Komisijoje legendinės jachtos "Lietuva" likimo klausimas buvo svarstomas sujudus Klaipėdos buriuotojų bendruomenei. Jachtos kapitonas Osvaldas Kudzevičius sakė, kad 41 metus plaukiojančią jachtą bandoma perduoti Lietuvos jūrų muziejui ar kam nors kitam, bet jachta besirūpinantis klubas "Ostmarina" nori, kad laivas išliktų ir plauktų.
"Iniciatyvinė grupė merui pateikė raštą su parašais, kad laivas išliktų, Jūrų muziejus taip pat laikosi nuomonės, kad laivas turėtų išlikti plaukiantis, o ne stovintis ant kranto", - aiškino kapitonas.
Pasak jo, laivo korpuso remontui šiuo metu reikia per 200 tūkst. eurų, tačiau esą tiek investavus "Lietuva" galėtų plaukti dar dešimtmetį. 2009 m. buvo remontuotas jachtos takelažas.
"Naują laivą galime nusipirkti, bet su juo nenupirksime istorijos. Sutvarkius laivą atsiveria daug horizontų tiek Baltijos jūroje, tiek toliau paplaukti. Vyksta jaunimo ugdymas, dalyvavimas visuose renginiuose", - sakė O. Kudzevičius ir pridūrė, kad "Lietuvos" plaukimo grafikas sudarytas visam sezonui, jachtoje ugdomi jaunieji buriuotojai.
Kapitono nuomone, investavus į jachtą, ji galėtų tiesiogiai tarnauti miesto reikmėms - būtų galima ja plukdyti miesto svečius, pavyzdžiui, apžiūrėti uosto. O planai pirkti naują jachtą O. Kudzevičiui atrodo keliantys nerimą - esą kam naujas laivas bus skirtas, kokiose varžybose jis galės dalyvauti, kiek jis kainuos, kiek atsieis jo eksploatacija, kokios perspektyvos?
[CITATA]
Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijos narys Vidmantas Plečkaitis išsakė nuomonę, kad miesto Taryba galėtų kreiptis į Vyriausybę, kad ši surastų reikiamų lėšų, juolab kad kitąmet bus minimas valstybės šimtmetis, o "skandinti" jachtą "Lietuva" būtų blogai.
Vytautas Čepas priminė, kad jau yra miesto Tarybos sprendimas pirkti naują jachtą, bent jau tokią, kuri būtų žymiai jaunesnė, su kuria būtų galima bent 30 metų buriuoti.
"Buriavimo sportas brangus. Kiek atsimenu, kasmet tų investicijų būna - denis, stiebas, takelažas ir t. t. Be emocijų kalbant, žmogus gimsta, auga, numiršta. Taip ir laivai. Pačios liūdniausios vietos yra laivų kapinės. "Lietuvos" vieta - ne kapinėse, ji turi užimti garbingą vietą, tačiau Klaipėda be jachtos negali būti", - diskusijas perkelti "Lietuvą" ant kranto prisiminė V. Čepas.
Posėdyje dalyvavęs VšĮ "Klaipėdos šventės" vadovas Romandas Žiubrys sakė, jog nevalia pamiršti, kad Klaipėda yra asociacijos "Baltic Sail" narė - ši organizacija propaguoja senųjų laivų išsaugojimą, buriavimą.
"Klaipėda negalėtų dalyvauti toje veikloje neturėdama laivo, kuris turi gyvą istoriją. Taip pat ir "Tall Ships" renginiuose, kuriuose negalėtų dalyvauti naujas laivas, - kalbėjo R. Žiubrys. - Turime istoriją, kurią reikia išsaugoti. Turime skrydžio per Atlantą didvyrius, kurie, deja, žuvo, turime ir plaukimo didvyrius, kurie gyvi, bet nesugebame jų taip pagerbti. Laivas turi būti gyvas ir plaukti, kol tik gali."
Komisijos pirmininkas Algirdas Grublys priminė, kad svarstoma ne tai, pirkti naują laivą, ar ne, o bendruomenės iniciatyva išsaugoti plaukiančią "Lietuvą".
Komisija vienbalsiai pritarė tokiai iniciatyvai ir siūlymui Savivaldybės administracijai ir miesto Tarybai kreiptis į Vyriausybę dėl ketvirčio milijono eurų skyrimo 2018 m. biudžete jachtos "Lietuva" remontui ir eksploatacijai užtikrinti.
Rašyti komentarą