Galima sakyti, kad tai įvyks pačiu laiku, nes vietų mažiems laiveliams švartuoti nepakanka. Klaipėdos pilies uostas paprastai būna perpildytas, o regata pritrauks į uostamiestį dar daugiau laivelių.
VšĮ Klaipėdos jachtklubas ir UAB "Solarstreet" pagaliau pasirašė sutartį dėl Smiltynės jachtų uosto infrastruktūros operavimo. Ji sudaryta 10 metų, per kuriuos naujoji operatorė "Solarstreet" įsipareigojo į Smiltynės jachtų uostą investuoti 147 tūkst. eurų. Ji įrengs administracines, viešojo maitinimo patalpas, poilsio aikštelę, turizmo informacinius stendus, nupirks uosteliui aptarnauti būtiną įrangą ir kt.
Smiltynės jachtklubas - pirmasis jūrinio buriavimo centras Lietuvoje, pastatytas 1937 m. ir rekonstruotas 2013 m. Dėl visų rekonstravimo dalykų klaipėdiečiai neturėjo jachtklubo beveik penkerius metus. Šis objektas uostamiesčio gyventojų buvo labai mėgstamas ir lankomas, nes jame visada šurmuliavo savitas gyvenimas. Neretai žmonės eidavo pakrante pasivaikščioti, kad suvalgytų kepsnį jachtklubo kavinukėje žiūrėdami į atplaukiančias ir išplaukiančias jachtas. Tad šito uostelio, galima sakyti, užsilaukta.
Kol kas apie naująjį operatorių žinios šykščios. Tai - verslininkai vilniečiai, turintys nemažai ir kitų verslų.
Kadangi į jachtų uosto Smiltynėje krantines investuota daugiau nei 14 mln. Lt Europos Sąjungos paramos lėšų, naujam jachtklubo operatoriui keliami gana griežti reikalavimai. Pavyzdžiui, per tuos 10 metų jachtų uostelyje turi apsilankyti ne mažiau kaip 100 tūkst. turistų.
Oficialieji naujojo operatoriaus pažadai sutartyje skamba gražiai: "Solarstreet" sieks Smiltynėje sukurti šiuolaikišką mažųjų laivų poilsio ir turizmo traukos centrą, uoste bus plėtojama pramoginė veikla, o Klaipėdos jachtklubas vėl bus patrauklus ne tik buriuotojams, bet ir sausumos transportu atvažiuojantiems turistams.
Naujasis Smiltynės jachtų uosto operatorius įsipareigojo uostą prižiūrėti, organizuoti šiukšlių ir užteršto vandens iš laivų surinkimą, laivų aprūpinimą gėlu vandeniu, organizuoti elektros tiekimą, teikti higienos paslaugas (bus dušai, pirtis, sauna, vieši tualetai), medicininę pagalbą laivų įguloms ir keleiviams, rūpintis laivų techniniu aptarnavimu, aprūpinti kuru, organizuoti skalbimo paslaugas.
Pramoginės veiklos srityje operatorius irgi pasižadėjo teikti įvairiausias paslaugas: buriavimo mokyklos, pramoginės žvejybos ir prekybos, jachtų ir katerių nuomos, apgyvendinimo ir maitinimo, laivų saugojimo ne navigacijos laikotarpiu, komercinių ir nekomercinių renginių organizavimo.
Beje, UAB "Solarstreet" dar neturi direktoriaus. Vakar vienas iš šios bendrovės akcininkų vilnietis Vytautas Kregždė platesniam komentarui nebuvo pasiruošęs. Sakė, kad sutartis dar tik ką pasirašyta, dar ir turtas neperimtas, žodžiu, ką nors komentuoti esą dar anksti. Tačiau patikino, kad gegužę jau bus paskirtas samdomas įmonės direktorius, kuris dirbs specialiai su Klaipėdos jachtklubo projektu ir, žinoma, bus samdomi nauji darbuotojai.
Pasak V. Kregždės, tikimasi, kad birželio pradžioje, pirmąjį savaitgalį, Klaipėdos jachtklubas bus oficialiai atidarytas. Jo atidarymas sutaps su regata.
"Kadangi vietų laiveliams laikyti Klaipėdoje trūksta, žmonės jau dabar teirausi, kam teikti paraiškas dėl laivelio laikymo. Manau, kad po kokios savaitės kitos galėsime jums pateikti kur kas daugiau informacijos, dabar dar viskas šviežia", - sakė V. Kregždė.
VšĮ Klaipėdos jachtklubo dalininkės po 50 proc. buvo Klaipėdos miesto savivaldybė ir UAB "Dommo Nerija". Pastarosios akcijų paketą per pusę buvo pasidalijusios UAB "MG Valda" ir AB "Invalda privatus kapitalas".
Neseniai "Dommo Nerija" akcininkai persiskirstė turtą, kurio dalis atiteko UAB "Inreal". VšĮ Klaipėdos jachtklubui vadovavo Kęstutis Taletas, "Dommo Nerijos" atstovas. Jis baigė būtinas procedūras ir atsistatydino. Netrukus bus paskirtas kitas VšĮ Klaipėdos jachtklubo direktorius, kurio kandidatūrą tvirtins miesto Taryba gegužės 7 dieną.
Rašyti komentarą