Pėsčiųjų perėjoms išmušė lemtinga valanda

Pėsčiųjų perėjoms išmušė lemtinga valanda

Kitą savaitę specialistai pateiks galutinį verdiktą likusioms nesaugiomis vadinamoms pėsčiųjų perėjoms uostamiestyje - naikinti jas ar palikti. O jei palikti, ką jose keisti - apšviesti, įrengti saugumo saleles, šviesoforus ar imtis kitokių priemonių.

Tokios pareigos Klaipėdos savivaldybės Saugaus eismo komisija imsis sulaukusi specialiai uostamiesčio perėjų ir sankryžų apžiūrai sudarytos komisijos iš sostinės rekomendacijų.

Uostamiesčio gatves saugaus eismo ekspertai iš Susisiekimo ministerijos, Lietuvos automobilių kelių direkcijos bei Kelių ir transporto tyrimo instituto inspektavo pernai lapkritį. Šiomis dienomis Klaipėdą pagaliau pasiekė galutinės jų išvados.

"Naikinti arba gerinti saugumą"

Komisija rekomenduoja naikinti nemažai uostamiesčio perėjų, neatitinkančių sąlygų, pagal kurias būtų leistinas jų egzistavimas. Jos nuomone, Klaipėdoje turėtų būti panaikinta kone 10 pėsčiųjų perėjų.

Tarp jų - esančioji Baltijos prospekte, ties Taikos prospekto žiedu, nes jame yra požeminės perėjos, kurias "racionalu visiškai išnaudoti, pritaikant ir neįgaliųjų eismui". O skiriamojoje Baltijos prospekto juostoje siūloma statyti tvorelę.

Be to, rekomenduojama naikinti nereguliuojamas pėsčiųjų perėjas Šiaurės prospekte, ties Kretingos gatvės 97-uoju namu, po vieną perėją ties Kretingos g. 19-uoju, Kretingos, Klevų ir Vilhelmo Berbomo gatvių sankryžoje, taip pat ties Mokyklos gatvės 45-uoju namu.

Naikinti arba pagerinti saugumą, vadovaujantis Pėsčiųjų perėjų įrengimo taisyklėmis, siūloma Liepojos gatvės perėjoje ties Vasaros estrada bei sankryžoje su Girininkijos gatve, ties Medelyno g. 18-uoju namu, taip pat Medelyno ir Labrenciškės gatvių, Kretingos ir Girininkijos gatvių sankryžoje, ties Kretingos g. 56-uoju namu.

Abejotinas perėjos poreikis ir Liepų bei Jaunystės gatvių sankryžoje.

Siūloma papildomai apšviesti

Pro akis komisija nepraleido ir kitų, jos narių nuomone, pavojingų perėjų. Esančioje ties S. Dariaus ir S. Girėno g. 3-uoju namu rekomenduojama įrengti kryptinį apšvietimą, ties S. Dariaus ir S. Girėno g. 8B namu - greičio mažinimo kalnelį ir kryptinį apšvietimą.

Toks apšvietimas siūlomas ir perėjai ties J. Janonio g. 3-iuoju namu, be to, čia reikėtų ir saugumo salelės arba greičio mažinimo kalnelio. Salelę ir papildomą apšvietimą norima matyti ir Sausio 15-osios bei Rumpiškės gatvių sankryžoje bei perėjoje ties Tilžės g. 54-uoju namu.

Perėjoje ties Naujosios Uosto gatvės 24-uoju namu komisija rekomenduoja numatyti trūkstamus šviesoforus. Kryptinis apšvietimas būtų pageidautinas Liepų gatvėje, ties 33-iuoju ir 64B namais, taip pat visose Herkaus Manto gatvės perėjose.

Tas pats - perėjoje ties Liepų g. 31-uoju namu, tačiau čia siūloma ir panaikinti automobilių statymo vietas arba perkelti perėją taip, kad tarp jos ir statomų mašinų liktų ne mažiau nei 5 metrų atstumas.

Perėjoje ties Kretingos g. 103-iuoju namu rekomenduojama įrengti pėsčiųjų saugumo salelę.

Vilnius nori žiedų

"Vakarų ekspreso" žiniomis, visos šios rekomendacijos bus svarstomos Klaipėdos savivaldybės Saugaus eismo komisijos (SEK) posėdyje ateinančią savaitę. Uostamiesčio vicemero Artūro Šulco teigimu, į jas bus atsižvelgta "labai rimtai", tad, galima spėti, dauguma minėtų siūlymų, ypač lengviau įgyvendinamų, virs realybe.

Tačiau dėl kai kurių Vilniaus ekspertų išvadų neabejotinai kils diskusijų - ypač dėl sprendimų, kurie Saugaus eismo komisijoje arba net miesto Taryboje jau buvo svarstyti ir priimti, o dabar juos reikalauja atšaukti arba pakeisti.

Tai pasakytina apie siūlymą atšaukti Tarybos sprendimą pertvarkyti žiedinę Šilutės plento ir Tilžės gatvės sankryžą į reguliuojamą šviesoforais. "Komisija nepritaria sankryžos rekonstravimui į keturšalę šviesoforais reguliuojamą sankryžą ir rekomenduoja tobulinti eismo organizavimą žiede, prireikus pasitelkiant ir šviesoforus", - tokios yra sostinės ekspertų inspekcijos išvados.

Panaši situacija - ir su Pilies, Minijos, Sausio 15-osios bei Galinio Pylimo sankryža. Po pasibaigusio Mokyklos gatvės tilto remonto šioje sankryžoje buvo grąžintas įprastas eismo reguliavimas šviesoforais, o štai komisija, priešingai, siūlo transporto judėjimą organizuoti ratu.

Ar grąžins dviračius ant šaligatvių?

Dalyvavusieji ankstesniuose SEK posėdžiuose prisimena, kiek diskusijų buvo dėl dviratininkų perkėlimo nuo šaligatvio į važiuojamąją kelio dalį Herkaus Manto gatvės atkarpoje tarp Liepų gatvės ir Lietuvininkų aikštės.

Tąkart A. Šulcas ir kiti Savivaldybės atstovai, priklausantys SEK, vienareikšmiškai pasisakė už tokį scenarijų. Jis ir buvo įgyvendintas. O štai dabar sostinės specialistai savo išvadose rašo: "Atsižvelgdama į STR 2.06.04:2014 "Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai" nuostatą, komisija rekomenduoja dviračių eismo organizavimą (ženklinimą) autobusų eismo juostoje panaikinti."

Ar SEK tam ryšis? Sunku pasakyti. Pasak A. Šulco, Klaipėdoje viešėjusios komisijos išvados yra rekomendacinio pobūdžio, tad greičiausiai visi iki vieno jos išvardinti punktai nebus įgyvendinti.

Papildomi šviesoforai Taikos prospekte?

Diskusijų, ypač dėl prireiksiančių nemažų lėšų, gali sukelti ir kiti vilniečių siūlymai. Pavyzdžiui, jie rekomenduoja Taikos prospekte įrengti dar du papildomus šviesoforus - dabartinėje nereguliuojamoje perėjoje ties "Skibalės" parduotuve ir jau panaikintos perėjos vietoje ties Naujakiemio gatve.

Įrengti šviesoforus rekomenduojama Liepojos bei Panevėžio gatvių sankryžoje arba bent jau padaryti ją žiedinę. Šviesoforas peršamas ir Mokyklos ir Verpėjų gatvių sankryžai. O blogai įžiūrimus šviesoforų žibintus pakeisti ryškesniais dar vienoje pavojingoje vietoje - Šilutės plento ir Statybininkų prospekto sankryžoje.

Pastabų sulaukė ir Smiltelės bei Laukininkų gatvių sankryža - joje vietoje dviejų šviesoforo fazių patariama padaryti tris.

INFORMACIJA

Panaši komisija Klaipėdoje lankėsi jau antrą kartą. Pirmą kartą inspekcijos uostamiesčio gatvės sulaukė 2012-ųjų rugsėjį, kai jas apžiūrėjo Susisiekimo ministerijos, Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir Transporto ir kelių tyrimo instituto specialistai.
Tąkart svečiai iš Vilniaus padėtį Klaipėdoje pavadino tragiška - ji esą daug blogesnė nei kituose šalies miestuose. Komisija sudarė 54 punktų sąrašą, kuriame nurodė, kokių eismo reguliavimo, ženklinimo ar inžinerinių priemonių ir kokiose perėjose Savivaldybė turi imtis užtikrinant pėsčiųjų saugumą. Nemažai perėjų sulaukė verdikto "naikinti".
Sulaukę šių išvadų Klaipėdos savivaldybės bei policijos atstovai sudarė savą sąrašą perėjų, kurias reikėtų naikinti, o kuriose įdiegti eismo saugumo priemones. Taip 2013-2014 metais keliose perėjose atsirado pėsčiųjų saugumo salelės, kitos buvo apšviestos, paženklintos didesnio atspindžio ženklais arba gavo greičio slopinimo priemones. Per tą laiką panaikinta 15 perėjų.
2015-ųjų sausį miesto Savivaldybės Saugaus eismo komisija nusprendė naikinti dar beveik 20 perėjų svarbiausiose Klaipėdos magistralėse - Šilutės plente ir Taikos prospekte. Kai kurių jų neliko ir Statybininkų prospekte, Kauno gatvėje, Vilniaus plente bei kitur. Kai kurios likusios perėjos gavo saugos saleles, kitos buvo papildomai apšviestos, o prieš trečias išdygo greičio slopinimo kalneliai.

KOMENTARAS

"Imsimės kiek įmanoma daugiau priemonių"

Artūras ŠULCAS, Klaipėdos vicemeras

Į komisijos rekomendacijas atsižvelgsime labai rimtai. Tuos siūlymus, kuriuos galime įgyvendinti greitai, be techninių projektų, kitų sudėtingų dalykų, ir įgyvendinsime. Tie darbai, kuriems reikia didesnio pasiruošimo, tarkime, saugumo salelės įrengimas viduryje gatvės, užtruks ilgiau. Tačiau, kadangi mieste yra uždavinys iki 2020 metų avarijų skaičių sumažinti perpus, imsimės kiek įmanoma daugiau priemonių. Ir pagrindinėje vietoje tikrai bus ne pinigai, o būtent konkrečios vietos avaringumas.
Ar į visus be išimties pasiūlymus atsižvelgsime, pavyzdžiui, nenaikinti Sendvario žiedo? Na, tai yra rekomendacijos, jie atvažiavo kartą ir pasižiūrėjo, o mes situaciją toje sankryžoje nagrinėjome rimtai, ir ne kartą - ir transportininkai, ir kelininkai, kitų sričių specialistai, ir vis dėlto likome prie šviesoforu reguliuojamos sankryžos varianto. Aišku, dar tarsimės Saugaus eismo komisijoje, bet, atrodo, jau vėlu - jau baigiamas rengti techninis projektas, tad vargu ar anksčiau mūsų priimtą sprendimą pulsime keisti radikaliai. Žiedai puikiai veikia nedideliuose miesteliuose ir kur nedideli transporto srautai, bet tokiose magistralinėse gatvėse tokia eismo organizavimo forma nebūtinai yra panacėja.
Bet kokiu atveju Savivaldybės Saugaus eismo komisija susės ir apsvarstys kiekvieną vilniečių siūlymą - reikia-nereikia, apsimoka-neapsimoka, ir taip toliau.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder