Rugsėjį už Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimą šiai bendrovei buvo skirta 4 000 eurų bauda. 2014 m. ji buvo kelis kartus bausta už vartotojų klaidinimą reklaminėje informacijoje. Nepaisydami to, bendrovės atstovai tikina, kad jų veikla yra skaidri bei legali, ir kartu giriasi turintys "apie 100 tūkst. klientų".
Ragina pirkti
Klaipėdietis Tomas, pašto dėžutėje radęs laišką nuo UAB "Natural Pharmaceuticals" su pasiūlymu įsigyti maisto papildų, suabejojo, ar bendrovės pasirinkta reklamos strategija yra etiška ir ar pasiūlymas yra sąžiningas.
KRŪVA. Laiškus su siūlymu įsigyti žuvų taukų gaunantys žmonės pastebi, kad juose yra brukami papildai, siūloma susimokėti bei pasinaudoti nepigiu metiniu pasiūlymu. Skaitytojo nuotr.
"Daug skundų turinti ir liūdnai pagarsėjusi (kiek teko domėtis internete) maisto papildų platintoja UAB "Natural Pharmaceuticals" vėl atakuoja gyventojus ir siunčia "OmegaMarine Forte+" papildus su įvairiais metiniais pasiūlymais. Taip pat visur nurodytas jų oficialus aptarnavimo numeris yra neveikiantis ir išjungtas, o tai jau kvepia kažkuo negeru ir pasitikėjimo neprideda. Paskambinus nurodytu telefonu pasigirsta pranešimas, kad "telefonas šiuo metu yra išjungtas. Numerio, kurį surinkote, nėra, prašom patikrinti numerį ir bandyti dar kartą", - žurnalistams pasakojo Tomas.
Pasak jo, reklamos ir lankstinukų gaunama tikrai labai daug. Juose aiškinama, esą dabar pasinaudojus specialiu pasiūlymu galima sutaupyti - vietoj 203 eurų už metams skirtą žuvų taukų kapsulių kiekį sumokėti kiek daugiau nei 114 eurų. Be to, bandoma suvilioti dovana - elektroniniu termometru. Pabrėžiama, kad reikia suskubti užsisakyti - esą pasiūlymas galioja tik pirmiesiems keliems tūkstančiams užsakymų.
"Beveik kiekviename lankstinuke bei straipsnyje vos ne prievarta yra brukama ir siūloma susimokėti, pasinaudoti metiniu pasiūlymu ir t. t. Gavus pirmą nemokamą pakuotę man neaišku, ar susimokėjęs negausiu ir toliau tų pakuočių, už kurias reikės mokėti pinigus, ar nebūsiu niekam įsipareigojęs? Nes parašai mano niekur nefigūruoja, telefonu taip pat nieko neužsakinėjau, išskyrus jų nemokamą pakuotę, už kurią reikia susimokėti 0,47 euro. Sunerimau paskaitęs internete apie tai. Matau, kad labai daug žmonių skundžiasi, kad ir toliau eina įvairios pakuotės, liepiama mokėti už neužsakytas prekes, gaunami grasinimai ir t. t.
Ar aš, gavęs šią nemokamą pakuotę ir sumokėjęs už ją 47 euro centus, nebūsiu įsipareigojęs ir toliau gauti ir mokėti metinį mokestį, kuris taip siūlomas? Nes labai jau painiai ir neaiškiai viskas išdėstyta ir surašyta. Manau, kad jie ieško patiklių žmonių, ypač senyvo amžiaus, nes jų interneto svetainėje atsiliepimų skiltyje vien senyvo amžiaus žmonės 58-88 metų. Jeigu jau man, jaunam žmogui, sunku suprasti, kaip ir kas ten, tai tikiu, kad dauguma senyvo amžiaus žmonių užkimba už to kabliuko, o paskui nežino, ką daryti", - nuomonę dėstė Tomas.
Reklamos galima atsisakyti
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė nurodė, kad vartotojui sutikus sudaryti nuotolinę pirkimo-pardavimo sutartį, verslininkui keliama pareiga patvirtinti pasiūlymą vartotojui "patvariojoje laikmenoje".
"Tokia sutartis laikoma sudaryta nuo tada, kai vartotojas pasirašo pasiūlymą arba išsiunčia verslininkui savo rašytinį sutikimą. Neturint vartotojo rašytinio sutikimo tokiu būdu sudaryta sutartis yra negaliojanti. Verslininkų veiksmai po negaliojančios nuotolinės sutarties sudarymo, tokie kaip prekių siuntimas ar raginimas sumokėti, neatitinka profesinio atidumo reikalavimų ir gali būti vertinami kaip agresyvi komercinė veikla, atitinkanti Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme nustatytas sąlygas.
Tokie veiksmai gali labai apriboti vidutinio vartotojo pasirinkimo laisvę arba elgesį produkto atžvilgiu ir vidutinis vartotojas tokiu būdu gali būti skatinamas priimti tokį sprendimą dėl sandorio, kurio jis kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmęs", - komentavo G. Nenartavičiūtė.
Pasak jos, sulaukęs nepageidaujamų prekių, ne vėliau kaip per 14 dienų žmogus turi informuoti pardavėją apie sutarties nutraukimą ir išsiųsti arba perduoti prekes (jei tokios buvo įsigytos) verslininkui arba kitam jo įgaliotam asmeniui, išskyrus atvejus, kai pagal sutartį vartotojui atsisakius sutarties pareiga atsiimti prekes tenka verslininkui. Pastarasis nedelsdamas ir ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią jis gavo vartotojo pranešimą apie sutarties atsisakymą, turi grąžinti vartotojui visas šio sumokėtas sumas.
"Atsižvelgiant į pateiktą informaciją, svarbu pažymėti, kad vartotojas, sudarydamas nuotolinę pirkimo-pardavimo sutartį, kiekvienu atveju turėtų reikalauti pasiūlymo patvirtinimo patvariojoje laikmenoje, o jeigu verslininkas nesutinka to daryti ir vis tiek siunčia vartotojui prekes bei raginimus už jas sumokėti - apie tai pranešti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai. Taip pat jeigu vartotojas nebuvo susijęs sutartiniais santykiais su minėta bendrove ir gavo reklamą, kurios nepageidavo gauti bei buvo pažymėjęs savo pašto dėžutę užrašu "Reklamos gauti nepageidauju", siūlome kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą ir pateikti prašymą bei turimus įrodymus", - Reklamos įstatymą priminė G. Nenartavičiūtė.
Už tiesioginę reklamą konkrečiam asmeniui, jeigu yra aiškiai išreikštas to asmens nesutikimas, gali būti skiriama bauda nuo 289 iki 8688 eurų.
Skundai ir baudos
G. Nenartavičiūtė informavo, kad šiais metais dėl UAB "Natural Pharmaceuticals" veiklos buvo gauti 2 vartotojų skundai, o rugsėjį už Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimą bendrovei buvo skirta 4 000 eurų bauda. 2014 m. bendrovė kelis kartus bausta už vartotojų klaidinimą reklaminėje informacijoje.
Tačiau kur kas daugiau skundų liejasi internete.
Interneto vartotojas Mindaugas pasakojo, kad registruotu laišku išsiuntė bendrovei gautą antrąją siuntą, vėliau nieko nebesulaukė, tačiau beveik po metų jį pasiekė laiškas dėl skolos išieškojimo - esą jis skolingas 36 eurus.
Rima svarstė, kad bus dar ir daugiau žmonių, pakliuvusių į šį "voratinklį": "Mano mama (senjorė) taip pat prieš kelias dienas gavo laišką dėl skolų išieškojimo, raginantį susimokėti 36 Eur."
Rokas pasakojo, kad jo tėvams atėjo laiškas, reikalaujantis susimokėti už prekes, kurios nebuvo užsakytos ir nebuvo gautos.
"Laišką atsiuntė skolų išieškojimo įmonė, kuriai "Natural Pharmaceuticals" perduoda "tariamas" skolas. Ką gi, kaip šauksi, taip ir atsilieps. Bus rašomas pareiškimas policijai dėl reketo ir kreipiamasi į vartotojų teises. Kadangi jokios pirkimo sutartys nei raštu, nei žodžiu nebuvo sudarytos, jokio prekių užsakymo taip pat nebuvo, belieka tikėtis, kad reikiamos institucijos padės apsiginti nuo įžūlių sukčių", - nuomone internete dalijosi vyras.
Panašių istorijų įvairiose interneto svetainėse, kuriose rašomi atsiliepimai, - dešimtys.
Veikla teisėta
UAB "Natural Pharmaceuticals" atstovė žiniasklaidai Laura Pranaitytė, išgirdusi pateiktus klaipėdiečio svarstymus, nurodė, kad jam reikėtų kreiptis klientų aptarnavimo telefonu.
"Klientas, užsisakydamas produktą, sutinka dalyvauti "Omega 3 sveikatos programoje". Pokalbio metu yra informuojamas apie sąlygas. Jeigu klientas nori sustabdyti pakuočių gavimą, kaip tai padaryti, jis yra informuojamas lygiai taip pat. Vartotojas turi teisę dėl bet kokių priežasčių atsisakyti sudarytos sutarties per 14 dienų nuo prekės pristatymo dienos, siųsdamas pranešimą adresu K. Donelaičio g. 62, LT- 44248 Kaunas, ar el. paš[email protected], telefonu (8 37) 211 994. Tokiu atveju vartotojui nereikia mokėti už laiku grąžintas neatplėštas maisto papildų pakuotes.
Šiuo atveju vartotojas ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pranešimo apie sutarties atsisakymą pateikimo bendrovei dienos, turi išsiųsti arba kitaip perduoti nepažeistoje pakuotėje prekes UAB "Natural Pharmaceuticals". Kiekvieno grąžinto produkto atveju už jį anksčiau sumokėta suma grąžinama vartotojui į jo nurodytą banko sąskaitą (ją vartotojas turi nurodyti siųsdamas pranešimą įmonės nurodytu adresu ar el. paštu). Taip pat klientas su pirmąja pakuote gauna pirmąją sąskaitą, kurioje taip pat yra visi terminai ir sąlygos", - žurnalistams aiškino L. Pranaitytė.
Pasak jos, jei žmogus teigia, kad negavo ir pirmosios pakuotės, o gauna tik raginimus, įmonė visuomet yra linkusi persiųsti pakuotę jau registruotu paštu.
"Niekuomet nereikalaujama mokėti už produktą, jeigu jo klientas tikrai negavo. Kartais skolos, apie kurias yra informuojami vartotojai, susidaro dėl elementarių techninių trukdžių - pašto siuntos vėlavimo ir galiausiai dingimo. Vartotojai raginami kreiptis tiesiai į klientų aptarnavimo centrą su visais panašiais klausimais. Telefonas nėra išjungtas, signalas geras, darbuotojai yra pasiryžę padėti klientams išspręsti visus jų nesklandumus", - dėstė bendrovės atstovė.
Jos teigimu, per metus klientų aptarnavimo centras sulaukia daugiau nei 70 tūkst. skambučių, o bendrovė turi apie 100 tūkst. klientų. Bendrovės atstovė patikino, kad UAB "Natural Pharmaceuticals" veikla yra skaidri ir legali.
"Skaidrumą liudija ir tai, kad bendrovė turi kokybės sertifikatus tiek pakuotėms, tiek siuntimo būdui, tiek produkcijai, viskas yra pagal reikalavimus, atitinka teisės aktus", - sakė L. Pranaitytė.
Skelbiama, kad "Natural Pharmaceuticals" veiklą taip pat vykdo Vokietijoje, Lenkijoje, Vengrijoje bei Estijoje.
Rašyti komentarą