Praėjusią savaitę vykusiame Klaipėdos uosto tarybos posėdyje Lietuvos laivų statytojų ir remontininkų asociacijos prezidentas Arnoldas Šileika teigė, kad situacija dėl užteršto grunto valymo darbų tebėra sudėtinga. Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktoriaus Vidmanto Paukštės, problema ta, kad reikalaujama tvarkyti tą gruntą užteršto grunto aikštelėje arba vežti į Lietuvos sąvartynus. Anot jo, pigiau kainuotų gabenti užterštą gruntą į Olandiją nei į Lietuvos sąvartynus.
A. Šileikos teigimu, vienos doko duobės valymo darbus pradėti vėluojama 2 mėnesius ir kyla abejonių ar tie darbai apskritai bus padaryti. Priminsime, kad kol nebus išvalytas užterštas dumblas iš dokų duobių, negalima atlikti visos Malkų įlankos gilinimo iki 14,5 m darbų. Tikimasi, kad kai bus pašalintas gruntas iš dokų duobių, užteršto grunto koncentracija įlankoje gerokai sumažės.
Pasak V. Paukštės, doko valymo darbus Suomijos ir Estijos konsorciumas turėjo pradėti vakar rytą. Rangovas žada dirbti našiau ir numatytus darbus baigti laiku. Jam reikia išvalyti 200 tūkst. kub. m užteršto dumblo. Kai bus atlikti valymo darbai, bus kasama duobė naujam dokui ir kartu rekonstruojamos 137-138 krantinės. Su užteršto grunto problema yra susijusi ir 127-128 krantinių, kuriomis naudojasi AB "Klaipėdos laivų remontas", rekonstrukcija. Prie jų reikia iškasti 15 tūkst. kub. m užteršto grunto.
Malkų įlankos gilinimo iki 14,5 m gylio projektą šią savaitę svarstys ekspertai. V. Paukštės teigimu, iki Kalėdų ketinama gauti leidimą šiems darbams atlikti. Darbus ketinama skirstyti į du etapus: pirmo etapo metu bus iškasta 1 mln. 400 tūkst. kub. m grunto, antro - 1 mln. kub. m. Pasak profesoriaus Vytauto Paulausko, iš karto reikia galvoti apie laivų apsisukimo ratą Malkų įlankoje ir būtina spėti atlikti gilinimo darbus iki 2021 m., nes priešingu atveju vėl kils problemų.
Rašyti komentarą