„Auksinės krivūlės“ – tai Lietuvos savivaldybių asociacijos organizuojami apdovanojimai, kurių metu už ryškiausias iniciatyvas ir darbus pagerbiamos Lietuvos savivaldybės.
„Džiaugiamės, kad Klaipėdos pastangos viešojo transporto srityje diegti netaršias alternatyvas vertinamos bei pavyzdžiu laikomos visos šalies mastu”, – sako Klaipėdos mero pavaduotojas Arvydas Cesiulis.
Klaipėdos miesto savivaldybė viena pirmųjų Lietuvoje pradėjo rūpintis viešojo transporto strategija ir suka ekologijos keliu. Taip siekiama prisidėti prie taršos mažinimo, išlaikyti aukštą viešojo transporto sistemos lygį bei ruošiamasi 2030-iesiems, kai pagal Europos Sąjungos direktyvas į miestų centrus nebegalės įvažiuoti iškastiniu kuru varomas transportas.
Naujos, aplinkai palankios viešojo transporto rūšies įdiegimas mieste akcentuojamas Klaipėdos darnaus judumo plane. Pirmieji elektra varomi autobusai į viešojo transporto sistemą įsilies jau šiemet. Juos ketina įsigyti bei pradėti eksploatuoti savivaldybės valdoma bendrovė „Klaipėdos autobusų parkas“. Jau baigiama įrengti greito įkrovimo 500 kW galios ultragreita įkrovos stotis, kurioje autobusų baterijas bus galima pakrauti per itin trumpą laiką. Klaipėdos miesto savivaldybė taip pat rengia galimybių studiją, kuri atsakys į klausimą, kokią elektrinio viešojo transporto rūšį Klaipėdoje tikslinga diegti ateityje.
„Ateities viešasis transportas – ne tik patogus, greitas, bet ir netaršus bei tausojantis aplinką. To Klaipėda kryptingai siekia, o galimybių studija padės pasirinkti racionaliausią sprendimą“, – sako Klaipėdos miesto savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas.
Rengdami galimybių studiją ekspertai analizuoja panašiomis sąlygomis užsienyje įgyvendintus projektus, Klaipėdos susisiekimo sistemą, gatvių tinklą, pralaidumą ir kitus faktorius, atlieka transporto bei keleivių srautų modeliavimą, vertina, ar įmanoma ir tikslinga suformuoti miestą kertantį koridorių naujai transporto rūšiai, vertinamos techninės galimybės, nauda, kaštai, atsiperkamumo galimybės ir kt.
Konkursą laimėjusi ekspertų komanda įsipareigojo parengti ne tik galimybių studiją, bet ir dokumentus, reikalingus specialistų pasiūlytai alternatyvai įdiegti. Kartu turės būti pateiktas ir investicijų projektas bei dokumentų paketas galimam privačiam partneriui parinkti. Galimybių studija bei jos įgyvendinimui reikalingas dokumentų paketas rengiami įgyvendinant projektą „Elektra varomo viešojo transporto naujų galimybių plėtra (DEPO)“. Bendra galimybių studijos bei viso dokumentų paketo parengimo paslaugų vertė – 461 tūkst. Eur, 90 procentų finansuoja Europos Investicijų bankas, 10 procentų – Klaipėdos miesto savivaldybės biudžeto lėšos. Projektas įgyvendinamas pagal Europos Sąjungos mokslinių tyrimų ir inovacijų programos „Horizontas 2020“ priemonę ELENA. Galimybių studiją rengia viešąjį konkursą laimėjusi bendrovė „Civitta“.
Skatinant netaršaus transporto plėtrą, rūpinamasi ne tik viešuoju transportu, bet ir gerinamos sąlygos gyventojams, besinaudojantiems elektromobiliais. Šiuo metu Klaipėdos miesto savivaldybė yra įrengusi 8-nias elektromobilių įkrovimo stoteles. Neužilgo bus pajungtos dar trys stotelės, kiekvienoje jų vienu metu galės krautis po du automobilius.
Rašyti komentarą