"Jūs turėtumėte pamatyti, kas darosi parduotuvėse. Jie neturi sąžinės", - laišką pradėjo skaitytoja.
Olivija dėstė, kad kai apsilankė viename prekybos centre, pamatė ne tik ilgas eiles, tačiau ir pervargusias kasininkes, kurios esą keitė produktų kainas.
"Jie rizikuoja žmonių saugumu vien dėl to, kad pasipelnytų. Penktadienį jautiena kainavo 7 eurus, o šiandien - 9 eurus. Verslininkams nerūpi žmonių saugumas. Jiems rūpi tik pasipelnyti", - įsitikinusi skaitytoja.
Ramina pirkėjus
Tačiau didieji Lietuvos prekybos tinklai gyventojus ragina nepirkti daugiau maisto produktų nei įprastai - esą jų tikrai užteks. Be to, parduotuvių atstovai prabilo ir apie tai, kokių priemonių imamasi, kad būtų apsaugoti pirkėjai. Tiesa, apie kainų pokyčius nė vienas prekybos tinklas kol kas nekalba.
"Tikrai nereikia bijoti, kad kažkurių būtinų maisto prekių gali nebelikti ir dėlto suskubti jų pirkti kelioms savaitėms ar mėnesiams į priekį. Mūsų darbuotojai daro viską, kad prekių lentynos būtų kaip galima greičiau pripildytos, o pirkėjai parduotuvėse rastų visų jiems reikiamų prekių.
Patikiname, kad jau prieš kelias savaites gerokai padidinome prekių užsakymų kiekius ir kol kas prekių tikrai netrūksta. Nuolat bendraujame su savo tiekėjais, stengiamės dar efektyviau organizuoti prekių logistikos procesus. Suvokiame, kad šiuo iššūkių laikotarpiu mumis pasikliauja daugybė šalies gyventojų ir dedame visas pastangas, kad jų lūkesčiai būtų pateisinti", - aiškina prekybos tinklo "Maxima" komercijos vadovė V. Drulienė. Tuo metu "Rimi Lietuva" generalinis direktorius Giedrius Bandzevičius tikino, kad, siekiant apsaugoti pirkėjų sveikatą, dar prieš paskelbiant karantiną, "Rimi" tinklo parduotuvėse sustiprintas ventiliatorių darbas ir padidinta oro cirkuliacija, uždaryti visi "Rimi" esantys atviri šviežių salotų ir sušių barai, įsigaliojus karantinui, uždarytos "Rimi" įrengtos kavinės, kavos ir kitos zonos, kuriose pirkėjai iki šiol galėjo patys pasiimti nefasuotų produktų ir vietoje juos suvartoti. "Atsiskaityti už prekes pirkėjus raginame mokėjimo kortele, ne grynaisiais pinigais, laukiant eilėse - laikytis saugaus bent vieno metro atstumo vieni nuo kitų", - sakė G. Bandzevičius. O štai prekybos tinklo IKI Komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė aiškino, kad, kalbant apie pardavimus, yra matoma, kad jie augo praktiškai visose prekių kategorijose. "Pirmo būtinumo prekių pirkimas šiomis dienomis padidėjo 2-5 kartus. Labiausiai perkamos prekės: kruopos, makaronai, konservuotos daržovės, mėsos ir žuvies konservai, taip pat tualetinis popierius, muilas, kitos higienos priemonės. Savaitgalį išaugo ir šviežios mėsos, kiaušinių pardavimai. Prekių tiekimas vyksta pagal planą, tačiau dėl itin padidėjusio pirkimo nespėjame papildyti kai kurių produktų lentynų, kol gauname naują prekių partiją. Esame padidinę tam tikrų produktų užsakomus kiekius, bendradarbiaujame su tiekėjais, kad prekės kuo greičiau pasiektų sandėlius ir parduotuves. Mūsų darbuotojai deda visas pastangas, kad pirkėjai būtų aprūpinti būtiniausiomis maisto prekėmis ir galėtų apsipirkti pagal savo poreikius. Tačiau prašome ir pirkėjų supratingumo, jei neranda kai kurių prekių lentynose", - laiške "Vakarų ekspresui" teigė ji.
Didės atlyginimai
Tuo metu prekybos tinklas "Lidl" išplatintame pranešime žiniasklaidai aiškina, kad kovo mėnesį trigubai padidins motyvacinius priedus visų "Lidl" parduotuvių bei logistikos centro, įsikūrusio Kaune, darbuotojams.
Taip pat nuo kovo 19 dienos rytais bus skiriamas prioritetas apsiperkantiems vyresnio amžiaus žmonėms, nuo 9 iki 11 valandos jie turės galimybę apsipirkti be eilės.
"Lidl" atstovai teigia, kad parduotuvių ir logistikos centro darbuotojams kas mėnesį taikomas 65 eurų motyvacinis priedas kovo mėnesį bus padidintas daugiau nei triskart. Visą kovą dirbusiems darbuotojams jis didės iki 200 eurų, dirbusiems nuo kovo 18 iki mėnesio pabaigos - iki 130 eurų.
Akylai stebi
Teisingumo ministras Elvinas Jankevičius pavedė Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai atlikti rinkos stebėseną ir prireikus imtis aktyvių veiksmų, siekiant kuo skubiau apginti vartotojų ekonominius interesus.
"Siekdami viešųjų interesų apsaugos, siūlysime svarstyti galimą būtiniausių prekių kainų reguliavimą, pavyzdžiui, nustatyti didžiausias leistinas ar konkrečias pardavimo kainas", - sako ministras.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) atlieka tam tikrų šiuo laiku ypač populiarių prekių kainų pokyčių stebėseną.
VVTAT taip pat stebi atitinkamų gaminių - kosmetikos prekių, kitų su gydymu ar sveikatinimu nesusijusių gaminių reklamą, kai žadama apsaugoti nuo koronaviruso infekcijos.
Rašyti komentarą