra" akcijų priklauso UAB "Facilities Management". Pastarosios įmonės pavadinimas pernai lapkritį pakeistas į UAB "Civinity", o ši bendrovė valdo minėtą UAB "Debreceno valda", UAB "Vitės valda" ir UAB "Klaipėdos bendrabutis" - įmones, kurioms direktoriauja V. Barakauskas.

L. Girskienė taip pat rado, jog V. Barakauskas kurį laiką direktoriavo ir bendrovėje "Pastatų ūkio priežiūra".

"Tai reiškia, jog jis, būdamas "Debreceno valdų" direktoriumi, pasisamdė savo įmonę, atliko darbus ir išrašė beveik 9 tūkstančių eurų sąskaitą", - rėžė L. Girskienė.

Beje, įdomu tai, jog UAB "Civinity" akcininkų sąraše nurodoma, kad šios įmonės 100 proc. akcijų iš UAB "Vitės valdos" dar 2008 metais nupirko Kipre registruota įmonė "City Gold Capital Limited". Maža to, "Vitės valdos" yra minimos ir pasaulinį skandalą sukėlusiuose nutekintuose "Panama Papers" dokumentuose.

Deja, žurnalistams nepavyko gauti daugiau informacijos, kodėl uostamiestyje veikianti įmonė figūruoja dokumentuose, kuriais iki šiol atskleista nemažai schemų, kaip verslas ir įvairūs asmenys su ofšorinių įmonių pagalba bandė nuslėpti pelnus, mokesčius ir pan.

V. Barakauskui teko pripažinti, kad, nors "Pastatų ūkio priežiūra" registruota Kaune, jų atstovai Klaipėdoje yra įsikūrę tuo pačiu adresu, kaip ir "Debreceno valda" - Viršutinė g. 1. Visgi jis pabrėžė, jog bendrovei nevadovauja nuo 2012 m., taip pat neturi įgaliojimų šnekėti apie bendrovių akcininkus.

Vertins teisėsauga

Vadovo pasiteisinimais nepatikėję gyventojai po to, kai sužinojo, jog atliekų išvežimo konkursą laimėjusi įmonė yra glaudžiai susijusi su pačiu administratoriumi, nusprendė kreiptis į prokuratūrą.

Tyrimą dėl minėtos bendrovės veiksmų pradėjo ir Klaipėdos miesto savivaldybė.

"Vykdysime neeilinį kompleksinį patikrinimą. Parengėme raštą, kad pateiktų visus dokumentus už praėjusius ir einamuosius metus. Akcentuojame ir įvykį dėl šiukšlių išvežimo. Peržiūrėsime ir įvertinsime dokumentus, surašysime aktą ir pagal rezultatą žiūrėsime, kokius nurodymus bei rekomendacijas galime pateikti", - tvirtino Butų ir energetikos poskyrio vedėjas Algis Gaižutis.

Jis neslepia, kad ir jam kilo įtarimų dėl itin didelio atliekų kiekio. Tačiau įvertinti, ar UAB "Debreceno valda" veiksmai buvo teisėti ir pagrįsti, bus galima tik po dviejų savaičių - termino, iki kurio būtina pateikti minėtus dokumentus.

Vedėjas neatmeta varianto, kad kilus įtarimams būtų kreipiamasi ir į teisėsaugos institucijas.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder