Klaipėda - "Miestas Inkognito"

Klaipėda - "Miestas Inkognito"

Fotomenininkas Artūras Šeštokas KKKC Parodų rūmuose pristatė trijų metrų ilgio nuotraukas, kuriose įamžintas dar nematytas Klaipėdos veidas. Stabilios architektūros ir objektų fone žmonės "pinhole" kamera darytose nuotraukose tapo perregimi.

"Panoraminį "pinhole" fotoaparatą pasigaminau iš medinės, vynui laikyti skirtos dėžės, - teigė fotomenininkas. - Man labai patinka "pinhole" fotografijos raiška, "minkštumas". Fotografavau judančius žmones tam, kad jie taptų neapibrėžti, perregimi."

Rezultatai stebina

Parodos "Miestas Inkognito" autorius A. Šeštokas neslėpė, kad fotografuoti pinholu jam yra tikras malonumas, o rezultatas dažnai nustebina.

Parodoje kabančios šešios įspūdingo dydžio nuotraukos darytos praėjusiais metais, masinių miesto renginių metu. Kruizinių laivų terminale įamžinti Klaipėdos pilies džiazo festivalio žiūrovai - vieni ryškesni, kiti pranykę, perregimu dūmeliu virtę miestiečiai. Taip pat į Jūros šventės renginius pasukamu pėsčiųjų tilteliu judanti, nuotraukoje susiliejusi žmonių masė.

Kitame kadre įamžinti didžiųjų burlaivių išlydėtuvių užkulisiai - išplaukiančius laivus Kruizinių laivų terminale stebi didžiule eile išsirikiavę miestiečiai. Plaukiantys burlaiviai "išnykę" erdvėje, matome tik tarsi judančias žmonių figūras. Pačiam autoriui šis kadras primena vienoje plokštumoje "suspaustą" filmą. "Vis dėlto norėtųsi, kad parodos lankytojai savaip interpretuotų nuotraukas ir jose įžvelgtų ką nors naujo, savito", - ragino A. Šeštokas.

Turbūt pats įdomiausias kadras nukelia į Tiltų gatvę. Palei gatvę nusidriekusi rūko juosta, pasirodo, mena ne apie pravažiavusį autobusą, o Vilties bėgimo dalyvius. "Tai - didžiausias kontrastas tarp erdvės ir judesio. Socialinis reiškinys, toks svarbus Klaipėdai, "pinhole" fotografijoje yra suabstraktinamas iki vos matomos šviesios juostos gatvėje, balto šešėlio, vilties. Man šis kadras labai patinka. Jis nustebina ir kitus, kurie dažniausiai nė neįtaria, kas ten vaizduojama", - teigė fotografas.

Beje, parodos erdvėje taip pat kabo spalvoti kvadratiniai fotoobjektai. A. Šeštokas iš įprastos jiems padėties iki lubų pakelia Klaipėdos šaligatvius, sandėliukų duris, sienas, kiemus ir uostamiesčiui būdingus objektus. Toks kontrastas sukuria alternatyvų požiūrį į tą patį miestą.

Birželį - dar vienas projektas

A. Šeštokas šia paroda siekė nustebinti miestiečius, parodyti tai, ko jie dar nematę. Panoraminės nuotraukos, darytos "pinholu", gana retas reiškinys tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje.

Nuotraukos buvo atspausdintos ant drobės. Iš viso fotografas sunaudojo dvidešimt nespalvotų, plačių fotojuostų (po tris kadrus kiekvienoje), iš kurių vėliau atrinko šešias nuotraukas, šiandien eksponuojamas parodoje.

Birželį fotografas žada pristatyti dar įdomesnį projektą - šlapio kolodijaus technologija darytas nuotraukas. "Ant stiklo plokštelės yra liejamas specialus tirpalas - ištirpintas eteryje kolodijus. Užlieta emulsija ant stiklo dedama į sidabro nitrato vonelę, kurioje įvyksta reakcija ir susidaro sidabro halogenidai. Šią technologiją labai pamėgo portretistai. Ypač gerai Lietuvoje šlapio kolodijaus technologiją įvaldęs fotografas Mindaugas Meškauskas", - paaiškino pašnekovas.

PERREGIMI. Stabilios architektūros ir objektų fone žmonės "pinhole" kamera darytose nuotraukose tapo perregimi. Artūro ŠEŠTOKO nuotr.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder