"Rašome Jums, kaip Klaipėdos bendruomenininkams ir tuo pačiu aštrialiežuviams, kurių dėka miestiečiai sužino, kad ir ne visada malonias, tačiau tokias naujienas bei miesto aktualijas, kurios yra arčiausiai TIESOS.
Suprantama, kad karantino laikotarpiu kažkiek yra suvaržytos piliečių teisės ir laisvės, tačiau gyvenimas nesustoja ir mieste vyksta dalykai/darbai. Tad apie vieną iš jų norėjome su Jumis pasidalinti savo įžvalgomis.
Esame Klaipėdiečiai, siekiantys, kad jūrinis miestas atrodytų patraukliau tiek miestiečiams, tiek miesto svečiams, tad visada sekame Klaipėdos savivaldybės naujienas, kas yra susiję su miesto tobulinimu.
Jūrinė tematika ir jos puoselėjimas miesto infrastruktūroje dažnai yra šiek tiek merdinti ir daug pozityvių dalykų nežadanti sfera, nors Klaipėdos savivaldybės atstovai ne vienerius metus iš eilės deklaruoja, kad yra suinteresuoti, jog jūrinė pramoginė sritis būtų vystoma, nes tai daro jūrinį miestą patrauklesnį miestiečiams ir turistams, be to, Klaipėdos krašte itin trūksta švartavimosi vietų pramoginiams laiveliams ir ilgainiui yra taip pat siekiama šį deficitą panaikinti.
Jono kalnelio rekonstrukcija – džiuginantis dalykas, nes šiuo metu yra tvarkoma ši unikali teritorija ne tik krante, bet tuo pačiu ir „ruošiama infrastruktūra“ motorinėms valtims ir/ar vadens dviračiams plaukioti bei švartuotis.
Atrodo, viskas vystoma logiškai, kad būtų išnaudotas Jono kalnelio potencialas, tačiau akis bado „kliurkos“ kurioms reikėtų kuo skubiau užkirsti kelią, kad klaidom taisyti nereikėtų švaistyti mokesčių mokėtojų pinigų.
Keletas faktų, kurie visiškai prasilenkia su bet kokia logika jūriniame mieste, vystant ateities perspektyvinį projektą Jono kalnelio teritorijoje, išvardinti žemiau, remiantis žemėlapiu „Jono kalnelio prieigų sutvarkymas. Situacijos schema“:
1. Po tilteliu vasarą trūksta gylio, net plaukiant vandens dviračiu kliūna dugnas, tikriausiai nereikia didelių investicijų, siekiant padaryti didesnį gylį bent 1 metru, matyt užtektų ekskavatoriaus, neprireiktų, ko gero, net žemsiurbės ir/ar krantinės tvirtinimo. (Žemėlapyje pažymėta Nr.1).
2. Pontonai valtims ar vandens dviračiams švartuotis bus apsupti tiltais į salą. Senasis tiltelis į salą yra labai žemas, tad šiek tiek pakilus vandens lygiui po juo nėra galimybės praplaukti.
Statomas naujas tiltelis į salą. Jau yra sukalti tilto poliai ir matosi, kad jis planuojamas tap pat labai žemas.
Pakalbinus statybininkus, jie sako, kad dirba pagal projektą, nesuprantu, koks arhitekto požiūris ir supratimas apie tiltus pasaulyje yra apskritai, nes po jais šiuo atveju negalės praplaukti net vandens dviratis... ir bus išleisti dideli pinigai pontonams/prieplaukėlėms, prie kurių nebus galimybės priplaukti jokiam vandens tarnsportui, nes jie bus įkalinti tarp žemų tiltų (būtų labai juokinga, jei nebūtų graudu :D ).
Panašu, kad naujasis tiltelis bus toks pat žemas, tad būtų gerai, kad jis būtų bent aukštesnis arba jo išvis nebūtų (mūsų gyventojų bendruomenės nuomone, geriau šio tiltelio pinigai būtų skirti Jono kalnelio uostelio infrastruktūrai, kas prieš tai ir buvo numatyta projekte). (Žemėlapyje pažymėta Nr. 2).
3. Atliekant takelių tiesimo darbus pakrantėse ir tvarkant šlaitus buvo neatsakingai žiurima iš aplinkosauginės bei infrastruktūrinės pusės ir dalis šiukslių bei grunto pateko tiesiai į vandenį, to pasekoje, kai nusenka ir nuskaidrėja vanduo visoje pakrantėje matosi statybinis gruntas ir atliekos.
Be to, pakrantėje itin sumažėjo gylis, todėl mažėja vietos plaukioti valtims ir vandens dviračiams, o ateities perspektyvoje Jono kalnelio teritorijai tapti pramoginių mažųjų laivelių prieplauka, kas buvo žadėta Klaipėdos savivaldybės atstovų bei ne kartą įvardinta žiniasklaidoje ir Jono kalnelio prieigų sutvarkymo projekte, kelias yra absoliučiai užkertamas.
Šiuo laišku siekiame ir prašome, kad aukščiau pateikta informacija būtų paviešinta ir žiniasklaidos atstovai imtųsi pradėti žurnalistinį tyrimą, pasidomint faktais, kurie buvo numatyti projekte ir kas yra daroma ištiesų, nes kas daugiau užkirs kelią mieste vykstančioms „nesąmonėms“, jei ne viešumas ir racionalus požiūris į JŪRINIO MIESTO ATEITIES PERSPEKTYVAS.
Gabrielė ir Donatas, Klaipėdos miesto ir uosto mylėtojai.
Rašyti komentarą