Miestas neskuba pirkti katės maiše ir atiduoti gatvių apšvietimo ūkio privačiam investuotojui.
Išklausę viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ parengtą galimą uostamiesčio gatvių apšvietimo infrastruktūros modernizavimo studiją Klaipėdos miesto savivaldybės vadovai netryško entuziazmu. „Ačiū studijos rengėjams, kurie iš paukščio skrydžio pažvelgė į situaciją, kuris mums nebuvo nežinoma. Nepaisant to, šviežias žvilgsnis iš šalies praverčia“, - sakė Klaipėdos miesto savivaldybės mero pavaduotojas Artūras Šulcas.
Pristatydamas studiją „Investuok Lietuvoje“ atstovas Jonas Kimontas teigė, kad uostamiesčio gatvių infrastruktūrai atnaujinti reikėtų apie 60 mln. litų. „Jei būtų keičiami ne visi šviestuvai, o tik 30 proc., užtektų apie 20 mln. litų. Modernizavus sistemą per metus būtų sutaupoma nuo 2 iki 4 mln. litų“, - skaičiavo J. Kimantas.
Miesto gatvių apšvietimo įrenginių priežiūrą vykdo UAB „Gatvių apšvietimas“, kurios pagrindinė akcininkė yra miesto savivaldybė. A. Šulco teigimu, į šią įmonę yra nukreipti daugelio investuotojų žvilgsniai, todėl miestas neketina lengva ranka jos atsisakyti.
„Klaipėdai toks modelis, kurį pritaikius miesto apšvietimu rūpinasi privatininkai, nėra tinkamiausias“, - sakė Judita Simonavičiūtė, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorė. Anot jos, puikiausiai tai įrodo šilumos ūkio pavyzdys – Vilnius jį atidavė privačiai įmonei, o Klaipėda – tik dalį akcijų. „Visi matome, su kokiais sunkumais dabar susiduria sostinė. Tačiau Klaipėdoje situacija kur kas geresnė, mat mes Vokietijos bendrovėms pardavėme tik dalį akcijų. Gautas lėšas investavome šilumos ūkiui modernizuoti, o užsieniečiai padėjo sutvarkyti įmonės valdymą. Todėl kol kas neketiname perduoti gatvių apšvietimo infrastruktūros priežiūros privačiai įmonei“, - sakė J. Simonavičiūtė.
Jai pritarė ir A. Šulcas, kurio manymu, atidavus šios srities kontrolę privačiai įmonei, miestas rizikuoja netekti infrastruktūros ir negauti deramos paslaugos: „Koncesijos sutarty galima daug ką įrašyti, galima numatyti daugybę saugiklių, tačiau įvykus konfliktui visi tie argumentai jau pirmame teismo posėdy gali subliūkšti“.
Nepaisant to, miesto valdžia turėtų apsispręsti, kokį modelį pasirinkti – apšvietimo ūkiui miestas lėšas skirs pats, išleis papildomą akcijų emisiją, kurią parduos investuotojui, o gautas lėšas investuos į apšvietimo sistemas, arba perduos visą ūkį valdyti privačiam investuotojui, kuriam per metus mokės nustatyto dydžio mokestį.
Beje, pirmasis variantas jau patyrė fiasko. Klaipėdos miesto savivaldybės taryba buvo patvirtinusi gatvių apšvietimo modernizavimo programą, kurios vertė – 30 mln. litų. Tačiau pavyko investuoti vos 400 tūkst. litų. Šiuo metu programos vykdymas dėl lėšų stygiaus sustabdytas.
Savo pačios bendrovei „Gatvių apšvietimas“ miestas taip pat nesumoka už atliktas paslaugas. Tik pernai buvo nuspręsta, kad už 14 tūkst. atramų priežiūrą miestas skirs 2 mln. litų, nors reikėtų 3 mln. litų. „Aišku, tai geriau negu buvo anksčiau, kai gaudavo dar mažiau, tačiau kad gyventume gerai dar trūksta“, - sakė Algimantas Laurinavičius, įmonės „Gatvių apšvietimas“ direktorius.
Rašyti komentarą