Jūros šventės laukia išbandymas tiltu

Jūros šventės laukia išbandymas tiltu

Šiais me­tais Klai­pė­do­je ren­gia­mos ju­bi­lie­ji­nės Jū­ros šven­tės šū­kis – „Vi­sų lai­kų ge­riau­sia“. Ta­čiau aiš­kė­ja, kad šiai va­sa­ros fies­tai teks ir dau­giau­sia iš­šū­kių. Mat daug klau­si­mų ir bai­mių ky­la dėl re­mon­tuo­ja­mo Pi­lies til­to. Jį pa­kei­sian­tis lai­ki­na­sis til­tas ža­da daug ne­pa­to­gu­mų.

Vie­toj šio til­to už be­veik pu­sę mi­li­jo­no li­tų bus nu­ties­tas vos 3 me­trų plo­čio lai­ki­nas til­tas pės­tie­siems ir dvi­ra­ti­nin­kams. Ma­ža to, po to­kiu til­tu ne­ga­lės plauk­ti lai­ve­liai, ku­rių aukš­tis - dau­giau kaip 2 me­trai.

Trys me­trai erdvės

Šie­met Jū­ros šven­tės tra­di­ci­jai su­kaks 80 me­tų, to­dėl lie­pos 25-27 die­no­mis uos­ta­mies­ty­je vyk­sian­ti di­džiau­sia Lie­tu­vo­je ma­si­nė šven­tė bus ypa­tin­ga. Ir ne tik dėl ap­va­lios da­tos. Or­ga­ni­za­to­riams ten­ka su­kti gal­vas, kaip iš­spręs­ti už­da­ry­to ir re­mon­tuo­ja­mo Pi­lies til­to prob­le­mą. Kol kas juo dar ga­li vaikš­čio­ti pės­tie­ji ir va­ži­nė­ti dvi­ra­ti­nin­kai. Taip bus tol, kol ša­lia, prie da­bar esan­čios žu­vų rū­kyk­lė­lės, ne­bus įreng­tas lai­ki­nas til­tas. Pa­sta­čius jį bet koks ju­dė­ji­mas Pi­lies til­tu bus drau­džia­mas.

Pa­sak UAB „Via­du­kas“ Klai­pė­dos sky­riaus vir­ši­nin­ko Ar­vy­do Bie­se­vi­čiaus, lai­ki­nas pės­čių­jų til­tas kai­nuos 493 tūkst. li­tų. Jis bus 33 me­trų il­gio, 3 me­trų plo­čio, tu­rėk­lų aukš­tis sieks 1,1 me­tro, o nuo van­dens iki til­to bus pa­lik­tas apie 2,5 me­tro tar­pas. Be­je, iš 3 me­trų til­to plo­čio 1,5 me­tro bus skir­ta dvi­ra­ti­nin­kams.

„Tas lai­ki­nas til­tas tu­rė­tų bū­ti pa­sta­ty­tas ge­gu­žę, ta­čiau dar ne­tu­ri­me me­ri­jos lei­di­mo jį sta­ty­ti. Lai­ki­ną­jį til­tą įreng­si­me už 15-20 me­trų nuo Pi­lies til­to upės žio­čių link. Ko­dėl ne tarp Bir­žos ir Pi­lies til­tų? Ne­ži­nau. To rei­kė­tų klaus­ti Klai­pė­dos sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nis­tra­ci­jos, nes ji yra už­sa­ko­vė, til­to vie­ta jau bu­vo par­ink­ta. Ma­tyt, at­siž­velg­ta į tai, kad bus ga­li­ma ju­dė­ti Bir­žos til­tu, to­dėl ir lai­ki­nas til­tas įreng­tas to­liau nuo jo“, - LŽ sa­kė A.Bie­se­vi­čius.

Jis pri­dū­rė, kad po til­tu ga­lės plauk­ti lai­ve­liai, ta­čiau ne aukš­tes­ni kaip 2 me­trų, spe­cia­liai jiems bus pa­lik­tas ko­ri­do­rius ir po Pi­lies til­tu.

„Til­tas at­ro­do toks bran­gus tik iš pir­mo žvilgs­nio, nes rea­liai jis tik va­di­na­mas lai­ki­nu. Pa­gal sa­vo kons­truk­ci­ją tai bus nor­ma­lus til­tas. Iš me­džio, me­ta­lo kar­ka­so, tvir­tas. Be to, tu­rė­si­me jį pri­žiū­rė­ti, to­kia yra su­tar­tis. Rū­pin­tis tol, kol 2015 me­tais bus pra­dė­tas eksp­loa­tuo­ti Pi­lies til­tas“, - aiš­ki­no A.Bie­se­vi­čius.

Teks tilp­ti visiems

Klai­pė­dos mies­to me­ri­jos Mies­to ūkio de­par­ta­men­to di­rek­to­rius Liud­vi­kas Dū­da LŽ sa­kė, kad 3 me­trai til­to plo­čio iš­ties skam­ba ga­na grės­min­gai.

„Juk vi­si ži­no­me, ko­kie di­džiu­liai srau­tai žmo­nių ju­da per Jū­ros šven­tę. Pa­vyz­džiui, pa­su­ka­ma­sis til­te­lis yra 4 me­trų plo­čio, ju­dė­ji­mas juo vyks­ta vėž­lio žings­niu. Trys me­trai yra ka­tas­tro­fiš­kai ma­žai žmo­nėms nor­ma­liai ju­dė­ti, ir dar per pu­sę mi­li­jo­no lan­ky­to­jų į mies­tą pri­trau­kian­čią šven­tę. O dvi­ra­ti­nin­kams rei­kė­tų aps­kri­tai pa­mirš­ti ban­dy­mus va­žiuo­ti tuo til­tu per fies­tą. Ten juk ir ma­mos su vai­kų ve­ži­mė­liais eis, ir pa­gy­ve­nę žmo­nės. Teks tilp­ti vi­siems“, - svars­tė val­di­nin­kas.

L.Dū­da pra­si­ta­rė, kad rei­kės nu­kreip­ti vie­ną mies­to vaiz­do ste­bė­ji­mo ka­me­rų į til­tą, nes ši vie­ta po­ten­cia­liai taps pa­vo­jin­ga, ypač per ma­si­nę šven­tę, kai žmo­nės ne­re­tai pa­dau­gi­na al­ko­ho­li­nių gė­ri­mų.

Tiek žmonių, paprastai užgulančių Danės krantus per Jūros šventę, turės naudotis 3 metrų pločio tiltu.

Tiek žmonių, paprastai užgulančių Danės krantus per Jūros šventę, turės naudotis 3 metrų pločio tiltu.

Iš­šū­kis lai­vų flotilei

Jū­ros šven­tės or­ga­ni­za­to­riams ne­ri­mą ke­lia ne tik til­to plo­tis, bet ir pats jo at­si­ra­di­mas, nes lai­vai tu­rės ge­ro­kai ma­žiau erd­vės ma­nev­ruo­ti.

Lie­pos 26 die­ną bus or­ga­ni­zuo­ja­mas is­to­ri­nių lai­vų par­adas Da­nės upe. Už­per­nai le­gen­di­nių kur­ši­nin­kų lai­vų ku­rė­nų, ven­te­ri­nių val­čių ir ki­to­kių me­di­nių lai­vų vir­ti­nė plau­kė pro pa­kel­tą Pi­lies til­tą iki pat Bir­žos til­to. Šis re­gi­nys su­lau­kė di­džiu­lio vi­zuo­me­nės su­si­do­mė­ji­mo.

De­ja, šiais me­tais lai­vai bus pri­vers­ti tik iš­plauk­ti iš Pi­lies uos­te­lio ir iš­kart su­kti Da­nės žio­čių link, tad upė­je juos ma­ty­ti bus ga­li­ma ge­ro­kai trum­pes­nia­me ruo­že.

Anot Lie­tu­vos jū­rų mu­zie­jaus is­to­ri­ko, ku­rė­no „Süd 1“ ka­pi­to­no Ro­mual­do Ado­ma­vi­čiaus, per­nai jau bū­ta prob­le­mų dėl me­ta­li­nių lai­vų.

„Ren­gi­nio iš­va­ka­rė­se su­ži­no­jo­me, kad me­ta­li­niai bo­tai iš Da­nės upės pluk­dys žmo­nes į jū­rą. Jie mums la­bai truk­dė, nes flo­ti­lė­je juk se­ni, is­to­ri­niai lai­vai, pa­ga­min­ti iš me­džio, jiems rei­kia ir erd­vės, ir sau­go­ti juos. Tad da­bar, kai bus nu­ties­tas dar la­biau upę užb­lo­kuo­jan­tis lai­ki­nas til­te­lis, ne­ži­nau, kaip bus. Ma­niau, kad tas lai­ki­nas til­tas bus įreng­tas tarp Pi­lies ir Bir­žos til­tų“, - LŽ sa­kė R.Ado­ma­vi­čius.

Ruo­šia­si pokyčiams

Jū­ros šven­tę or­ga­ni­zuo­jan­čios VšĮ "Klai­pė­dos šven­tės" kū­ry­bos va­do­vė Da­lia Grik­šai­tė LŽ aiš­ki­no, kad lai­ki­nas til­tas flo­ti­lei esą ne­tu­rė­tų truk­dy­ti.

„Lai­vai iš­plauks per pro­ta­ką iš Pi­lies uos­te­lio ir iš­kart suks žio­čių link. Už­per­nai, kai bu­vo pa­kel­tas til­tas, tai bu­vo iš­im­tis. Per­nai jau ne­bep­ra­šė­me jo kel­ti. Žmo­nėms svar­bu ne tik pa­ma­ty­ti lai­vus, bet ir su­ži­no­ti apie juos. To­dėl ties pa­su­ka­muo­ju til­te­liu plau­kiant po vie­ną lai­vą su­si­rin­ku­siai mi­niai bus pa­sa­ko­ja­ma, koks tai lai­vas. Flo­ti­lė vi­su gro­žiu bus ma­to­ma jau Kur­šių ma­rio­se, ties Šiau­rės ra­gu ir krui­zi­nių lai­vų ter­mi­na­lu“, - sa­kė ji.

Vis dėl­to šven­tės or­ga­ni­za­to­rė pri­pa­ži­no, kad ir už­da­ry­tas Pi­lies til­tas, ir iš pir­mo žvilgs­nio siau­ras lai­ki­nas til­tas ke­lia tam ti­krų rū­pes­čių.

„Ži­no­ma, mums tai bus iš­šū­kis. Da­bar per­žiū­ri­me, kaip rei­kės or­ga­ni­zuo­ti žmo­nių srau­tus, lau­ko pre­ky­bą. Nes vie­na­me, de­ši­nia­ja­me, Da­nės kran­te bus pre­ky­bi­nin­kų vir­ti­nė, ga­mi­na­mas mais­tas, o ki­ta­me - ren­gi­niai, kon­cer­tai. Ti­kė­ki­mės, kad tas til­tas ne­bus prob­le­ma, ir žmo­nės ne­pa­tirs di­de­lių ne­ma­lo­nu­mų. Mes at­sa­kin­gai ruo­šia­mės šiems po­ky­čiams“, - tei­gė ji.

Da­ly­vau­ti flo­ti­lė­je pa­kvies­ti ne tik is­to­ri­niai Lie­tu­vos, bet ir Ru­si­jos, Len­ki­jos, Olan­di­jos lai­vai.

Šiais me­tais Klai­pė­do­je ren­gia­mos ju­bi­lie­ji­nės Jū­ros šven­tės šū­kis – „Vi­sų lai­kų ge­riau­sia“. Ta­čiau aiš­kė­ja, kad šiai va­sa­ros fies­tai teks ir dau­giau­sia iš­šū­kių. Mat daug klau­si­mų ir bai­mių ky­la dėl re­mon­tuo­ja­mo Pi­lies til­to. Jį pa­kei­sian­tis lai­ki­na­sis til­tas ža­da daug ne­pa­to­gu­mų.

Vie­toj šio til­to už be­veik pu­sę mi­li­jo­no li­tų bus nu­ties­tas vos 3 me­trų plo­čio lai­ki­nas til­tas pės­tie­siems ir dvi­ra­ti­nin­kams. Ma­ža to, po to­kiu til­tu ne­ga­lės plauk­ti lai­ve­liai, ku­rių aukš­tis - dau­giau kaip 2 me­trai.

Trys me­trai erdvės

Šie­met Jū­ros šven­tės tra­di­ci­jai su­kaks 80 me­tų, to­dėl lie­pos 25-27 die­no­mis uos­ta­mies­ty­je vyk­sian­ti di­džiau­sia Lie­tu­vo­je ma­si­nė šven­tė bus ypa­tin­ga. Ir ne tik dėl ap­va­lios da­tos. Or­ga­ni­za­to­riams ten­ka su­kti gal­vas, kaip iš­spręs­ti už­da­ry­to ir re­mon­tuo­ja­mo Pi­lies til­to prob­le­mą. Kol kas juo dar ga­li vaikš­čio­ti pės­tie­ji ir va­ži­nė­ti dvi­ra­ti­nin­kai. Taip bus tol, kol ša­lia, prie da­bar esan­čios žu­vų rū­kyk­lė­lės, ne­bus įreng­tas lai­ki­nas til­tas. Pa­sta­čius jį bet koks ju­dė­ji­mas Pi­lies til­tu bus drau­džia­mas.

Pa­sak UAB „Via­du­kas“ Klai­pė­dos sky­riaus vir­ši­nin­ko Ar­vy­do Bie­se­vi­čiaus, lai­ki­nas pės­čių­jų til­tas kai­nuos 493 tūkst. li­tų. Jis bus 33 me­trų il­gio, 3 me­trų plo­čio, tu­rėk­lų aukš­tis sieks 1,1 me­tro, o nuo van­dens iki til­to bus pa­lik­tas apie 2,5 me­tro tar­pas. Be­je, iš 3 me­trų til­to plo­čio 1,5 me­tro bus skir­ta dvi­ra­ti­nin­kams.

„Tas lai­ki­nas til­tas tu­rė­tų bū­ti pa­sta­ty­tas ge­gu­žę, ta­čiau dar ne­tu­ri­me me­ri­jos lei­di­mo jį sta­ty­ti. Lai­ki­ną­jį til­tą įreng­si­me už 15-20 me­trų nuo Pi­lies til­to upės žio­čių link. Ko­dėl ne tarp Bir­žos ir Pi­lies til­tų? Ne­ži­nau. To rei­kė­tų klaus­ti Klai­pė­dos sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nis­tra­ci­jos, nes ji yra už­sa­ko­vė, til­to vie­ta jau bu­vo par­ink­ta. Ma­tyt, at­siž­velg­ta į tai, kad bus ga­li­ma ju­dė­ti Bir­žos til­tu, to­dėl ir lai­ki­nas til­tas įreng­tas to­liau nuo jo“, - LŽ sa­kė A.Bie­se­vi­čius.

Jis pri­dū­rė, kad po til­tu ga­lės plauk­ti lai­ve­liai, ta­čiau ne aukš­tes­ni kaip 2 me­trų, spe­cia­liai jiems bus pa­lik­tas ko­ri­do­rius ir po Pi­lies til­tu.

„Til­tas at­ro­do toks bran­gus tik iš pir­mo žvilgs­nio, nes rea­liai jis tik va­di­na­mas lai­ki­nu. Pa­gal sa­vo kons­truk­ci­ją tai bus nor­ma­lus til­tas. Iš me­džio, me­ta­lo kar­ka­so, tvir­tas. Be to, tu­rė­si­me jį pri­žiū­rė­ti, to­kia yra su­tar­tis. Rū­pin­tis tol, kol 2015 me­tais bus pra­dė­tas eksp­loa­tuo­ti Pi­lies til­tas“, - aiš­ki­no A.Bie­se­vi­čius.

Teks tilp­ti visiems

Klai­pė­dos mies­to me­ri­jos Mies­to ūkio de­par­ta­men­to di­rek­to­rius Liud­vi­kas Dū­da LŽ sa­kė, kad 3 me­trai til­to plo­čio iš­ties skam­ba ga­na grės­min­gai.

„Juk vi­si ži­no­me, ko­kie di­džiu­liai srau­tai žmo­nių ju­da per Jū­ros šven­tę. Pa­vyz­džiui, pa­su­ka­ma­sis til­te­lis yra 4 me­trų plo­čio, ju­dė­ji­mas juo vyks­ta vėž­lio žings­niu. Trys me­trai yra ka­tas­tro­fiš­kai ma­žai žmo­nėms nor­ma­liai ju­dė­ti, ir dar per pu­sę mi­li­jo­no lan­ky­to­jų į mies­tą pri­trau­kian­čią šven­tę. O dvi­ra­ti­nin­kams rei­kė­tų aps­kri­tai pa­mirš­ti ban­dy­mus va­žiuo­ti tuo til­tu per fies­tą. Ten juk ir ma­mos su vai­kų ve­ži­mė­liais eis, ir pa­gy­ve­nę žmo­nės. Teks tilp­ti vi­siems“, - svars­tė val­di­nin­kas.

L.Dū­da pra­si­ta­rė, kad rei­kės nu­kreip­ti vie­ną mies­to vaiz­do ste­bė­ji­mo ka­me­rų į til­tą, nes ši vie­ta po­ten­cia­liai taps pa­vo­jin­ga, ypač per ma­si­nę šven­tę, kai žmo­nės ne­re­tai pa­dau­gi­na al­ko­ho­li­nių gė­ri­mų.

 

Tiek žmonių, paprastai užgulančių Danės krantus per Jūros šventę, turės naudotis 3 metrų pločio tiltu.

Iš­šū­kis lai­vų flotilei

Jū­ros šven­tės or­ga­ni­za­to­riams ne­ri­mą ke­lia ne tik til­to plo­tis, bet ir pats jo at­si­ra­di­mas, nes lai­vai tu­rės ge­ro­kai ma­žiau erd­vės ma­nev­ruo­ti.

Lie­pos 26 die­ną bus or­ga­ni­zuo­ja­mas is­to­ri­nių lai­vų par­adas Da­nės upe. Už­per­nai le­gen­di­nių kur­ši­nin­kų lai­vų ku­rė­nų, ven­te­ri­nių val­čių ir ki­to­kių me­di­nių lai­vų vir­ti­nė plau­kė pro pa­kel­tą Pi­lies til­tą iki pat Bir­žos til­to. Šis re­gi­nys su­lau­kė di­džiu­lio vi­zuo­me­nės su­si­do­mė­ji­mo.

De­ja, šiais me­tais lai­vai bus pri­vers­ti tik iš­plauk­ti iš Pi­lies uos­te­lio ir iš­kart su­kti Da­nės žio­čių link, tad upė­je juos ma­ty­ti bus ga­li­ma ge­ro­kai trum­pes­nia­me ruo­že.

Anot Lie­tu­vos jū­rų mu­zie­jaus is­to­ri­ko, ku­rė­no „Süd 1“ ka­pi­to­no Ro­mual­do Ado­ma­vi­čiaus, per­nai jau bū­ta prob­le­mų dėl me­ta­li­nių lai­vų.

„Ren­gi­nio iš­va­ka­rė­se su­ži­no­jo­me, kad me­ta­li­niai bo­tai iš Da­nės upės pluk­dys žmo­nes į jū­rą. Jie mums la­bai truk­dė, nes flo­ti­lė­je juk se­ni, is­to­ri­niai lai­vai, pa­ga­min­ti iš me­džio, jiems rei­kia ir erd­vės, ir sau­go­ti juos. Tad da­bar, kai bus nu­ties­tas dar la­biau upę užb­lo­kuo­jan­tis lai­ki­nas til­te­lis, ne­ži­nau, kaip bus. Ma­niau, kad tas lai­ki­nas til­tas bus įreng­tas tarp Pi­lies ir Bir­žos til­tų“, - LŽ sa­kė R.Ado­ma­vi­čius.

Ruo­šia­si pokyčiams

Jū­ros šven­tę or­ga­ni­zuo­jan­čios VšĮ "Klai­pė­dos šven­tės" kū­ry­bos va­do­vė Da­lia Grik­šai­tė LŽ aiš­ki­no, kad lai­ki­nas til­tas flo­ti­lei esą ne­tu­rė­tų truk­dy­ti.

„Lai­vai iš­plauks per pro­ta­ką iš Pi­lies uos­te­lio ir iš­kart suks žio­čių link. Už­per­nai, kai bu­vo pa­kel­tas til­tas, tai bu­vo iš­im­tis. Per­nai jau ne­bep­ra­šė­me jo kel­ti. Žmo­nėms svar­bu ne tik pa­ma­ty­ti lai­vus, bet ir su­ži­no­ti apie juos. To­dėl ties pa­su­ka­muo­ju til­te­liu plau­kiant po vie­ną lai­vą su­si­rin­ku­siai mi­niai bus pa­sa­ko­ja­ma, koks tai lai­vas. Flo­ti­lė vi­su gro­žiu bus ma­to­ma jau Kur­šių ma­rio­se, ties Šiau­rės ra­gu ir krui­zi­nių lai­vų ter­mi­na­lu“, - sa­kė ji.

Vis dėl­to šven­tės or­ga­ni­za­to­rė pri­pa­ži­no, kad ir už­da­ry­tas Pi­lies til­tas, ir iš pir­mo žvilgs­nio siau­ras lai­ki­nas til­tas ke­lia tam ti­krų rū­pes­čių.

„Ži­no­ma, mums tai bus iš­šū­kis. Da­bar per­žiū­ri­me, kaip rei­kės or­ga­ni­zuo­ti žmo­nių srau­tus, lau­ko pre­ky­bą. Nes vie­na­me, de­ši­nia­ja­me, Da­nės kran­te bus pre­ky­bi­nin­kų vir­ti­nė, ga­mi­na­mas mais­tas, o ki­ta­me - ren­gi­niai, kon­cer­tai. Ti­kė­ki­mės, kad tas til­tas ne­bus prob­le­ma, ir žmo­nės ne­pa­tirs di­de­lių ne­ma­lo­nu­mų. Mes at­sa­kin­gai ruo­šia­mės šiems po­ky­čiams“, - tei­gė ji.

Da­ly­vau­ti flo­ti­lė­je pa­kvies­ti ne tik is­to­ri­niai Lie­tu­vos, bet ir Ru­si­jos, Len­ki­jos, Olan­di­jos lai­vai.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder