Nuo kovo net dešimčiai mėnesių bus uždaryta viena pagrindinių Klaipėdos transporto arterijų - Pilies tiltas, tad centre liks vien senutėlis Biržos ir Mokyklos gatvės tiltai. Kadangi gyventojai ir miesto svečiai patirs daugybę nepatogumų, ypač vasarą, reikia nedelsiant priimti sprendimą dėl naujo tilto per Danę statybos. Jį svarstoma statyti į rytus nuo Biržos tilto.
Akstinas – tilto remontas
Buvęs ilgametis miesto meras, dabar Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos Finansų ir ekonomikos komiteto pirmininkas Rimantas Taraškevičius LŽ pasakojo, kad apie trečią tiltą miesto centre diskutuojama kone tris dešimtmečius. „Tačiau ilgus metus nesugebėta parengti net detaliojo plano“, - teigė politikas. Dabar, anot jo, kai nuo kovo bus uždarytas ir pradėtas remontuoti Pilies tiltas, yra tinkamiausias metas atsakyti į visus klausimus. „Be to, miestas tikrai nepajėgs iš savo lėšų pastatyti naujo tilto, todėl reikės naudotis 2014-2020 metų europine finansine parama. Juk miestiečiai ir svečiai nuo pavasario neišvengiamai patirs daug nepatogumų dėl uždaryto Pilies tilto, o senasis Biržos tiltas, jei ir atlaikys didesnę apkrovą, greičiausiai bus gerokai apgadintas“, - sakė R.Taraškevičius. Ir priminė, kad prieš keletą metų didelėje teritorijoje prie Jono kalno, kur galėtų būti statomas naujasis tiltas, norvegų nekilnojamojo turto investuotojai buvo pasiryžę savo lėšomis padengti jo projektavimo išlaidas. „Tačiau užklupus ekonomikos sunkmečiui norvegai pasitraukė ir dokumentai liko neparengti“, - dėstė jis.
Rengiama detaliojo plano korekcija
Idėja statyti naują tiltą per Danę bus pradėta įgyvendinti jau šią vasarą. Kaip LŽ aiškino Klaipėdos miesto tarybos Teritorijų planavimo komiteto pirmininkė architektė Ramunė Staševičiūtė, šiuo metu rengiama planuojamo tilto statybų detaliojo plano korekcija. „Jau aptarėme naujo tilto būtinybę darbo grupėje, vyksta derinimo procedūros. Idėja statyti naują tiltą tikrai nėra „užrūgusi“, ji gyva. Juolab kad transporto judėjimo problema senamiestyje uždarius Pilies tiltą taps ypač aktuali“, - kalbėjo ji.
Tuo pat metu, kai bus koreguojamas detalusis planas, specialistai rengs ir galimybių studiją, o patvirtinus detalųjį planą, bus kuriamas ir techninis projektas. „Dokumentai gali būti patvirtinti jau pirmą šių metų pusmetį. Koks tai bus tiltas - vientisas ar dviejų dalių, kilnojamas, ir kiek jis kainuos, paaiškės parengus galimybių studiją. Dar reikia įvertinti laivybą Danės upe, kiek intensyvesnė ji gali būti ateityje“, - dėstė architektė.
Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas taip pat tikino, kad dulkės nuo naujojo tilto statybos planų jau nupūstos. „Klaipėdą turėtų pasiekti 80-100 mln. litų Europos paramos lėšų vienam kvartalui sutvarkyti, o tiltas ir numatytas būtent tame kvartale. Tad jau šįmet planai bus verčiami realybe“, - LŽ sakė jis.
Laikinas pėsčiųjų tiltas
Uždarius Pilies tiltą transporto eismą planuojama nukreipti Mokyklos gatvės tiltu, o Biržos tiltas esą nebus maksimaliai apkraunamas. Praėjusį penktadienį po ilgų ginčų uostamiesčio merijoje nuspręsta, kad dėl uždaromo tilto eismas Pilies, Minijos, Galinio Pylimo ir Sausio 15-osios gatvės sankryžoje vyks ratu, bus įrengta žiedinė sankryža. Miestui tai kainuos papildomus dešimtis tūkstančių litų.
Netrukus turėtų būti pradėtas statyti ir pusę milijono litų atsieisiantis pėsčiųjų bei dviratininkų tiltas per Danę ties senąją keltų švartavimosi vieta. Jo statybos gali užtrukti apie 4 mėnesius. Kapitalinis Pilies tilto ir jo prieigų remontas kainuos 11,5 mln. litų.
Rašyti komentarą