Danės upe oficialiai plaukti jau galima iki Liepų gatvės tilto

Danės upe oficialiai plaukti jau galima iki Liepų gatvės tilto

Vandens transporto priemonės jau gali oficialiai naudotis dar viena Danės atkarpa - nuo Biržos tilto iki Liepų gatvės tilto. Balandžio viduryje ši atkarpa susisiekimo ministro įsakymu buvo įvardinta kaip vidaus vandens kelias. O vakar šį kelią išbandė ir miesto valdžia.

"Verslininkai vis reikšdavo pretenzijas, kodėl negalima visoje Danėje organizuoti laivybos, rengti prieplaukų ir t. t. Pradėjome ieškoti priežasčių ir paaiškėjo, kad Klaipėdoje vidaus vandens kelias tęsiasi tik vieną kilometrą - nuo žiočių iki "Meridiano", tad ėmėmės iniciatyvos, kad būtų galima pratęsti šį kelią ir labiau įveiklinti Danės upę", - pasakojo miesto Tarybos Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijos pirmininkas Algirdas Grublys.

Susisiekimo ministro įsakymu dabar Danės vandens kelias nuo žiočių tęsiasi 4,3 kilometro iki Liepų gatvės tilto.

"Mums šiek tiek priekaištauja, kodėl kelias nebuvo pratęstas dar toliau. Esmė yra ta, kad nuo pat Lietuvos nepriklausomybės paskelbimo Danės upėje iš viso nebuvo atliekami matavimai, tad ta atkarpa nuo Liepų gatvės tilto iki Tauralaukio yra neaiški. Tad buvo nuspręsta dabar įveiklinti tuos papildomus 3,3 kilometro, o po kokių pusantrų metų galėsime galvoti ir apie pratęsimą", - kalbėjo A. Grublys.

Įteisinus naują vandens kelio atkarpą, Savivaldybei prisidės ir papildomų rūpesčių našta, nes būtent ji yra šio kelio eksploatuotoja.

Pasak Danės upės administratoriaus Deivio Bilkščio, tiesiog šioje atkarpoje reikės tinkamai prižiūrėti farvaterį bei valdyti eismą. Jau pradėti kabinti navigaciniai ženklai, tačiau svarstoma, kad vien to nepakaks. Galbūt reikėtų ir žmogiškos kontrolės. Svarstoma, kad būtų gerai prie vandens įrengti ir vaizdo stebėjimo kameras.

"Dabar labai svarbu užtikrinti saugumą šioje atkarpoje. Nes ir dabar čia vykdavo neoficiali laivyba. Būdavo ir taip, kad koks kateris praskriedavo 70-80 kilometrų per valandą greičiu. Tad jei būtų įgaliotas asmuo, kuris galėtų drausminti tokius greituolius, būtų gerai", - svarstė Klaipėdos irklavimo centro direktorius Liudas Mileška.

ATLAISVINTI PRIEIGĄ. Bus deramasi su verslininkais, kad jie patrauktų 5 metrų atstumu nuo vandens visas tvoras ir kitus statinius.

Pasak A. Grublio, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija sutinka nemokamai atlikti minėtos atkarpos gylių matavimus. Tad miesto meras Vytautas Grubliauskas žadėjo oficialiai kreiptis į direkciją, kad šie darbai būtų atlikti kiek galima greičiau.

"Reikėtų kažką galvoti ir dėl upės valymo bei augmenijos, mat kai viskas suželia, vandens kelias susiaurėja trečdaliu", - minėjo D. Bilkštis.

Dar vienas darbas, kurį reikės atlikti valdininkams - inventorizuoti visus šioje atkarpoje ant kranto esančius statinius. Pasak D. Bilkščio, jau ir dabar akivaizdu, kad kai kurie jų yra bešeimininkiai, likę dar nuo sovietinių laikų.

"Taip pat derėsimės su verslininkais, kad jie patrauktų 5 metrų atstumu nuo vandens visas tvoras ir kitus statinius. Reikia, kad prieiga prie vandens žmonėms būtų laisva", - minėjo A. Grublys.

"Panašu, kad dabar kitomis akimis reikės pažvelgti ir į tai, kas stovi šalia šio vandens kelio", - sakė V. Grubliauskas.

Pasak jo, dabar oficialiai turės būti įteisinta ir toje atkarpoje jau veikianti komercinė prieplauka.

"Iki šiol jie naudojosi situacija, nes buvo betvarkė. Dabar turės registruoti oficialią prieplauką, nustatyti aiškius tarifus", - pasakojo A. Grublys.

Jis prašė Savivaldybės administracijos pasvarstyti galimybę tinkamai sutvarkyti iškart už Liepų tilto esančią laivų nuleidimo aikštelę. Jo žiniomis, savaitgaliais šioje vietoje į upę nuleidžiama maždaug 20 laivų.

"Būtų gerai šią aikštelę išasfaltuoti, galbūt net įvesti rinkliavą, kad ji būtų tvarkinga ir civilizuota", - siūlė A. Grublys.

Pasak V. Grubliausko, svarbiausia, kad dabar oficialiai įteisinta Danės atkarpa būtų ir civilizuota, ir gyva. Tad reikėtų pasvarstyti, kaip ją išnaudoti kruizinių laivų turistų viešnagei.

A. Grublio žiniomis, norinčių įveiklinti šią vandens atkarpą neturėtų trūkti. Esą yra norinčių vasaromis organizuoti vandens maršrutą nuo Tauralaukio iki Biržos tilto.

"Vieni verslininkai norėtų paleisti keturis laivelius. Jie skaičiuoja, kad nuo Tauralaukio iki Muzikinio teatro keleiviai atplauktų per pusvalandį. Tą pačią atkarpą važiuodami autobusu, žmonės sugaišta 25 minutes, tad didelio laiko skirtumo nėra, o keleiviams būtų papildomas malonumas", - pasakojo A. Grublys.

"Vakarų eksprese" jau rašėme, kad vieną laivelį tuo pačiu maršrutu dar šią vasarą ketina paleisti ir vilniečiai. Tiesa, jie planuoja organizuoti turistinį maršrutą, jis, planuojama, truktų kelias valandas.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder