Pasidomėti maršrutų tinklo plėtra Klaipėdos regione atvyko ne tik kaimyninių Gargždų, Kretingos, Šilutės savivaldybių atstovai, bet ir svečiai iš Vilniaus, Kauno, Šiaulių.
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Miestų statybos katedros docentė dr. Rasa Ušpalytė-Vitkūnienė, skaičiusi pranešimą apie Europos Sąjungos patirtį ir Lietuvos problemas, atkreipė dėmesį, jog esant neintegruotoms viešojo transporto sistemoms ženkliai sumažėja keleivių srautai. Tuomet ryški informacijos, komforto stoka, nesuderinti transporto maršrutai ir išvykimo laikai, kelionės reikalauja daugiau išlaidų.
Docentės teigimu, viešojo transporto integracija, siekiant keleivių srautų pritraukimo, turi būti vykdoma visose srityse tuo pačiu metu: derinami maršrutai, diegiama bendra bilietų ir nuolaidų sistema, kuriami "Park &Drive" ("Parkuok" ir važiuok") punktai.
VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) direktoriaus pavaduotojas Andrius Samuilovas akcentavo, jog šiuo metu viešojo transporto maršrutai Klaipėdos rajone ir regione yra neracionalūs - nėra maršrutų ir tvarkaraščių koordinacijos, transportas važiuoja nereguliariai, orientuojamasi į vežėjo, o ne keleivio poreikius.
Pasak A. Samuilovo, ryški ir viešojo transporto konkurencija su tarpmiestiniais maršrutais, mat visi veža iš stoties į stotį. Jo nuomone, visi šie aspektai tinka kalbant apie maršrutus ir į Palangą, ir į Kretingą.
"Gal reikėtų pagalvoti apie keleiviui patogesnį maršrutą, stojant tarpinėse stotelėse, nevežant į stotį. O priemiesčio maršrutai apskritai važiuoja pagal saulės ar mėnulio fazes - tai viena, tai kita gatve", - teigė A. Samuilovas.
Jo teigimu, situacija galėtų gerėti, jei būtų viena maršrutus koordinuojanti institucija, paslaugos būtų teikiamos reguliariai, kokybiškai ir racionaliai, o vežėjai būtų parenkami konkurso būdu.
Pasak KKT direktoriaus Gintaro Neniškio, vienas didžiausių viešojo transporto integracijos tikslų - sumažinti individualių transporto priemonių skaičių, turint omenyje, kad šiuo metu maršrutai jau plečiasi už Klaipėdos miesto savivaldybės ribų.
"Reikia kalbėti apie bendrą viešojo transporto sistemą su priemiesčiais. Studijoje "Vakarų krantas" numatyta, kad 2020-aisiais viešojo transporto sistema jau turėtų būti išvystyta 50 kilometrų atstumu nuo Klaipėdos", - kalbėjo G. Neniškis.
Vis dėlto prioritetinė Klaipėdos dalis, kurioje pirmiausia norima pagerinti situaciją - šiaurinė miesto teritorija, kurioje itin didelis eismo intensyvumas fiksuojamas visus metus.
Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė atkreipė dėmesį, kad daugiausiai kalbama apie vietinius gyventojus, bet pamirštami turistai - bendra transporto sistema galėtų pasitarnauti juos vasarą "parsivežant" iš Palangos į Klaipėdą, Kretingą ar Gargždus.
Rašyti komentarą