Klaipėdoje vyks prieštaringai vertinama buriuotojų konferencija
„Sail Training International“ organizuoja kasmetinę tarptautinę konferenciją buriavimo mokymo bendruomenei, kuri paprastai pritraukia 400 atstovų iš daugiau nei 30 šalių.
2020 metams renginio organizatorius išrinko uostamiestį kaip priimantį miestą.
Konferencija turėtų įvykti lapkričio 27-28 dienomis.
Klaipėdos miesto savivaldybės kultūros skyriaus vedėja Eglė Deltuvaitė dėstė, kad atskirai su Klaipėdos buriuotojais ši konferencija derinta nebuvo, kadangi tai – tarptautinė konferencija.
Anot jos, „Sail Training International“ į konferenciją kviečia visus buriuotojus. „Bet kadangi situacija sudėtinga, žinome, kad ateityje gali kilti klausimas, ar ta konferencija įvyks, kaip įvyks”, - sakė E. Deltuvaitė.
Pirminiais skaičiavimais, ši konferencija miestui kainuos 74 tūkst. eurų, bet galutinė kaina paaiškės tik po viešųjų pirkimų procedūrų.
Politikas Arvydas Vaitkus svarstymo metu atkreipė dėmesį, kad finansavimo mažai sulaukia vietiniai buriuotojai, esą lėšas labiau reikėtų orientuoti būtent jų reikmėms.
„Mes turbūt jau paskutinius kelis metus kalbame apie blogėjančią jaunųjų buriuotojų Klaipėdoje situaciją. Kaip ir būtų galima pasakyti, kad tie klausimai tarpusavyje nesiriša, bet mano požiūriu jie siejasi. Kiek yra skiriama jauniesiems buriuotojams, inventoriui, kuris tikrai atrodo pakankamai prastai? Skirstant biudžeto lėšas reikėtų numatyti ir tiems vaikučiams galimybę buriuoti. Kiek žinau, norinčiųjų yra ženkliai daugiau nei gali priimti klubas”, - sakė Tarybos narys A. Vaitkus.
Politikė Nina Puteikienė teigė, kad Klaipėda išties stokoja galimybių padėti vaikams, kurie nori buriuoti, tačiau pinigų rengti tarptautines konferencijas, piktinosi ji, atsiranda. Šią situaciją ji pavadino paradoksalia.
„Pas mus buriavimas darosi reklaminis. <…> Mums liekia ruošti konferencijas už savo pinigus, priiminėti laivus”, - didžiuosius laivus.
Tuo metu Tarybos narys Vidmantas Dambrauskas teigė dar praėjusiais metais bendravęs su buriuotojų bendruomene, suteikti jai paramą. Jis teigė matęs, kokios apgailėtinos būklės yra jaunųjų buriuotojų inventorius.
Anot jo, miestas turėtų būti orientuotas į buriavimą, tačiau to dabar nėra.
Tuo metu Tarybos narė Judita Simonavičiūtė teigė, kad ši konferencija yra sudėtinė burlaivių lentkynių „The Tall Ships Races” dalis.
„Jeigu mes pradedame kalbėti apie visą buriavimą ir vaikus dėl šios konferencijos, mes nelabai suprantame, koks yra tarybos sprendimas. Jeigu mes pasisakėme, kad priimsime „The Tall Ships Races” regatą, tai viena iš sąlygų buvo pravesti tokią konferenciją”, - sake J. Simonavičiūtė.
Tiesa, neatmetama, kad konferenciją gali sutrikdyti šiuo metu pasaulyje paplitusi pandemija dėl COVID-19. Tad net jei meras ir pasirašys sutartį su organizatoriais, konferencijos miestas galėtų nesurengti, jeigu to neleistų paskelbtas karantinas – tokia sąlyga yra numatyta ir planuojamoje pasirašyti sutartyje.
Tarybos narys Saulius Budinas ragino nepriešinti jaunųjų buriuotojų su didžiųjų laivų buriuotojais. Anot jo, jeigu Lietuva nori išlaikyti jūrinės valstybės įvaizdį, būtina įsileisti ir reagatas, rengti konferencijas.
Anot jo, atvyksta nemažai žmonių į Klaipėdą tokių renginių metu, lankytojai skatina uostamiesčio ekonomiką apsistodami viešbučiuose, lankydamiesi kavinėse.
Rašyti komentarą