Chaosą Danėje mažins biudžetininkai

Chaosą Danėje mažins biudžetininkai

Danės upėje aktyvėjant laivybai, daugėjant vandens pramogų, nesaugūs jaučiasi irkluotojai, kyla įvairių incidentų. Tai skatina miesto valdžią kalbėti apie eismo upe apribojimus bei vandens kelio išplėtimą.

Vakar posėdžiavusi miesto Tarybos Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisija tarėsi, ką galima padaryti, kad upė taptų saugesnė, o įstatymai nebebūtų pažeidžiami.

Pasak komisijos pirmininko Algirdo Grublio, pagal patvirtintą vietinės reikšmės vidaus vandenų kelių sąrašą, laivybą organizuoti Danėje galima tik vieno kilometro ruože nuo žiočių iki Jono kalnelio, o likusi upės dalis yra tik vandens telkinio statusą turintis objektas, kuriame bet koks savaeigių laivų plaukiojimas yra draudžiamas.

"Jau nuo 2007 metų įvairiuose strateginiuose planuose, įvairiose koncepcijose rašoma apie tai, kad reikia plėtoti Danės upės pakrantę, jos infrastruktūrą. Tačiau žiūrint Klaipėdos miesto strateginės veiklos planus, apie Danės upės plėtrą beveik nekalbama ir nutylima", - kalbėjo A. Grublys.

Pasak jo, pastebima, kad kairėje Danės pusėje yra nemažai prieplaukų, įskaitant ir pontonines, o mažieji motoriniai laivai keliauja iki pat Tauralaukio taip pažeisdami saugios laivybos reikalavimus. A. Grublio nuomone, viena išeičių būtų sprendimas pratęsti vandens kelią iki Tauralaukio tilto, galbūt išplečiant dar labiau, ir jį įregistruoti bei apsvarstyti galimybę steigti municipalinį Danės upės vidaus vandenų uostą.

Savivaldybės administracijos Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda paaiškino, kad, norint užtikrinti saugumą Danėje, buvo renkamas operatorius. Užsiimti tokia veikla siūlyta kelioms įstaigoms ir bendrovėms, o prižiūrėti eismą Danėje sutiko BĮ "Klaipėdos paplūdimiai". Dabar šioje įstaigoje steigiamas etatas specialistui. Vienas artimiausių "Klaipėdos paplūdimių" darbų - upės atkarpos nuo Jono kalnelio iki Liepų gatvės kaip vandens kelio įteisinimas.

"Savivaldybė bus tik finansuotojas, o visas vadžias turės paimti biudžetinė įstaiga, kuri turės galimybes visas problemas spręsti", - sakė L. Dūda.

Lietuvos saugios laivybos administracijos skyriaus vedėjas Tadas Škimelis atkreipė dėmesį, kad Klaipėdoje šiuo metu įregistruoti du vidaus vandenų uostai ir nė vienos prieplaukos, tad visos veikiančios yra nelegalios. Jos turi tik hidrotechninio statinio statusą, tad jas reikėtų įregistruoti.

Komisijos nariai nutarė kreiptis į Savivaldybės administraciją dėl jų įtraukimo į suburtos darbo grupės, nagrinėjančios Danės vidaus vandenų kelio eksploatavimo klausimus, sudėtį.

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder