Trečiadienį vykusiame pasitarime apie jachtos ateitį dalyvavęs vicemeras Artūras Šulcas sakė, kad kol kas dalinamasi idėjomis, kurias ketinama svarstyti su buriuotojų bendruomene.
"Jachta baigia nugyventi savo amžių. Tačiau šnekama tikrai ne apie nuskandinimą ar kitus radikalius dalykus. Jai reikėtų ieškoti kitokio vaidmens, o kitais metais valstybės šimtmečio proga miestui reikėtų įsigyti naują jachtą, nebūtinai naujai pagamintą, bet kitą jachtą. Turbūt pati Lietuva turėtų pirkti naują jachtą ir dovanoti ją miestui, bet yra atvirkščiai. Matyt, siūlysime Vyriausybei apsiimti senąją jachtą saugoti", - kalbėjo A. Šulcas.
Vicemero teigimu, kol kas tai yra idėjos, kurias ruošiamasi aptarti su Klaipėdos ir Lietuvos buriuotojais, nes laivas turi ne tik istorinę reikšmę, bet kelia ir daug emocijų juo plaukiojusiems ar kitaip susijusiems žmonėms.
"Tai yra jautrus dalykas. Techniniai dalykai kaip ir aiškūs, bet emocijų yra daug. Matome keletą variantų, bet visų pirma kreipsimės į Vyriausybę klausdami, ar jiems rūpi "Lietuva", - teigė A. Šulcas.
Šiame pasitarime "Lietuvos" kapitonas Osvaldas Kudzevičius nedalyvavo, nes nebuvo pakviestas. Todėl jis sutiko pasidalinti tik įžvalgomis, kaip, jo nuomone, būtų tinkama saugoti jachtą.
"Klaipėdoje yra du muziejai, kuriuose galėtų laivas būti, bet gal labiau tam tiktų Jūrų muziejus. Galbūt reiktų statyti kažkokį statinį, kur tas laivas būtų. Investavus, jį atstačius, jis galėtų būti veikiantis eksponatas, kaip daroma kitose šalyse. Yra daug būdų, kaip tai padaryti, tačiau vis tiek reikalingos investicijos", - sakė O. Kudzevičius.
Jo nuomone, reikėtų kalbėti ir apie tai, kam naujasis laivas būtų skirtas, kokia jo vizija - pramogai, edukacijai ar kitiems dalykams.
"Kainos yra didelės, naujas laivas gali kainuoti kelis kartus daugiau nei senojo remontas. Tačiau laivo savininkas yra Savivaldybė, ji ir spręs, ką daryti, mes esame tik naudotojai", - sakė sporto klubo "Ostmarina", kuris ir naudojasi jachta, vadovas O. Kudzevičius.
Praėjusiais metais "Lietuva" minėjo jubiliejų - 40 metų. Pasak kapitono, visus tuos metus laivas buriavo, buvo leidžiamas į vandenį net tuomet, kai neturėjo stiebo. "Lietuva" plauks ir šiemet - planuojama dalyvauti keliuose regatos "Tall Ships Races" etapuose.
"Paskui žiūrėsime - ateis ruduo, Savivaldybė spręs, ką daryti. Norėčiau, kad tai nebūtų tik dar vienas laivas ant kranto, nes garbingesnį laivą šiandien Lietuva vargu ar turi. Tai pirmas lietuvių laivas, apiplaukęs pasaulį, vienas iš 3 laivų, 1989 metais nešusių trispalvę žygyje per Atlantą. Tai gali prilygti Baltijos keliui. Šie įvykiai įsirėžę ne tik buriavimo, bet ir visos Lietuvos istorijoje, todėl laivu turi būti deramai pasirūpinta", - vylėsi O. Kudzevičius.
Rašyti komentarą