VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) dar spalio pradžioje pasirašė sutartis su naujais vežėjais, laimėjusiais konkursą vežti keleivius uostamiestyje maršrutiniais taksi. KKT vadovas Gintaras Neniškis sakė, kad vėliausiai nauji maršrutiniai į gatves turi išriedėti kitų metų balandžio 17-ąją, tačiau tikimasi, kad tai įvyks anksčiau.
Naujų maršrutinių taksi gamybai yra skirtas 6 mėnesių laikotarpis, gamyklinėmis sąlygomis turi būti sumontuota ir visa būsimam naujajam elektroniniam bilietui reikalinga įranga. Pasak G. Neniškio, nauji vežėjai per pusmetį privalo pasigaminti transporto priemones pagal nustatytus reikalavimus.
"Jeigu jie tai padarys, sutartys įsigalios, jeigu ne, jie gaus baudą, o mums reikės iš naujo rengti konkursinę procedūrą", - sakė G. Neniškis.
Klaipėdiečiai nelaimėjo
Vietoj dabar važiuojančių 6, 8 ir 9 maršrutinių taksi kitais metais ims kursuoti patobulintų maršrutų "mikriukai" - 5E (dabartinis 8), 6E (dabartinis 6) ir 8E (dabartinis 9).
Konkursą vežti klaipėdiečius pirmaisiais dviem maršrutais laimėjo kauniečiai UAB "Kautra", trečiąjį maršrutą aptarnaus Šiauliuose registruota UAB "Ridvija".
"Abi kompanijos turi nemažos patirties dirbant visoje Lietuvoje. "Ridvija" yra Šiauliuose registruota kompanija, taip pat dirbanti ir Vilniaus mieste kaip subrangovas. "Kautra" dirba centrinėje Lietuvoje, organizuoja keleivių vežimą, įskaitant ir maršrutinius taksi Kauno mieste bei visą viešojo transporto sistemą Kauno rajone. Prieš pasirašant sutartis su vežėjais teko susitikti ir pabendrauti, aptarti viziją. Matyti, kad naujieji vežėjai turi visai kitokį supratimą apie visą sistemą, jie puikiai įsivaizduoja, ką reikės daryti", - pasakojo G. Neniškis.
Planuojama, kad visi "mikriukai" bus nudažyti tokia pat mėlyna spalva bei papuošti miesto spalvų juostelėmis, kaip ir didieji miesto autobusai. KKT vizualizacija.
KKT vadovo teigimu, konkurse dalyvavo ir dabartiniai vežėjai, aptarnaujantys 6, 9 maršrutus. Taip pat sulaukta ir įmonių, kurios teturi po vieną ar dvi transporto priemones ir ketino vėliau įsigyti visus reikalingus mikroautobusus.
Tačiau 6 maršruto vežėjai UAB "Audresta" liko paskutinėje vietoje, o 9 maršrutu vežanti UAB "Vežesta" - antroje vietoje, juos aplenkė tik "Ridvija".
"Klaipėdos vežėjai liko labai toli. Net latvių vežėjai, Liepojos autobusų parkas, pasiūlė mažesnę kainą negu mūsų vežėjai, kurie dirba po vieną arba 6 maršrute", - pažymėjo G. Neniškis.
Pasak jo, be kainos, buvo svarbūs kokybiniai reikalavimai, buvo aptarta ir tai, kaip transporto priemonės turi atrodyti iš išorės ir iš vidaus, o vežėjai tuomet teikė pasiūlymus ir buvo renkama, kas pateikė mažiausią kainą. Buvo atsižvelgta ir į finansinį įmonių stabilumą ir t. t.
Bus pokyčių
Keisis ne tik naujųjų maršrutinių taksi pavadinimas, bet ir išvaizda bei maršrutai. Planuojama, kad visi "mikriukai" bus nudažyti tokia pat mėlyna spalva bei papuošti miesto spalvų juostelėmis, kaip ir didieji miesto autobusai, tik "mikriukų" šonai dar bus apklijuoti taksi "šachmatine" juosta.
Numatoma, kad maršrutiniai taksi pavaduos ekspresinius autobusus ne piko metu.
G. Neniškio teigimu, 6E autobuso trasa yra identiška 6 maršrutinio taksi trasai, išskyrus tai, kad 6E autobusas važiuoja tik iki Melnragės, nevažiuoja iki naftos bazės. Atitinkamai pasikeis ir naujojo maršrutinio 6E trasa.
8E trasa yra labai panaši į dabartinio 9 maršrutinio taksi, tik pastarasis, važiuodamas nuo ligoninių miestelio, važiuoja per Šiltnamių g., Kretingos g. Kaip ir 8E autobusas, naujasis 8E maršrutinis taksi važiuos Liepojos plentu, Herkaus Manto g., Taikos prospektu, Smiltelės gatve iki Vingio g.
5E maršrutinis taksi, pakeisiantis "aštuntuką", užsuks į Kauno gatvę. Jis pradės maršrutą Vingio g., važiuos Šilutės plentu, suks į Kauno g., tada - į Taikos prospektą, tuomet Herkaus Manto gatve važiuos iki P. Lideikio g. ir nusuks į Kretingos g. kaip didysis 5E autobusas.
KKT vadovas priminė, kad bus siekiama išgyvendinti maršrutinių taksi ydingą praktiką stoti bet kur. Bus nustatyta, kur leidžiama sustoti ir paimti bei išleisti keleivius, taip pat bus mokama už nuvažiuotus kilometrus, o ne už greitį.
Nuotaikos skirtingos
8 maršrutu "mikriukais" vežančios UAB "Aštuoniukė" vadovas Audrius Tvarijonavičius, kalbėdamas apie konkurso rezultatus, buvo nusiteikęs pozityviai. Jis sakė besitikintis, kad naujieji vežėjai į darbą priims vietinius vairuotojus.
"Be darbo gal ir neliksime, tikimės, kad mus priims nauji atėję vežėjai. Bet kad Klaipėda pralošė, žinoma, labai gaila. Tikriausiai todėl, kad sąlygos buvo per sunkios", - sakė A. Tvarijonavičius.
Pašnekovas sakė, kad savo konkursinę kainą "Aštuoniukė" skaičiavo įvertindama reikalingų naujų transporto priemonių įsigijimo ir eksploatacijos išlaidas.
"Mes esame savo parką atnaujinę, bet to neužteko: užsakovai norėjo, kad būtų visiškai naujos transporto priemonės. Todėl imdami paskolą iš banko ir skaičiavome, kad kainos būtų didesnės, kad ir mums kas nors liktų", - atviravo A. Tvarijonavičius.
Vežėjų atstovo teigimu, pastaruoju metu darbovietę jau paliko 4 darbuotojai, dar liko 23. "Gal visų jų ir nereikės, dabar ir taip po truputį bėgioja iš darbo, nes žino, kad yra nežinomybė, kaip toliau bus. Kol kas dirbame. Iki lapkričio 15 d. turime sutartį, tai ir dirbame. Stengiamės neatleisti žmonių: dirbti reikia, nors parkas ir mažėja, o Savivaldybė spaudžia iš visų pusių. Pagal viską tikimės, kad kovo 1 d. jau turėtų pasirodyti nauji autobusiukai, ir tikimės, kad ir mes prie jų prisijungsime. Geriau tegu čia žmonės dirba nei į užsienius išvažiuoja", - svarstė A. Tvarijonavičius.
6 maršrutu dabar vežančios UAB "Audresta" vadovas Romanas Lapas tikino, kad teks trauktis iš rinkos. Esą jau dabar bendrovę, kuri dar turi 12 mikroautobusų, paliko 24 darbuotojai, vėliau dar išeis 36 žmonės. "Mes trauksimės iš rinkos, daugiau nieko negalime padaryti", - apgailestavo R. Lapas.
"Audresta" savo konkursinę kainą grindė išlaidomis naujiems mikroautobusams, kurui, atlyginimais darbuotojams, automobilių amortizacija.
"Mūsų buvo reali kaina, bet kadangi didieji autobusų parkai gali sau leisti nusipirkti 10 mašinų už milijoną ir du šimtus tūkstančių, jie važiuos kelis mėnesius nuostolingai, o jeigu kreipsis į Savivaldybę, kad pajamos nepadengia išlaidų, Savivaldybė savaime kels kainą. Klaipėdiečiai tikriausiai jau nuo sausio 1 d. pamatys, kad važiavimo už 85 centus nebebus, bus jau euras. Kitaip negalima išsilaikyti", - prognozavo R. Lapas.
UAB "Vežesta", aptarnaujančios 9 maršrutinio taksi maršrutą, direktorius Audrius Petrošius sakė, kad vykdo anksčiau viešai duotus pažadus - nelaimėjus konkurso perduoti savo darbuotojus naujiems vežėjams.
"Kautrai", kuri pradėjo darbą Klaipėdoje mažaisiais maršrutais, jau perdavėme nemažai darbuotojų ir ruošiamės visiškam darbuotojų perdavimui įmonei, su kuria pradėjome bendradarbiauti, kadangi jaučiu pareigą pasirūpinti savo darbuotojais", - sakė A. Petrošius ir pridūrė, kad šiuo metu jau perduota apie 10 "Vežestos" vairuotojų, o vėliau dirbti kitai įmonei pradės apie 30 žmonių.
"Jeigu norite sužinoti, ar liūdžiu, tai ne, tikrai neliūdžiu, o džiaugiuosi, kad Klaipėdos viešasis transportas palypėjo į naujas aukštumas. Man tai kur kas svarbiau nei asmeniniai interesai ar sava įmonė. Nebijau pradėti kitą verslą. Nuoširdžiai džiaugiuosi dėl visos transporto sistemos kokybės, dėl vairuotojų, kurių atlyginimai bus didesni, o visa veikla vyks skaidriai", - komentavo A. Petrošius.
Jo teigimu, kai laikinai buvo sustabdyta maršrutinių taksi veikla rugsėjo mėnesį, atnaujinus darbą sumažėjo keleivių, važiuojančių "mikriukais", srautas. A. Petrošius skaičiavo, kad pirmąją savaitę po 11 dienų pertraukos maršrutiniais taksi važiavo tik apie 30 procentų prieš tai buvusio keleivių skaičiaus.
"To neužtekdavo nei kurui, nei vairuotojų atlyginimams, tad trūkumą dengėme iš rezervo. Po to srautai kiek padidėjo, bet tikrai negrįžo į ankstesnį lygį", - tvirtino pašnekovas.
Jis taip pat užsiminė, kad reikėtų kalbėti apie naują tarifą - 1 eurą, nes esą dabar esanti 85 centų kaina nepatogi ir žmonėms, ir vairuotojams, kuriems reikia skaičiuoti centus.
Kainas skaičiuoja darbo grupė
Rimantas MOCKUS, Transporto skyriaus vedėjas
Yra kainų nustatymo metodika. Dabar yra sudaryta darbo grupė, kuri turi per lapkričio mėnesį įvertinti visų vežėjų, taip pat ir maršrutinių taksi, rezultatus ir gruodžio mėnesį Tarybai pristatyti siūlomą kainą. Kokia ji bus, kol kas negaliu spekuliuoti, nes yra metodika, nagrinėjami įvairūs duomenys - pelno, nuostolių, amortizacijos ir kt. Transporto kodekse yra pasakyta, kad Taryba kartą per metus turi peržiūrėti kainą, todėl kasmet gruodžio mėnesį teikiame tarifą tvirtinti Tarybai.
KAINOS
Konkurso pirmą vietą (mažiausia kaina) ir paskutinę vietą (aukščiausia kaina) užėmę pasiūlymai:
5E maršrutas | |
UAB "Kautra" | 0,61 Eur/1 km |
IĮ "Transbonus" | 0,99 Eur/1 km |
6E maršrutas | |
UAB "Kautra" | 0,61 Eur/1 km |
UAB "Audresta" | 0,85 Eur/1 km |
8E maršrutas | |
UAB "Ridvija" | 0,62 Eur/1 km |
Liepojos AP | 0,78 Eur/1 km |
Rašyti komentarą