Klerkų oazė piktina gyventojus

Klerkų oazė piktina gyventojus

Miestiečius ir sveiko gyvenimo bei ekologijos propaganda, ir prievarta (rinkliava už automobilių stovėjimą) į miesto centrą važiuoti viešuoju transportu ar dviračiais raginanti Klaipėdos valdžia pati rodo priešingą pavyzdį.

Vytauto gatvės gyventojus jau seniai rūstina jų kaimynystėje esanti privilegijuotiesiems skirta automobilių aikštelė. Paskutinį lašą į žmonių kantrybės taurę įlašino gana įžūlus raštelis už vieno automobilio lango: "Aš čia dirbu. Leidimas gaminamas."

Kas leidžiama Jupiteriui...

"Mūsų gatvėje pastatyti automobilį net ir turint gyventojo leidimą yra didžiulė problema. 15 metrų ties "Sodros" pastatu yra skirta neįgaliesiems, kitoje atkarpoje leidžiama automobiliui stovėti tik valandą. Net ir aplinkiniuose kiemuose ar gatvės pradžioje esančioje aikštelėje rasti vietą yra praktiškai neįmanoma, o gyventojo leidimas galioja tik 200 metrų atstumu nuo namo. Dažniausiai tenka važiuoti iki Šaulių gatvėje esančios "Iki" parduotuvės ir tikėtis, kad nenubaus", - pasakojo Vytauto gatvės gyventoja Mėta.

Pasak moters, ją ir kaimynus jau seniai piktina kaimynystėje esanti tik Savivaldybės darbuotojams skirta aikštelė.

"Kokią vykdo politiką ir kaip patys elgiasi? Neseniai pradėjo dalintis sau net specialius leidimus", - piktinosi pašnekovė.

Kantrybės taurę jai perpildė antradienį šioje aikštelėje pastebėtas "Chevrolet", kurio savininkas ar savininkė leido sau tik po langu palikti raštelį "Aš čia dirbu. Leidimas gaminamas", kuriame dar buvo ir mobiliojo telefono numeris.

"Kažin kaip elgtųsi kontrolieriai, jei kuris nors paprastas pilietis apmokestinamojoje zonoje paliktų tokio pobūdžio raštelį arba parašytų, pavyzdžiui, "pinigų dabar neturiu, sumokėsiu rytoj"? Juk gyventojai, prašantys jiems priklausančio leidimo, kol jį gaus, turi po automobilio stiklu palikti oficialaus prašymo kopiją", - sakė Mėta.

"Kad nebaustų"

Antradienį popiet paskambinus minėtame raštelyje nurodytu telefono numeriu iš pradžių niekas neatsiliepė. Po penkių minučių perskambino pati automobilio savininkė ir maloniai atsakinėjo į visus klausimus, net neprisistačius, kad skambino žurnalistas.

"Tikrai dirbu Savivaldybėje. Esu Mokesčių skyriaus vedėja. Tiesiog nuo rugsėjo, kai buvo pradėti dalinti leidimai, turėjau nedarbingumą. Tik grįžau ir iškart paprašiau Ūkio skyriaus leidimo. Kol kas man jo nedavė, tai ir palikau tokį raštelį, kad kontrolieriai nebaustų", - atviravo Savivaldybės administracijos Mokesčių skyriaus vedėja Kristina Petraitienė.

Vėliau ji patikino, kad su viešuoju transportu negali važiuoti į darbą, nes gyvena už miesto.

"Gyvenu Leliuose, pro mūsų gyvenvietę važiuoja tarpmiestinis autobusas, atvežantis į Bangų gatvę, tačiau ryte jo grafikas yra mums nepatogus. Todėl šiuo autobusu tik vaikai vakare grįžta namo", - atviravo K. Petraitienė.

Tik įspėjo

VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas", administruojančios mokamo automobilių stovėjimo sistemą, direktorius Gintaras Neniškis tikino, kad minėtoji aikštelė nepriklauso jo darbuotojų kontrolės zonai.

"Ši aikštelė vadinamosiomis raudonosiomis linijomis yra priskirta Savivaldybės administracijai. Joje tvarką gali prižiūrėti tik Savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos skyrius. Jei mūsų kontrolieriai ten bandytų darbuotis, tai būtų analogiškas veiksmas lyg bandytum įvesti tvarką privačioje valdoje", - aiškino G. Neniškis.

Minėto skyriaus Kontrolės ir prevencijos poskyrio vedėjas Vilius Valys aiškino, kad šioje aikštelėje turi būti vadovaujamasi Kelių eismo taisyklėmis ir apie teisę stovėti turi liudyti atitinkamas leidimas.

"Toks raštelis tikrai ne leidimas. Kartais tikriname ir šią aikštelę, patikrinsime ir dabar", - antradienį žadėjo V. Valys.

Kad jis laikėsi žodžio, buvo galima pamatyti jau po keliolikos minučių - šio skyriaus darbuotoja įspėjimo lapelius kišo ne tik už K. Petraitienės "Chevrolet", bet ir už kitų automobilių, neturėjusių leidimų, valytuvų.

Trečiadienį ryte "Chevrolet" jau turėjo 122 numeriu pažymėtą leidimą, o V. Valys aiškino, kad jo kolegė, Mokesčių skyriaus vedėja, buvo įspėta.

"Aiškinsimės ir kitus antradienį užfiksuotus atvejus - vyksta administracinės procedūros. Jei nebus argumentuotų pasiaikšinimų, bus skiriamos sankcijos - įspėjimai arba baudos", - teigė V. Valys.

Visi negauna?

Prie Savivaldybės pastato iš Vytauto gatvės pusės yra ne tik minėtoji aikštelė bet ir vidinis užkardo saugomas kiemas. Pastarajame yra apie 30 automobiliams skirtų vietų, aikštelėje - dar apie 40.

Savivaldybės administracijos Ūkio skyriaus vedėjas Rimantas Imbrus teigė, kad aikštelėje yra "daug mažiau vietų nei norinčių žmonių".

"Iki tol būdavo čia ir pašaliniams priklausančių automobilių. Dabar neseniai buvo pradėti dalinti leidimai, yra dar ir nepasiėmusių. Jau išduota netoli šimto leidimų. Žiūrime, kur žmogus gyvena. Jei, pavyzdžiui, Vytauto gatvėje, tai tikrai neduodam. Iki tol tiesiog būdavo registruojami automobiliai, kad žinotume. Dabar leidžiam net į tarpus statyti, kad daugiau tilptų. Žiūrėsime, kas išeis, vis tikrinsim, ar nėra svetimų. Gal ką nors reikės leisti ir į vidinį kiemą, kiek bus įmanoma", - sakė R. Imbrus.

Jis patvirtino, kad tokie leidimai Savivaldybės darbuotojams išduodami nemokamai. Tuo metu bet kuris gyventojas už jam priklausančio pirmo leidimo išdavimą turi mokėti 1,5 euro. Jei įmonė neturi nuomojamos ar jai priklausančios žemės, bet nori šalia savo pastato turėti rezervuotą vietą automobiliui geltonojoje zonoje, kurioje yra ir Savivaldybė, už tokį mėnesio leidimą reikia mokėti 29 eurus.

"Gal kiti tiesiog negali"

Saulius BUDINAS, Savivaldybės administracijos direktorius
Kiekviena įmonė ar daugiabutis, jei yra šalia jų nuosavas ar nuomojamas plotas, gali susikurti tokią aikštelę ir dalinti į ją leidimus. Savivaldybėje yra apie 480 darbuotojų, taigi tikrai ne visi norintys patenka į šią aikštelę. Galbūt kiti tiesiog negali kitaip atvažiuoti, kaip tik automobiliu. Tačiau mes skatiname naudotis ir viešuoju transportu, ir dviračiais. Kitąmet planuojame įrengti jiems skirtų stovų. Noriu akcentuoti, kad Savivaldybėje sukurtos darbo grupės tikslas nėra išplėsti apmokestinamą zoną ar padidinti rinkliavos tarifą. Jos tikslas peržiūrėti, kur galbūt yra spragos, kur galbūt reikia siaurinti ribas, o kur galbūt išplėsti.

"Moralė yra susieta su teise"

Artūras ŠULCAS, vicemeras
Net neabejoju, kad viskas yra padaryta pagal teisės normas. Žinau, kad iki tol šioje aikštelėje, nors ir ženklas "rezervuota" kabėjo jau seniausiai, būdavo chaosas - statydavo kas tik norėdavo ir net grasindavo teismais, advokatais. Matyt, naujasis savivaldybės administracijos direktorius nusprendė įvesti tvarką ir rūpinasi savo darbuotojais. Kokia tvarka tokie leidimai dalinami - įstaigos reikalas. Pavyzdžiui, kai dirbau apskrityje vietų automobiliams skaičius būdavo labai mažas ir leidimus gaudavo tik gyvenantys toliausiai. O kalbant apie moralę, tai ji mūsų valstybėje yra labai aiškiai susieta su teisės aktais - visos komisijos atsižvelgia tik į tai, ar neprieštaraujama teisės aktams.

Informacija

Rugsėjo 1-ąją Klaipėdos savivaldybės administracijoje buvo sukurta darbo grupė, iki šios žiemos turinti pateikti išvadas, kaip reikia "tobulinti" rinkliavos už automobilių statymą tvarką. Neoficialių "Vakarų ekspreso" šaltinių teigimu, svarstoma galimybė išplėsti mokamo stovėjimo zoną į pietus iki Kauno gatvės, o šiaurinėje miesto dalyje - iki Šiaurės prospekto. T. y. iki ten, kur yra išsidėsčiusios dauguma darbo vietų.
VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" 2014 m. ataskaitoje rašoma: "17 proc. išaugęs už visą dieną sumokėjusiųjų skaičius ir 5,9 karto išaugęs Kelių eismo taisyklių pažeidimo skaičius rodo, kad dabar galiojantys rinkliavos tarifai ir lengvatos vis mažiau atlieka "automobilių stūmimo" iš centrinės miesto dalies, kur jie yra mažiausiai pageidaujami, funkciją". Esą automobilių vairuotojai prie sistemos prisitaikė ir dažniau renkasi mokėti rinkliavą, o ne rinktis miestui susisiekimo prasme priimtinesnį kelionės būdą (pėsčiom, dviračiu, viešuoju transportu ar automobiliu keliese). Didesni individualaus transporto stovėjimo centrinėje miesto dalyje mokesčiai padidintų viešojo transporto patrauklumą ir atitinkamai pajamas bei mažintų savikainos augimą. Įvertinus Klaipėdos regiono tendencijas, kad kasmet gyventojų skaičius mieste mažėja, o miesto prieigose (kaip ir realusis automobilizacijos lygis) auga, priemonės, skatinančios dirbančius asmeninių automobilių vairuotojus mažiau naudotis asmeniniais automobiliais ir daugiau viešuoju transportu, artimiausiu metu turi tapti pagrindiniu miesto transporto politikos elementu. Jeigu tokių priemonių nebus imtasi, kaip rodo paskutinės demografinės tendencijos, absoliutus kelionių ir keleivių skaičius pradės mažėti, o miesto magistralinės gatvės ir ypač prieigos dus nuo transporto kamščių.
2009-2014 m. Klaipėdoje už mokamą automobilių stovėjimą buvo surinkta 14 604 920 litų (4 229 877 eurai). Šiemet iki rugsėjo Savivaldybės biudžetą ši rinkliava papildė dar 816 310 eurų.

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder