Kam reikalinga gatvė po langais?

Kam reikalinga gatvė po langais?

Uosto direkcija, "Klasco" ir Švyturio gatvės gyventojai tarsi sutartinai tvirtina, kad nereikia švaistyti milijonų naujai keturių eismo juostų Švyturio gatvei pratęsiant ją iki P. Lideikio g. Visgi gyventojų susirūpinimą kelia tai, kad naująjį gatvės variantą žadama palikti rengiamame naujame miesto Bendrajame plane (BP).

2012-aisiais miesto Taryba tvirtino AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos ("Klasco") detalųjį planą. Už tai ji tikėjosi gauti naują Naujojo Uosto, J. Janonio ir Švyturio g. sankryžą ir atnaujintą Švyturio gatvę, kuri pro "Žalgirio" stadioną eitų iki P. Lideikio g. Kitaip sakant, miestas norėjo naujos Švyturio gatvės, kuri būtų nutiesta "Klasco" ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos lėšomis. Direkcija, "Klasco" ir Savivaldybė tąsyk pasirašė sutartį.

Dabar iš vienos pusės "Klasco" siena šiek tiek apsaugo Švyturio g. gyventojus nuo krovos triukšmo, leistinos triukšmo normos nėra viršijamos. Galimas gatvės atsiradimas šiurpina gyventojų atstovus. "Jeigu nuties tą kelią, panaikins "Žalgirio" stadioną, gyventojai taps įkaitais. Blogiau jau būti nebegali: geležinkelis iš vienos pusės, uostininkai iš kitos ir dar iš priekio uostininkai su "furomis". Mes norime geresnio gyvenimo savo rajone ir kad žmonės iš jo nebėgtų", - sakė asociacijos Vitės bendruomenės, kurios nariai yra Švyturio g. gyventojai, valdybos pirmininkas Ruslanas Shneiderat.

Gyventojai - prieš

Pasak R. Schneiderat, bendruomenė nuo 2016-ųjų dvejus metus stebi situaciją, kada vėl iškils Švyturio gatvės klausimas. Jos nariai ne kartą kalbėjosi ir su Uosto direkcijos, ir su "Klasco" atstovais, kurie aiškino, kad jiems tas kelias nereikalingas. "Jie nenori vykdyti tos sutarties, nes ji niekam nenaudinga. Visų pirma jie, ko gero, supranta, kad nepavyks susitarti su gyventojais, nes tas kelias eis po žmonių langais. Švyturio g. gyventojai tikrai nesėdės rankų susidėję, nes jie nenori, kad pro jų namus važiuotų "fūros" ir keltų dar didesnį triukšmą, didintų oro užterštumą. Vitės bendruomenei teks ginti jų interesus.

Kai žmogus perka butą, jis pasirenka jį arba prie kelio ir moka pigiau, arba kitur ir moka brangiau. Bet kai tu perki butą ne prie kelio, o jis atsiranda po 10 ar 20 metų, kai keičiasi tavo gyvenimo kokybė ir sąlygos, tai jau nesuprantama. Kitas dalykas - tokio buto niekam neparduosi. Keli namai Švyturio g. ir taip jau turi specifines pardavimo galimybes, jų pardavimo kaina viena iš mažiausių", - situaciją aiškino bendruomenės valdybos pirmininkas.

PLANAS. Valdininkai tvirtina, kad dabartinės Švyturio gatvės versti į 4 juostų kelią niekas neplanuoja. Esą tai planas tolimai ateičiai - naujo išvažiavimo transportui gali prireikti išaugus krovai uoste. Egidijaus Jankausko nuotr.

Sužinoti, kodėl apskritai 2012-aisiais buvo pasirašyta tokia sutartis, pasmerksianti gyventojus, nepavyko. Jokio atsakymo, išskyrus "taip reikėjo", žmonės neišgirdo nė iš vieno sutartį pasirašiusiųjų atstovų. "Klasco" generalinis direktorius Audrius Pauža ir dabar nenori jos komentuoti.

Šiuo metu, kai rengiamas naujas miesto bendrasis planas (BP), Švyturio g. klausimas vėl iškilo visu aštrumu. R. Schneiderat sakė, kad bendruomenė, būdama suinteresuotas asmuo, dėl miesto BP keitimo rašo savo atsiliepimus apie planuojamą naują Švyturio g., kurių esmė - gyventojai kategoriškai prieš. Visų suinteresuotų asmenų atsiliepimų Savivaldybė lauks iki kovo 28 d.

Perteklinis noras

Uosto direkcijos Plėtros skyriaus vedėjas Algimantas Kungys sako, kad šiuo metu toji gatvė yra perteklinis Savivaldybės noras. Beje, toks komunikacijos koridorius Švyturio gatve buvo rodomas ir 2007 metų miesto BP. Pasak jo, Uosto direkcija ne kartą yra sakiusi Savivaldybei, kad uostui nereikia tokios gatvės.

2012 metais, kai buvo rengiamas "Klasco" nuomojamos teritorijos detalusis planas, Savivaldybė pageidavo, kad direkcija parengtų projektinius pasiūlymus pratęsti Švyturio g. pro "Žalgirio" stadioną ir privačių garažų kompleksą iki P. Lideikio gatvės. Tačiau tokiu atveju būtų buvęs pažeistas Uosto įstatymas - Uosto direkcija negali planuoti teritorijos už uosto ribų. Todėl ji parengė tik Švyturio g. pratęsimo iki Malūnininkų g. projektą.

Pasak A. Kungio, planuojama ne paprasta gatvė: projektiniuose pasiūlymuose yra B1 kategorijos ir 4 eismo juostų gatvė. Skaičiuojant ir šaligatvius, dviračių takus, ji būtų gana plati ir kainuotų tikrai ne vieną milijoną eurų.

"Jau tada rengdami projektą matėme iškilsiančias problemas dėl ten esančių garažų ir stadiono. Nuo stadiono reikėtų įrengti estakadą iki pat P. Lideikio g., nes žmonėms teks eiti per geležinkelius, ir taip toliau", - sakė jis.

Rengiant minėtąjį "Klasco" detalųjį planą buvo atlikta analizė ir įsitikinta, kad krovininio transporto augimas bus po vieną du automobilius per metus, t. y. visiškai nežymus, nes į "Klasco" per parą įvažiuoja apie 10 transporto priemonių. A. Kungio teigimu, tendencija, kad 80 proc. krovinių bus vežama iš "Klasco" geležinkeliu, ir tik 20 proc. autotransportu, išlieka ir dabar.

"Miestas rengia judumo planą, kuris bus rodomas jo BP. Uosto BP toks poreikis nerodomas. Miesto BP esantis komunikacijos koridorius Švyturio gatve prieštarauja uosto BP sprendiniams. Mes ir 2012-aisiais, ir dabar sakome tą patį - ta gatvė labai smarkiai pakenktų šalia jos gyvenantiems žmonėms", - teigė A. Kungys.

"Liktume aklavietėje"

"Niekas kol kas milijonų eurų tai gatvei neleidžia. BP yra tik nupiešta tokia galimybė. Jeigu krovos darbai intensyvės šiaurinėje uosto dalyje, tai vienaip ar kitaip reikės galvoti apie kokį nors autotransporto įvažiavimą ir išvažiavimą iš uosto teritorijos. Mes privalome numatyti krovininio transporto išvažiavimo galimybę. Jeigu intensyvės "Klasco" krova, gal įsivaizduojate, kad visi sunkvežimiai galės išvažiuoti per S. Dariaus ir S. Girėno gatvę? Jeigu joje dvigubai padidintume sunkiojo transporto eismą, turėtume dar vieną nemenką užsikimšimo tašką ir negalėtume normaliai išvažiuoti. Turi būti šiaurinis išvažiavimas iš uosto, skirtas pramoniniam transportui.

Klausimas nėra paprastas. Tokią arteriją reikėtų numatyti, o ar ji bus reikalinga, matysime. BP daromas ne vieneriems metams. Galimi įgyvendinti sprendiniai numatomi iki 2030 metų. Nenumatę tokios galimybės, atsiradus tokiam poreikiui, liktume aklavietėje", - sako Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas.

BP. Bendrajame plane nurodoma, jog atnaujinta Švyturio gatvė prasidėtų ties Naujosios Uosto ir J. Janonio gatvių sankirta ir pro "Žalgirio" stadioną eitų iki pat P. Lideikio g.

2012 metų sutarties Savivaldybės administracijos direktorius nekomentavo, sakė žinąs, kad tokia yra, bet nėra įsigilinęs į ją. Pasak jo, Savivaldybės gauti Uosto direkcijos, "Klasco" ir Vitės bendruomenės atsiliepimai bus išnagrinėti ir įvertinti. "Tai, kad Švyturio gatvės gyventojams bus blogai, suprantu. Mes ir neturime tokio tikslo tiesti tą gatvę. Miestui jos poreikis minimalus. Apie tą išvažiavimą turėtų galvoti pats uostas. Jis turi numatyti tokią galimybę", - sakė S. Budinas.

"Bus gatvė, galbūt naudosimės"

"Gal tegu būna ta gatvė, tada iš "Klasco" nebebus nei triukšmo, nei dulkių, - juokavo A. Pauža. - Bus ta gatvė, mes galbūt naudosimės, nebus - nesinaudosime. Patarkite, kurią pusę man dabar palaikyti - ar miesto norus, ar Vitės bendruomenės? Automobiliniai krovinių srautai į "Klasco" nedidės. Todėl negalėčiau pasakyti, kad mums labai reikia tos gatvės."

Kalbėdamas rimtai A. Pauža sakė, kad galbūt užtektų Švyturio g. pratęsti tik iki Malūnininkų g. Būtų galima sutvarkyti tą gatvę ir šaligatvius taip, kad ir gyventojai galėtų pasistatyti automobilius, pasodinti medelių, žinoma, ne toje pusėje, kur yra "Klasco", nes jai būtinas geras matomumas, bet priešingoje.

"Gyvybiško tokios gatvės poreikio neturime. Dėl vadinamojo kiauro pravažiavimo į P. Lideikio g. reikėtų labai gerai pasverti, ar įdėtos lėšos duos norimą efektą. Aš abejoju. Šiandien jau yra nusistovėję maršrutai. Autotransportas važiuoja pro autobusų ir geležinkelio stotis, pro komercinės paskirties pastatus. Švyturio gatvėje jis važiuotų pro gyvenamuosius namus. Sunku vertinti tokią situaciją. Gal dar bus atliekamos kokios nors studijos, viską išsamiai išanalizuosiančios, - svarstė "Klasco" generalinis direktorius A. Pauža. - Mes kalbamės ir su gyventojais, ir su direkcija, ir su miestu ir visada randame klausimų sprendimą. Manau, jo reikia ieškoti visiems kartu. Uostas, duodantis pajamų ir valstybei, ir miestui, privalo dirbti. Žinoma, visi norėtume gyventi gražiuose parkuose, bet be pramonės taip pat negalime apsieiti."

Stadioną atiduos uostui?

Nesant aiškumo žmonės kuria neįtikėtinas versijas, spėliodami, kam vis dėlto tos gatvės reikia. Esą tas projektas būtų naudingas Savivaldybėje trims žmonėms, suinteresuotiems papildomomis pajamomis ir darbo vietomis, dar keliems žmonėms, kurių privačius sklypus reikės išpirkti, ir tiems, kurie įgyvendins tą didžiulį projektą.

Be abejo, tokias kalbas, kad iš to projekto nori uždirbti tik keli žmonės, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius S. Budinas vertina kaip visišką absurdą.

Beje, "Žalgirio" stadioną Savivaldybė nori iškelti į kitą vietą tikrai ne dėl Švyturio gatvės projekto, o todėl, kad šalia uosto nėra sveika žmonėms sportuoti. Tai S. Budinas sakė Vitės bendruomenės narių susirinkime.

Tačiau Vitės bendruomenė nejuokais yra sunerimusi dėl stadiono, nes esą miesto valdžia jo teritoriją nori atiduoti Uosto direkcijai, o Savivaldybei reikia įsiteikti uostui, kad jis ir toliau tvarkytų kai kurias miesto gatves.

"Niekam mes nenorime įsiteikti. Visi puikiai žinome, kad dalis stadiono patenka į sanitarinę apsaugos zoną. Vieta naujam regioniniam stadionui, apie 100 ha, yra numatyta priešais prekybos centrą "Ermitažas", jau parengtas ir jo detalusis planas", - sakė S. Budinas.

Paklaustas, o kas planuojama vietoj "Žalgirio" stadiono, kuris yra Savivaldybės valdomoje teritorijoje, S. Budinas atsakė nežinąs. Pasak jo, ateityje bus sprendžiama, kaip miestas gali racionaliai ją panaudoti, o apie jos atidavimą uostui kol kas jokios kalbos nėra.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder