Vieni maršrutinių taksi vežėjų atstovai sutinka, kad jau atėjo metas didinti bilietų kainas. Kiti svarsto, kad kelti jas 20 centų - kiek per daug, esą valdžios koridoriuose buvo kalbėta apie dvigubai mažesnį skaičių. Treti įžvelgia ir diskriminacijos apraiškų.
Brangiausia pirkti autobuse
Politikams jau teikiamas svarstyti sprendimo projektas, kuriuo numatyta nuo sausio 1 dienos didinti miesto autobusų bei maršrutinių taksi kainas.
Kadangi siekiama, kad vis mažiau žmonių naudotųsi popieriniais bilietais - pastarųjų kaina turėtų didėti labiausiai: jei politikai pritars, kioskuose vietoje dabartinių 64 centų teks mokėti 70, autobusuose vietoje 70 centų - 80.
Vienkartinio naktinio bilieto, parduodamo autobuse (maršrute Liepojos g.-Jūrininkų pr.), kaina turėtų siekti 1 eurą.
KAINA. Tarybai pritarus projektui prognozuojama, kad kompensacijų už lengvatinį keleivių vežimą poreikis 2016 metais, lyginant su 2015-aisiais, padidės apie 142 tūkst. Eur. Redakcijos archyvo nuotr.
Elektroninių kartinių bilietų kainos siūloma nekeisti. Neženkliai, maždaug 4 proc., turėtų didėti ir elektroninių terminuotų bilietų kainos: mėnesinio vardinio bilieto papildymas vietoje dabartinių 25,70 euro atsieis 27 eurus, metinio vardinio bilieto papildymas - vietoje 257,50 euro kainuos 270 eurų.
Vienkartinių popierinių II ir III priemiesčio maršrutų zonos bilietų kainą, priklausomai nuo maršruto ir atstumo (šiose zonoje elektroninių kartinių bilietų sistemos kol kas nėra), siūloma didinti vidutiniškai 15 proc.
Pasak Savivaldybės Transporto skyriaus vedėjo Rimanto Mockaus, po euro įvedimo apvalinant kainas viešojo transporto tarifai vidutiniškai mažėjo apie 3 proc. Dėl to didžiosios dalies keleivių vežėjų šių metų finansiniai rodikliai yra prastesni nei praėjusiais metais.
Įvertinus šių metų devynių mėnesių pajamas bei sąnaudas ir remiantis ateinančių 2016 metų tendencijomis, planuojama, kad kitąmet sąnaudos augs apie 5,5 proc.
Iš viso viešojo transporto sistemai palaikyti ir vykdyti suplanuotiems plėtros projektams 2016-iesiems trūks apie 660 tūkst. eurų. Todėl esą nėra kito kelio - tik didinti bilietų kainas.
Nesipriešina
Ne išimtis - ir maršrutinių mikroautobusų sektorius. Atlikus analizę esą matyti, kad dabartinės bilieto kainos nepakanka kokybiškai teikti keleivių vežimo paslaugą. Dėl nuostolingo darbo nuo rugsėjo 1 d. iš rinkos jau pasitraukė 10 maršrutinio taksi vežėjų, neva nuostolingai dirba dar du.
Todėl siūloma maršrutinių taksi dieninį tarifą nuo 70 centų padidinti iki 90, o naktinį tarifą - nuo 98 centų didinti iki 1 euro.
"20 centų didinti kainą, manau, gerokai per daug. Kai buvome susitikę su Savivaldybės atstovais, kalbėjome apie 10 centų. Bet mes kainų reguliuoti negalime, čia jau miesto valdžia turi apsispręsti", - šitaip iš "Vakarų ekspreso" išgirdęs naujieną vertino įmonės "Aštuoniukė" direktorius Audrius Tvarijonavičius.
Jis sutiko, kad jau atėjo metas koreguoti kainas, tačiau esą gal ne taip ženkliai.
"Išsilaikyti labai sunku, nes ir keleivių srautai labai sumažėję. Vakariniai reisai nuo 20 val. labai nuostolingi. Ar padidinus kainas dar labiau nesumažės keleivių? Žinoma, pirmosiomis savaitėmis po bilietų pabrangimo paprastai būna tuščia, bet paskui žmonės apsipranta ir vėl važiuoja", - kalbėjo A. Tvarijonavičius.
Kels atlyginimus?
Kad keleiviai bus supratingi, vylėsi ir 9-ojo maršruto atstovas Audrius Petrošius. Jis svarstė, jog, siekiant aukštesnės paslaugų kokybės, kainų kėlimas neišvengiamas.
"Dabar dirbame už savikainą. Norint, kad mūsų paslauga būtų dar aukštesnio lygio, reikia ir transporto priemones atnaujinti, ir kelti vairuotojams atlyginimus. Žinoma, galima diskutuoti, ar kainą reikia didinti iki 90 centų. Galbūt optimalus variantas būtų 85 centų riba, bet ne mažiau", - kalbėjo A. Petrošius.
6-ojo maršruto atstovas Romas Lapas taip pat sakė neturintis nieko prieš kainų kėlimą, tačiau dabartinis projektas, pasak jo, turįs diskriminacijos apraiškų.
"Visų viešojo transporto bilietų kainos turėtų būti keliamos proporcingai. Kodėl autobusuose kels tik popierinių bilietų kainas, o elektroninių - ne? Juk šitaip tikrai žlugdys maršrutinių taksi verslą, nes žmonės skatinami įsigyti mėnesinį elektroninį bilietą ir naudotis tik autobusų paslaugomis", - priekaištų siūlomoms naujovėms turėjo R. Lapas.
Beje, šis sprendimas patuštins ne tik keleivių, bet ir Savivaldybės biudžetą. Tarybai pritarus projektui prognozuojama, kad kompensacijų už lengvatinį keleivių vežimą poreikis 2016 metais, palyginant su 2015-aisiais, padidės apie 142 tūkst. Eur.
Siūlo pradinukus vežti pigiau
Vakar Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto posėdyje politikai teigė projekto aiškinamajame rašte pasigedę išsamesnės analizės, kodėl kainos turi būti didinamos, todėl nepalaikė tokio sprendimo.
"Dėl tokių kainų niekas nebelips į maršrutinius autobusus. Ar mūsų tikslas juos sužlugdyti?" - teiravosi Lilija Petraitienė.
Ji pateikė pasiūlymą, kaip šį projektą būtų galima tobulinti. Esą reikėtų pasekti sostinės pavyzdžiu ir Klaipėdoje taip pat įdiegti specialų elektroninį metinį bilietą pradinių klasių moksleiviams, kurio kaina metams siektų 10 eurų.
Dabar metinis moksleivio elektroninis bilietas atsieina 51,50 euro, o padidinus kainas siektų 54 eurus.
VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" vadovas Gintaras Neniškis preliminariai skaičiavo, kad toks politikės siūlymas miesto biudžetui kainuotų 800 tūkst. Eur.
Jo žiniomis, tokios tvarkos pradininkai buvo kauniečiai, ten pradinukai visus metus važinėja maždaug už 3,5 euro, o sostinėje ši tvarka pradėjo veikti šiemet vasaros pabaigoje. Vilniuje įvedus specialų bilietą pradinukams, jį įsigijo pusė tai turinčių teisę daryti vaikų.
Rašyti komentarą