Neseniai vykusiame Klaipėdos miesto tarybos Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijos posėdyje ne pelno siekiančios viešosios įstaigos Jūrinio paveldo asociacijos pirmininkas Ramūnas Janušas pristatė kuršių laivo statybos projektą.
Asociacija savanoriškai ir autentiškai stato IX a. kuršių laivo prototipą. Tai - tradicinis 23 metrų ilgio medinis laivas.
Jis statomas AB "Klaipėdos laivų remontas" teritorijoje, arčiau gatvės, kad žmonės galėtų susipažinti su statybos procesu. Šiuo metu jau yra pastatyta 50-60 proc. laivo.
Planuojama, kad laivas stovės miesto centre, Danės upėje, konkrečios vietos jam dar nenumatyta. Pasak R. Janušo, laivas nebus naudojamas komercinei veiklai, jame numatoma rengti švietėjiškus bei reprezentatyvius renginius, jūrinės laivybos, kultūros teorinius ir praktinius seminarus.
Laivas yra statomas jūrinio paveldo savanorių lėšomis, iki šiol jau panaudota apie 20 tūkst. Lt. Senovinių jo brėžinių nėra išlikę. Apie šio laivo tipą sprendžiama iš kapinynuose rastų radinių - tuo metu vadai būdavo laidojami kartu su laivais.
Pagal Europos jūrinio paveldo Barselonos chartijos reikalavimus, viskas, kas nematoma laive, gali būti šiuolaikiška. Laivas turės variklį, kadangi minėtoji chartija reikalauja, kad bet koks laivas, plaukdamas į uostą, naudotųsi varikliu.
Iš 2014-2015 metų Europos žuvininkystės rėmimo fondo numatoma gauti 446 tūkst. Lt, kurie bus skirti laivo įrangai - bus įrengtas mašinų skyrius bei navigacijos sistemos. Lėšų laivo statybai gauta per Klaipėdos žuvininkystės vietos veiklos grupę.
Statomo laivo autentiškumas daugiausia išryškėja laivo išorėje. Todėl būtina laivą dekoruoti elementais, panašiais į autentiškus. Jie negaminami masinėje gamyboje, todėl jų neįmanoma nusipirkti įprastinėse prekybos vietose. Būtinas individualus laivo matmenis ir istorinę epochą atitinkantis projektas. Juos gali pagaminti tik aukšto lygio medžio ir metalo darbų meistrai, sugebantys sukurti laivo dekoravimo koncepciją ir pritaikyti istorinius pavyzdžius konkrečiam laivui. Tokie darbai kainuoja labai brangiai.
Minėtos komisijos narys Algirdas Grublys nemano, kad būtina skirti miesto lėšų dar vienam muliažui.
Komisijos nariai abejojo, kad reikalingas dar vienas kuršių laivas, nes Drevernoje jau pastatytas toks laivas. R. Janušo teigimu, klaipėdiečių laivas bus daug "senesnis".
Komisijos nariai diskutavo - gal ir gražu, kad toks laivas stovėtų Danės upėje, ji neatrodytų tokia tuščia. Po debatų trys iš keturių komisijos narių balsavo už tai, kad miestas duotų prašomus 63 tūkst. Lt tam laivui, o A. Grublys buvo prieš.
Rašyti komentarą