Klaipėdos viliotinis jachtoms tęsis

Klaipėdos viliotinis jachtoms tęsis

Šiemet pirmą kartą po kelių dešimtmečių uostamiestyje pradėjus kilnoti Pilies tiltą tikėtasi, kad taip atsivers galimybė į Dangės upę senamiestyje pritraukti daugiau laivų. Tačiau jie neplūdo. Vis dėlto Klaipėdos valdžia svarsto ir kitąmet nuo gegužės iki rudens kasdien pakelti tiltą – esą būtina kurti naują tradiciją.

Nauja tradicija klaipėdiečiams jau atsiėjo per 9 tūkst. eurų. „Šie metai buvo eksperimentiniai. Pamatėme, ar techniškai viskas veikė, pasimokėme iš klaidų, todėl ir kitąmet pasiūlysime vėl kasdien po du kartus pakelti ir nuleisti Pilies tiltą. Tiesa, kad laivų labai nepadaugėjo, bet galbūt trūko ir reklamos, galbūt buriuotojai buvo iš anksto kitur rezervavę švartavimosi vietas. Manome, kad kiti metai parodys tikrąją padėtį – laivų Dangės upėje padaugės, nes planuojame gerinti infrastruktūrą. O švartuotis ir vėl bus galima nemokamai“, – „Lietuvos žinioms“ sakė Klaipėdos miesto tarybos Jūrinių ir vidaus vandenų komisijos pirmininkas Algirdas Grublys.

„Tai senamiesčiui, Dangės upei suteikė daugiau gyvybės, tiltas tapo traukos objektu. Tačiau per šiuos metus išaiškėjo ir tam tikrų bėdų, tad kitąmet reikės geriau pasiruošti.“

Visgi kai kurie politikai įsitikinę, kad reguliarus tilto kilnojimas nesant tam poreikio yra pinigų švaistymas bei eismo trikdymas.

Taisys trūkumus

Prieškariu Dangės upė buvo pagrindinis Klaipėdos uostas, todėl joje nuolat švartavosi įspūdingiausi burlaiviai, keleiviniai ir kitokie laivai. Upės panorama buvo neatsiejama nuo styrančių laivų stiebų. Dabar tokį vaizdą galima išvysti nebent per Jūros šventę ar tarptautines regatas.

Norėdami atgaivinti Dangę ir pademonstruoti jūrinio miesto įvaizdį šiemet politikai priėmė sprendimą nuo gegužės pradžios iki spalio pabaigos kasdien po du kartus pakelti ir nuleisti Pilies tiltą. Tikėtasi, kad krantinėse tarp jo ir Biržos tilto ims gausiai švartuotis laivavedžiai. Šiuo tikslu minėtoje upės atkarpoje pastatyti ir nauji pontonai, įrengtos geriamojo vandens, elektros stotelės, o už švartavimąsi nereikėjo nieko mokėti.

Graži idėja netrukus virto diskusijų objektu. Tiltas net 40 minučių būdavo pakeltas darbo dienomis nuo 6.20 val. ir nuo 21 val., o savaitgaliais – nuo 8 val. ir nuo 22 valandos. Pilies ir Naujojo uosto gatvės yra vienos pagrindinių senamiesčio eismo arterijų, todėl pasipiktinimą ėmė reikšti vairuotojai. Nuo rugpjūčio pakėlimo laikas sutrumpintas iki 20 minučių.

Klaipėdos Pilies tiltą reguliariai kilnoti planuojama ir kitąmet, mat tikimasi į Dangės upę pritraukti kuo daugiau laivų. / Deniso Nikitenkos nuotrauka.

Klaipėdos Pilies tiltą reguliariai kilnoti planuojama ir kitąmet, mat tikimasi į Dangės upę pritraukti kuo daugiau laivų. / Deniso Nikitenkos nuotrauka.

Skaičiuota, kad per šešis mėnesius Pilies tiltas bus pakeliamas 357 kartus, bet jau nuo spalio pradžios jis nebekeliamas, kai audra sugadino atitvarus. Vienas tilto pakėlimas įvertintas 31 euru, tad klaipėdiečiams šis eksperimentas atsiėjo per 9 tūkst. eurų (turint omenyje, kad tiltas buvo pakeltas apie 300 kartų).

Miestiečiai ne kartą viešai reiškė abejones, ar buvo verta kilnoti tiltą, nes upėje padaugėjo vos vienu kitu laivu. Pasak A. Grublio, tikroji situacija turėtų paaiškėti kitais metais. „Laivų savininkai paprastai jau prieš metus išsinuomoja švartavimo vietas, tad dabar galės planuoti kitaip. Šiemet jachtų antplūdžio nesulaukėme, o ir nesitikėjome dar dėl to, kad kuriame naują tradiciją. Reikėjo sudominti buriuotojus, pareklamuoti naujovę. Kartu pamatėme ir technines tilto kilnojimo galimybes, padarytos korekcijos, įvertinta miestiečių nuomonė. Kitą mėnesį susirinksime į posėdį, aptarsime planus ir kitąmet kilnoti Pilies tiltą. Manau, to tikrai reikia, nes norime matyti gyvą Dangę“, – dėstė A. Grublys.

Anot jo, dešiniajame upės krante, prie Atgimimo aikštės, svarstoma statyti vadinamąjį konteinerinį tualetą, kur buriuotojai galėtų nusiprausti po dušu, išsiskalbti drabužius. „Spręsime ir saugumo klausimą, nes šalia Biržos tilto įrengtos vaizdo kameros neaprėpia visos krantinės, todėl įrenginių reikės daugiau. Skatinsime Dangėje organizuoti ir daugiau renginių, pavyzdžiui, vandens futbolo rungtynes. Kalbamės su nurašyto ir naujam gyvenimui prikelto buvusio pasieniečių laivo „Lilian“ savininku. Laive norima įrengti ekspoziciją, jis galėtų specialiai kursuoti upe pro pakeltą tiltą, jį bus galima aplankyti ekskursantams“, – ateities planus atskleidė savivaldybės tarybos narys.

Reikia laiko

Pilies tiltą prižiūrinčios UAB „Viadukas“ Klaipėdos skyriaus viršininkas Arvydas Biesevičius „Lietuvos žinioms“ teigė, kad įrenginys šį sezoną puikiai veikė. „Tiltas yra suremontuotas, tad nebuvo jokių problemų dėl jo pakėlimo ir nuleidimo, visi mechanizmai gerai veikė. Bėdų sukėlė tik atitvarai prie tilto, būtent jie strigo. Dėl to išsibalansuodavo ir šviesoforai, buvo trikdomas eismas. Šią problemą reikės išspręsti“, – tikino jis.

Sudarytą galimybę nemokamai švartuotis Klaipėdos senamiestyje teigiamai įvertino Lietuvos buriuotojų sąjungos prezidentas Naglis Nasvytis. „Buriuotojai iš anksto nebuvo informuoti apie planus kilnoti tiltą, todėl visam sezonui kitur buvo užsisakę švartavimosi vietas. Dabar jau žinosime, kad ir toliau bus sudarytos sąlygos tam tikru laiku (nustatytu, o svarbiausia – reguliariu grafiku) praplaukti pro pakeltą Pilies tiltą. Turi susiformuoti nauja tradicija, įprotis, o tam reikia laiko. Manau, kitąmet tų laivų upėje išvysime gerokai daugiau. Tačiau reikėtų dar plačiau paskleisti žinią, pareklamuoti naujovę, kad informacija pasiektų ir būsimus užsienio svečius“, – „Lietuvos žinioms“ sakė jis.

Uostamiesčio mero Vytauto Grubliausko įsitikinimu, tiltas būtinai turi būti pakeliamas ir kitą sezoną. „Tai senamiesčiui, Dangės upei suteikė daugiau gyvybės, tiltas tapo traukos objektu, nes nemažai miestiečių ateidavo pažiūrėti, kaip jis kyla ir leidžiasi, nusifotografuoti. Tačiau per šiuos metus išaiškėjo ir tam tikrų bėdų, tad reikės padaryti išvadas ir kitam sezonui pasirengti geriau. Reikės sugalvoti ir racionalesnį, efektyvesnį bei lankstesnį modelį laivų savininkams kviesti“, – tikino politikas.

Deniso Nikitenkos nuotrauka.

Deniso Nikitenkos nuotrauka.

Įsakymą dėl tilto kilnojimo pasirašęs Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas taip pat teigė palaikantis tradicijos tęstinumą. „Žinoma, galima diskutuoti, ar pats miestas ką nors daro, rodo iniciatyvą, ar laukia, kol atsiras poreikis, ir tik tada imasi veiksmų. Nusprendėme rinktis pirmąjį variantą ir kitam sezonui pasirengsime geriau. Manau, pamažu susiformuos tradicija ir nebereikės laukti didžiųjų švenčių, kad galėtume išvysti laivų pilną Dangę“, – „Lietuvos žinioms“ komentavo valstybės tarnautojas.

Įžvelgė neūkiškumą

Nors Klaipėdos vadovai trykšta optimizmu, esama ir kitokių nuomonių. Pasak buvusio ilgamečio uostamiesčio mero Rimanto Taraškevičiaus, Pilies tilto kilnojimas yra neūkiškumo pavyzdys. „Šiemet pamatėme, kad pakėlus tiltą laivai plaukė labai jau vangiai. Mano manymu, tiltas turėtų būti kilnojamas esant poreikiui – tada, kai išties Dange plaukia laivai. Suprasčiau, jei Pilies uostelyje, Smiltynės jachtklube ir kitur nebeužtektų vietų jachtoms ir žūtbūt reikėtų ieškoti alternatyvų. Tačiau tokios tendencijos nėra. Kai kam paprasčiausiai šovė į galvą, kad bus labai gražu rytais ir vakarais kilnoti tiltą“, – „Lietuvos žinioms“ sakė jis.

Esą tilto pakėlimą ir nuleidimą traktuoti kaip smagią atrakciją miestiečiams bei svečiams yra vaikiška. „Žmonės važiuoja, skuba, o jiems tekdavo 40 min. laukti prie tilto. Laukti ir „grožėtis“. Šis eksperimentas buvo labiau žalingas negu naudingas miestiečiams. Dangės upėje per vasarą laivelių padaugėjo nebent dviem trimis. Mieste paralyžiuojamas eismas, išleidžiami pinigai. Nne politikai, o Dangės upės krantinių operatorius turi spręsti, kada reikėtų kelti tiltą“, – kritiško požiūrio neslėpė R. Taraškevičius.

Primintas ir vos nelaime nesibaigęs atvejis, kai vieną birželio vakarą ant keliamo tilto krašto buvo pakibęs mikroautobusiukas su keleiviais, tarp kurių buvo ir mažamečių vaikų.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder