Paišo požeminės automobilių saugyklos kontūrus

Paišo požeminės automobilių saugyklos kontūrus

Automobilių stovėjimo aikštelės po Atgimimo aikšte variantus nagrinėję konsultantai iš Vilniaus mano, jog geriausia būtų išnuomoti žemę verslininkams joje leidžiant statyti tik požeminę automobilių stovėjimo aikštelę.

Savivaldybės administracijos Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas priminė, jog dėl stovėjimo vietų trūkumo miesto centre bruzda tiek rekonsturkcijos laukiantis Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras, tiek aplink įsikūrę verslininkai. Visgi galimybių tokį objektą statyti iš Europos Sąjungos lėšų nėra, tad Savivaldybė kviesdamasi konsultantus siekė išsiaiškinti, ar šis projektas įmanomas ir kokiu būdu.

Galimybių studiją rengęs konsultacinės bendrovės "Peritus sprendimai" vadovas Andrius Šiaudinis pabrėžė, jog tokią aikštelę teisiškai įmanoma pastatyti, tačiau Savivaldybė turėtų nepamiršti susitikti ir diskutuoti su analogiškų aikštelių ar projektų rengėjais ir investuotojais.

Aikštelė gali talpinti nuo 140 iki 184 automobilių. Investicijos galėtų siekti nuo 1,36 iki 1,76 mln. eurų. Tiek vietų skaičius, tiek kaina priklausytų nuo to, ar Savivaldybė norėtų keisti detalųjį planą ir dalį aikštelės "pakišti" po Herkaus Manto gatvės atkarpa. Tokiu atveju projektas galėtų pabrangti ir dėl po gatve esančios infrastruktūros perkėlimo.

"Pirmasis mūsų siūlomas modelis yra nuoma - privačiam subjektui Savivaldybė gali perduoti dalį turto suteikiant teisę vykdyti detaliuoju planu leistinas veiklas. Tokių projektų yra aibė - pavyzdžiui, išnuomojama kapinių žemė kolumbariumo statybai", - tvirtino A. Šiaudinis.

Nors galimas ir koncesijos arba privataus ir viešojo sektoriaus partnerystės variantas, tačiau nuomos modelis, anot konsultantų, būtų rekomenduotinas dėl projekto įgyvendinimo greičio - tokiu atveju būtų aikštelės statybas pradėti paraleliai su aikštės tvarkymo darbais.

Nuomos konkursą pavyktų paskelbti per 2-3 mėnesius, o tada atsiradęs investuotojas savo veiksmus galėtų derinti su Atgimimo aikštės remonto projektuotojais.

Buvo svarstoma ir apie įkainius - esą įmanoma, jog valandos kaina požeminėje aikštelėje siektų 50 centų už valandą. Rinkliava galėtų būti renkama 5 darbo dienas po 10 valandų per dieną. Nors konsultantams nepavyko gauti išsamios srautų analizės, jie mano, jog aikštelės užpildymas galėtų siekti 60 proc. ir garantuotų projekto atsiperkamumą.

Užsiminta ir apie subsidijas, tačiau Savivaldybė galėtų jų išvengti aikštelės statytoją atleidus nuo nekilnojamojo turto mokesčio ir rinkliavą leidus rinkti vakarais arba savaitgaliais.

Ar aikštelė bus statoma, kaip ji atrodys ir kuriuo konsultantų siūlomu modeliu bus remiamasi, dar turės spręsti politikai. Artimiausiu metu dėl veiklos plano keitimo spręs Tarybos kolegija, o rugsėjį - ir pati Taryba.

Prieš metus miesto Tarybos Kolegija apsisprendė Atgimimo aikštę palikti neužstatytą jokiais pastatais. Politikai pasirinko nuosaikiu vadintą aikštės raidos variantą - ją sutvarkyti ir išplėsti senamiesčio kryptimi. Kolegijai sprendžiant Atgimimo aikštės projektą architektas Edmundas Andrijauskas bei Savivaldybės administracijos Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas prašė, kad čia nebūtų įrengiama požeminė aikštelė, nes ant jos vėliau nebebūtų galima sodinti medžių ir būtų užkirstas kelias bet kokiai statybai ateityje.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder